/g/ - Pelit

Index Catalog Archive Bottom Refresh
Mode: Reply
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

Anonyymi 13.05.2020 (Ke) 18:05:17 No. 131122
Vakuuttuuko Nyymichan tästä tänään esitellystä PS5:lla pyörivästä Unreal Engine 5 -teknologiademosta?

https://nichegamer.com/2020/05/13/unreal-engine-5-running-on-playstation-5-revealed/

>“Nanite virtualized micropolygon geometry frees artists to create as much geometric detail as the eye can see. Nanite virtualized geometry means that film-quality source art comprising hundreds of millions or billions of polygons can be imported directly into Unreal Engine—anything from ZBrush sculpts to photogrammetry scans to CAD data—and it just works. Nanite geometry is streamed and scaled in real time so there are no more polygon count budgets, polygon memory budgets, or draw count budgets; there is no need to bake details to normal maps or manually author LODs; and there is no loss in quality.


>Lumen is a fully dynamic global illumination solution that immediately reacts to scene and light changes. The system renders diffuse interreflection with infinite bounces and indirect specular reflections in huge, detailed environments, at scales ranging from kilometers to millimeters. Artists and designers can create more dynamic scenes using Lumen, for example, changing the sun angle for time of day, turning on a flashlight, or blowing a hole in the ceiling, and indirect lighting will adapt accordingly. Lumen erases the need to wait for lightmap bakes to finish and to author light map UVs—a huge time savings when an artist can move a light inside the Unreal Editor and lighting looks the same as when the game is run on console.”


>While Unreal Engine 4.25 already supports PlayStation 5 and Xbox Series X, Epoc Games states they are “working closely with console manufacturers and dozens of game developers and publishers using Unreal Engine 4 to build next-gen games.” Unreal Engine 5 will also support current-generation consoles, Windows PC, Mac, Android, and iOS.
En vakuuttunut. Tosi hienon näköistä kyllä joo mutta paskatti jo noi ennalta-arvattavat lepakkosäikyttelyt ym. elokuvakliseet mutta eihän ne ole pelimoottorin ominaisuuksia tietenkään. Ei vaan kiinnosta pelit enää, mieluummin pelaisin jotain isometristä spritesettiä tyyliin infinity engine-pelit ja fallout1-2 jne kuin fotorealistista "elämystä". Voi vitun "elämys"paske. Mieluummin satoja tunteja autistista inventaarionysväystä kuin parin tunnin elokuva"elämys". t. paskafossiili

No ainakin tissipillupersemodien tekijät kiittää ja miljoona runkkaria. Ja muutenkin ihtellä on semmonen että mitä realistisemmat grafiikat niin sitä enemmän kiinnittää huomiota vaikka johonkin animaation kömpelyyteen ja typeriin bugeihin kuten seinän läpi clippaaviin kasveihin tms. Mielikuvitus ei jotenkin itelläni pysty enää paikkaamaan moisia ongelmia kun tietty grafiikan taso on ylitetty. Jotkut selkeesti sarjakuvamaiset graffat erikseen, mutta joku stalker tms. on vielä semmoinen että näyttää "ihan hyvältä" (jos nyt ehkä tekstuurimodeilla ehostettuna) mutta (monet) ongelmat eivät pistä silmään kokonaisuudesta.

Tmop taas kun tuli tajunnanvirtatekstiä.
Ei juuri kiinnosta graafinen puoli. Enemmän kiinnostaa sen kasvaneen laskentatehon hyväksikäyttö vaikka tekoälyhommissa tai vuorovaikuttamisessa reaalimaailman kanssa. Ei siis edes liittyen varsinaisesti peleihin tai PS5:en vaan käytännön sovellutuksissa.
>>131123
Semmosta se on, kun ollaan tämmösiä fossiileja. Toivottavasti tuo joskus menee takaisin parempaan suuntaa, jos sais vaikka sitten vanhainkodissa viimeistään pelata taas jotain hyviä pelejä.
>>131123
Ei kai ketään pelaajaa ole kiinnostanut AAA-pökäleet about vuosikymmeneen? Indiestudiot ovat tarjonneet jo pitkään pelejä pelaajille, siinä missä nuo "elämykset" on normomassoille.

>mieluummin pelaisin jotain isometristä spritesettiä tyyliin infinity engine-pelit ja fallout1-2 jne

No mikset pelaa? Pelitarjontaa on nykyään joka lähtöön. Infinity Engine on saanut henkistä seuraajaa Pillars of Eternitystä ja Falloutit Underrailista.

>mitä realistisemmat grafiikat niin sitä enemmän kiinnittää huomiota vaikka johonkin animaation kömpelyyteen ja typeriin bugeihin kuten seinän läpi clippaaviin kasveihin tms

Toi on niin totta. Jossei efektit tai foliaget clippaa johonkin niin jostain löytyy joku merkityksetön assetti jossa on todella tökerösti vain muutama verteksi jossain kulmassa tai päin vittua venytetty tekstuuri. Fotorealismiin ei koskaan päästä kunnolla interaktiivisessa ja avoimessa pelissä.
Tim Sweeney kirjoitti Unreal-ytimen ja pelin autotallissa nollabudjetilla.

Ei sen ytimen moduuliääniä ole vielä voitettu, kun Unreal 2 ja myöhemmät ytimet on siirtynyt normi-pcm -ääniin.

Alkuperäinen Unreal on kenttäsuunnittelultaan komeampi kuin mitä tuossa videolla nähdään.
>>131127
>Ei sen ytimen moduuliääniä ole vielä voitettu, kun Unreal 2 ja myöhemmät ytimet on siirtynyt normi-pcm -ääniin.
Haluatko kertoa tästä hieman lisää? En ole koskaan perehtynyt peliaudion tekniseen toteutukseen.


Forms
Delete
Report
Quick Reply