/g/ - Pelit

Catalog Archive Bottom
Mode: Thread
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

Anonyymi 13.05.2020 (Ke) 18:05:17 No. 131122 [Reply]
Vakuuttuuko Nyymichan tästä tänään esitellystä PS5:lla pyörivästä Unreal Engine 5 -teknologiademosta?

https://nichegamer.com/2020/05/13/unreal-engine-5-running-on-playstation-5-revealed/

>“Nanite virtualized micropolygon geometry frees artists to create as much geometric detail as the eye can see. Nanite virtualized geometry means that film-quality source art comprising hundreds of millions or billions of polygons can be imported directly into Unreal Engine—anything from ZBrush sculpts to photogrammetry scans to CAD data—and it just works. Nanite geometry is streamed and scaled in real time so there are no more polygon count budgets, polygon memory budgets, or draw count budgets; there is no need to bake details to normal maps or manually author LODs; and there is no loss in quality.


>Lumen is a fully dynamic global illumination solution that immediately reacts to scene and light changes. The system renders diffuse interreflection with infinite bounces and indirect specular reflections in huge, detailed environments, at scales ranging from kilometers to millimeters. Artists and designers can create more dynamic scenes using Lumen, for example, changing the sun angle for time of day, turning on a flashlight, or blowing a hole in the ceiling, and indirect lighting will adapt accordingly. Lumen erases the need to wait for lightmap bakes to finish and to author light map UVs—a huge time savings when an artist can move a light inside the Unreal Editor and lighting looks the same as when the game is run on console.”


>While Unreal Engine 4.25 already supports PlayStation 5 and Xbox Series X, Epoc Games states they are “working closely with console manufacturers and dozens of game developers and publishers using Unreal Engine 4 to build next-gen games.” Unreal Engine 5 will also support current-generation consoles, Windows PC, Mac, Android, and iOS.
1 viesti jätettiin pois.
Ei juuri kiinnosta graafinen puoli. Enemmän kiinnostaa sen kasvaneen laskentatehon hyväksikäyttö vaikka tekoälyhommissa tai vuorovaikuttamisessa reaalimaailman kanssa. Ei siis edes liittyen varsinaisesti peleihin tai PS5:en vaan käytännön sovellutuksissa.
>>131123
Semmosta se on, kun ollaan tämmösiä fossiileja. Toivottavasti tuo joskus menee takaisin parempaan suuntaa, jos sais vaikka sitten vanhainkodissa viimeistään pelata taas jotain hyviä pelejä.
>>131123
Ei kai ketään pelaajaa ole kiinnostanut AAA-pökäleet about vuosikymmeneen? Indiestudiot ovat tarjonneet jo pitkään pelejä pelaajille, siinä missä nuo "elämykset" on normomassoille.

>mieluummin pelaisin jotain isometristä spritesettiä tyyliin infinity engine-pelit ja fallout1-2 jne

No mikset pelaa? Pelitarjontaa on nykyään joka lähtöön. Infinity Engine on saanut henkistä seuraajaa Pillars of Eternitystä ja Falloutit Underrailista.

>mitä realistisemmat grafiikat niin sitä enemmän kiinnittää huomiota vaikka johonkin animaation kömpelyyteen ja typeriin bugeihin kuten seinän läpi clippaaviin kasveihin tms

Toi on niin totta. Jossei efektit tai foliaget clippaa johonkin niin jostain löytyy joku merkityksetön assetti jossa on todella tökerösti vain muutama verteksi jossain kulmassa tai päin vittua venytetty tekstuuri. Fotorealismiin ei koskaan päästä kunnolla interaktiivisessa ja avoimessa pelissä.
Tim Sweeney kirjoitti Unreal-ytimen ja pelin autotallissa nollabudjetilla.

Ei sen ytimen moduuliääniä ole vielä voitettu, kun Unreal 2 ja myöhemmät ytimet on siirtynyt normi-pcm -ääniin.

Alkuperäinen Unreal on kenttäsuunnittelultaan komeampi kuin mitä tuossa videolla nähdään.
>>131127
>Ei sen ytimen moduuliääniä ole vielä voitettu, kun Unreal 2 ja myöhemmät ytimet on siirtynyt normi-pcm -ääniin.
Haluatko kertoa tästä hieman lisää? En ole koskaan perehtynyt peliaudion tekniseen toteutukseen.

(5.82 MB 3984x2988 IMG_20200406_142238.jpg)

Peliohjaimet Anonyymi 06.04.2020 (Ma) 11:32:41 No. 131109 [Reply]
Mitä peliohjaimia nyymeillä on? Käytättekö PC:n kanssa peliohjaimia vai käytättekö vain hiirtä ja näppäimistöä?

AP:lla on:

8bitdo SN30 Pro
2 GameCuben ohjainta
2 Nintendo Switchin Joy-Conia
DualShock 3
Wii U Gamepad

Joskus 10 vuotta sitten hommasin DS3:n ja käytin sitä PC:n kanssa ehkä 5-6 vuotta. Tosin se vaatii erityisen ajurin ja ohjelmiston, mikä on vittumaista. Viimeiset pari vuotta olen käyttänyt 8bitdon ohjainta, joka toimii sekä PC:n että Switchin kanssa. Tykkään ihan kyrpänä myös ohjaimen retrosta muotoilusta.
1 viesti ja 1 kuva jätettiin pois.
PSP, PS2 ja PS3-ohjaimet. Sitten on kanssa semmonen joysticki, jota ei tosin voi käyttää ohjaimena kuin sen sisäisessä emulaattorissa olevissa peleissä. Tietty sitäkin luultavasti voisi aika helposti modata, muttei kyllä kiinnosta, kun en pelaa yhden napin pelejä.

PS3:n ohjainta käyttänyt tietokonepeleissä, joissa ei ole tarvinnut tarkkaa tähtäystä, kun olen laittanut myös kuvan telkkaan ja pelannut sohvalta käsin.
Näppis+hiiri, ei ole koskaan muita ollutkaan.
Logitech K350
Logitech G700s
Microsoft Xbox 360 Controller

Noita ylempiä käytän muuten, mutta jos peli on selkeästi tehty konsoliohjaimella pelattavaksi, esim. useimmat konsolipelit joko emulaattorilla pelattuna tai pc-porttina julkaistuna, niin käytän tota xbox ohjainta.
Xbox 360 ohjainta tulee käytettyä. Vituttaa kyllä kun siinä on niin paska d-pad/ristiohjain.
en oo löytänyt mitään mieleistä, vähän himottanut modata joku ohjain omronin mikrokytkimillä.

(1.60 MB 1360x768 viruksen jälkeen.png)

(1.50 MB 1360x768 pandoravirus.png)

Anonyymi 05.04.2020 (Su) 21:27:17 No. 131106 [Reply]
Pelaan koronaviruksen aikana viruspeliä. Viruksen jälkeen maailmas tulee tämmösiä eteen. Phoenix Point siis kysees
Jaa siis virusaiheisia pelejä vai tehdään viruksen jälkeen?

(116.58 KB 900x500 serveimage.jpg)

Anonyymi 13.11.2018 (Ti) 05:28:21 No. 130837 [Reply]
https://www.dsogaming.com/news/bethesda-will-use-an-upgraded-version-of-the-creation-engine-for-the-elder-scrolls-6-and-starfield/

>Bethesda will use an upgraded version of the Creation Engine for The Elder Scrolls 6 and Starfield


Haha
8 viestiä jätettiin pois.
Katsoo kuinka paljon ongelmia Bethesdalla oli Fallout 76:n kanssa niin parasta olisi olla 95% uudelleen kirjoitettu pelimoottori. Helpompi vaihtoehto olisi siirtyä esimerkiksi Unreal Engineen mutta firma on sen verta jääräpäinen, että he mieluummin kehittävät omaa pelimoottoriaan.
>>131081
Ihan sama mikä pelimoottori kunhan hyvät mutsitissimodit saadaan.
>>131082
En kyllä ymmärrä miksi teidän mällimaistereiden täytyy isollä kädellä seksualisoida pelihahmojanne. Pelit on pelaamista varten ja porno peniksen kautta dopamiinin douppausta varten. Mut täytyy näköjään sekakäyttää jotta hyperseksuaalisen aivotsäilyttävät uuden normaalintasonsa jottei kärsisi pumppupossun vieroitusoireista.
>>131081
Firmalla on taustalla vuosikymmenten investointi ja kokemus oman netimmerse-forkkinsa ja sen työkalujen kehityksestä. Satoja työntekijöitä jotka tuntevat tämän moottorin ja Bethesdan omat työkalut siihen. Lisäksi laajaa moottorin rendererin kehitysyhteistyötä nvidian kanssa.

Ja joku harvinaisen fiksu sälli netissä tietää, että tämä kaikki pitäisi heittää pois ja vaihtaa toiseen moottoriin, koska…? Hyvä sinä.

Protip: Jos Bethesda vaihtaisi moottoria, niin ihan samaa paskaa ne suoltaisivat edelleen. Ainoa ero olisi siinä että käytännössä firma varmaan menisi nurin siinä vuosikausia kestävässä tauossa kun pitäisi alottaa vuosikymmenten työ nollista ja suurin osa henkilöstöstä menisi uusiksi tai pitäisi ainakin uudelleenkouluttaa.

Mikäli et ole huomannut, niin Bethesda ei ole tehnyt mitään uutta Morrowindin jälkeen. Siitä eteenpäin kaikki pelit noudattavat samaa kaavaa. Uuden moottorin myötä tämä (heille) toimiva kaava pitäisi joko uudelleenkirjoittaa tai keksiä jotain uutta. Jokatapauksessa täysin turhaa työtä ja/tai liian suuri riski. Tämä on se totuus jonka orja Bethesda on.
>>131084
>seliseli

(206.65 KB 540x302 1460133461519.png)

Anonyymi 10.08.2019 (La) 12:22:20 No. 131022 [Reply]
Minkä nimisiä hahmoja teette roolipeleissä?

Ite yritän käyttää eeppisiä nimiä fantasialeffoista niinku Gandalf tai hassuja hupinimiä niinku Hessu.
23 viestiä ja 1 kuva jätettiin pois.
>mutsispillu
>nussinmummoos
muistelin sitä icewind dale kakkosen wandering villagea, jossa kaikilla oli vanhahtava suomalainen nimi
Tämmöset roolipelikeskustelut voi suosiolla käydä siellä foorumin puolella.
>>131077
Jaahas, joku paskaantunut foorumilainen koittaa integroitua nyymilaaksoon.
>>131078
Sinä näköjään

(67.28 KB 800x773 KAUR8_AE.jpg)

Anonyymi 05.01.2018 (Pe) 19:20:34 No. 130640 [Reply] [Last]
Mitä pelejä odotat vuodelle 2018?

Itsellä pientä hypeä noussut Red Dead Redemption 2 kohtaan.
Switchille odotan että sais viimein sen virtual consolen, ja toivottavasti sen myötä joitain oikeasti kovia GC ja DS pelejä. En kyl tiedä kuinka realistista se on, kun en ole nintendoa vuosikausiin omistanut enkä tiedä heidän pelijulkaisupolitiilasta yhtään mitään.

Kuva ei liity.
103 viestiä ja 19 kuvia jätettiin pois.
>>130920
Noi rapulaäksät onkin suora käännös PSP:n Rondosta sillä erotuksella, että sitä polygoonista uusioronttoa ei tule mukana.

Ja sama uusi paska saksan kieltä äidinkielenään puhuvan äänite Rondon introssa. Se alkuperäinen, Konamin Tokion toimiston lajittelijan antama tönkkösaksankielinen oli paljon mehukkaampi (tekijänoikeuden uudistaminen tai sen todentaminen oli ilmeisesti liian vaikeata hyötyyn nähden; tämän takia meillä ei voi olla kivoja asioita).
Jumalauta kun otti eteen nähdessäni, että BH/RE2:sta on julkaistu uusioversio. Pettymys oli melkoinen, kun se osoittautui kolmannen persoonaan räimeeksi nelosen tapaan.

Mutta ehkä mä haluun nähdä Tyrantin vetävän Adaa pataan silti ja Williamin kakkosmuodon.
>>130924
Ei hitto, videoiden perusteella pomotappelut on ihan tylsiä ja musiikkikin ihan paskaa kun vertaa alkuperäisen BH2:sen Williamin kakkosmuodon musiikkiin tai viimeiseen tappeluun Tyrantin kanssa (kun se nousee sieltä lyijyaltaasta).
>>130925
En ole pelannut alkuperäistä, mutta tuo uusi tuntui aika lyhyeltä. Melkein kuin olisi jonkun elokuvan katsonut. No, siinä on neljä erilaista vaihtoehtoa päätarinalle hieman erilaisilla aseilla ja vihollisilla. Onneksi tuli ostettua alennuksella, 60-70€ olisi ollut vähän suolainen hinta.
(379.34 KB 512x512 icon0 (2).png)

>>130924
Tämä juuri paukahti Playstation Storeen ilman että Capcom edes ehti ilmoittaa mitään. Siltikään en ole yllättynyt.

(36.09 KB 790x543 areena5.PNG)

Anonyymi 05.12.2018 (Ke) 16:24:19 No. 130848 [Reply]
Osaako joku nyymi sanoa miten Areena vitosen gladiaattorien kuukausipalkka määritetään ja miten värväyksen hintavaatimus lasketaan?

Sen olen huomannut, että ikä korostuu huomattavasti siis siinä mielessä, että parikymppisten gladiaattorien palkka huutelee siellä 50 kultarahan hujakoilla kun taas jonkun 34 vuotiaan boomeritaistelijan kuukausipalkka voi värväyshetkellä olla alle 10kr. Et onkohan se joku tarkka laskelma johon vaikuttaa gladiaattorin ikä ja kovuusindeksi vai onko se joku satunnainen ikään perustuva nopanheitto vaan?
23 viestiä ja 10 kuvia jätettiin pois.
>>131064
Ja mikähän ne aloitus(ase)taidot määrittää? Olisikohan tuo rotu, jonka pohjalta eri ominaisuudet arvotaan ja jonka pohjalta eri rotukohtaiset taitoboonukset jaetaan?
>>131065
Joo, mutta tässä nyt vieläkin haettin sitä kaavaa millä se palkka määräytyy ja vieläkään rotu ei ole siinä tekijänä vaan ne vitun pisteet. Kuinka vaikea se on tajuta?
>>131066
Rotu määrittää ne vitun pisteet.
>>131067
Voi luoja kuinka tyhmä sä olet.
>>131067
Eipä, kun niiden painotuksen.

Anonyymi 08.06.2018 (Pe) 23:51:25 No. 130764 [Reply]
https://www.reddit.com/r/metalgearsolid/comments/3lme8z/to_unlock_chapter_3/

Surullista luettavaa. Half-Life 3 huhutkin jäävät toiseksi MGS fanien tuskalle.
mjääh, tulis vaan se HL3
En oo ikinä pelannut Metal Gearei tai Half Lifei enkä aio noi tylsiä hiippailupelejä pelata.
>>131055
Mitkä on vähemmän tylsiä hiippailupelejä?
>>131055
Juu, todellakin huomaa ettet ole pelannut Half-Lifea.

Anonyymi 17.09.2019 (Ti) 17:46:25 No. 131051 [Reply]
Kojiman uusin peli näyttää ihan vitun hyvältä.
johtui ehkä videon paskasta resoluutiosta mutta neste-efektit näytti aika kämäsiltä
Itestä ei.

(1.09 MB 278x235 polr.gif)

Anonyymi 15.09.2019 (Su) 12:31:39 No. 131045 [Reply]
Eli TNT lähtee pois 5 pompulla. Jos haluaa varmasti TNT:n pois päältä niin pitää hypätä vähintään 4 kertaa. Jos hyppää 5 kertaa on paljon pienempi todennäköisyys, että TNT lähtisi pois kuin hyppäisi 4 kertaa. TNT kuitenkin lähtee 5 hypyllä eli mukaan TNT lähtee hyvin jos hyppää 5 kertaa. Kun on ennen 4 kertaa hypännyt niin se riittää, silloin ei ainakaan räjähdä. Mutta 5 hypyn jälkeen ei kannata hypätä koska silloin TNT on jo räjähtänyt. Mutta se on voinut jo räjähtää 4 hypynkin aikana.
Mitä sä puhut?
>>131046
joku eeppinen le randum xD paskapostaus taas.
>>131047
Ei tarttis semmosia kyllä postailla.
>>131046
Oisko toi joku crash bandicoot jutska?
(426.05 KB 1600x1600 ripper_roo_by_tsunami_dono.jpg)

Hypi niin vitusti. Hahahaha.

[ 12345 ]
Manage Board Moderate Board Moderate Threads
Forms
Delete
Report