[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2019 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/g/ - Pelit

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Varmennus
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana
(Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

File: 1558401207903.jpg (274,33 KB, 1616x908, 1209480923865209385.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130930[Vastaa]

Moikka anoskit.

Onko sielussasi arpia? Onko mielessäsi säröjä?

Ikävä kuulla. Niin minullakin.

Olen jo vuosia oireillut mt-ongelmien sekä työttömyyden kanssa. Viimeiset vuodet olen mantranomaisesti hokenut itselleni, että kyllä se elämä siitä korjaantuu, kunhan löydän töitä ja pääsen osaksi työyhteisöä. Noh eihän se ihan niin yksinkertaista ole mielenterveysongelmaiselle korkeakoulupudokkaalle. Haastattelut ovat menneet päin helvettiä enkä ole päässyt edes ns. hanttihommiin. En muutenkaan edes osaa olla luonnollisesti muiden ihmisten seurassa. Jokainen epäonnistunut työnhakuyritys on vain lisännyt ahdistusta ja syventänyt masennusta. Pahimpina kausina minun on tehnyt vain mieli luovuttaa..

Jokin kipinä sisälläni ei kuitenkaan ole kertaakaan sammunut kokonaan, vaan on pitänyt minut elämässä kiinni. Nyt kevään korvilla tein päätöksen, että kerta minua ei haluta palkata niin alan itseni työllistäjäksi. Teen oman pelin. Maksoi mitä maksoi. Minulta löytyy siihen kuitenkin kalusto, koulutus ja kokemus, eikä pelin tekeminen välttämättä vaadi kymmenpäistä tuotantotiimiä taakseen. Ja kenties nämä omat kokemukset ja ongelmat voisivat toimia polttoaineena pelille.

Aloin viimekuussa vakavissani miettiä pelille runkoa. Ja nyt olen kirjoittanut pari viikkoa Game Design Documenttia. GDD:tä kirjoittaessani tulin siihen lopputulemaan, että peli tulee olemaan ensimmäisestä persoonasta kuvattu psykologinen tarinavetoinen kävelysimulaattori, jonka coreloop on ennalta-arvaamattomien kenttien tutkiminen ja esineiden kerääminen, kuten kulttiklassikko pelissä Yume Nikki, sillä erotuksella että tämä peli tulee olemaan 3D ja ensimmäisestä persoonasta kuvattu. Pelimaailma tulee olemaan suhteellisen minimalistinen, unenomainen ja vahvasti symboliikkaan tukeutuva. Pelin kentät pohjautuvat painajaismaisiin väännelmiin oman elämäni haasteista, taustalla kuitenkin voimakkaat negatiiviset kokemukset. Peli ottaa vaikutteita teoksista jotka ovat vaikuttaneet itseeni voimakkaasti; Liisa Ihmemaassa, Yume Nikki, The Stanley Parable, When the Darkness comes.

Miksi sitten teen aiheesta langan nyymiskään? Noh kelasin, että koska Nyymichan on ollut syntymästään asti paikka, missä jaan sekä onnistumiseni että epäonnistumiseni ja paikka missä olen purkanut välillä epäreilustikin muihin pahaa oloani mielivaltabannien muodossa, niin tämä voisi olla ikään kuin keino antaa vähän takaisin. Jos siis haluat että pelissä nähdään jotain tiettyjä nyymichan Postaus on liian pitkä. Paina tästä näyttääksesi koko tekstin.
37 postausta ja 12 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.131009

File: 1563599246346-0.png (229,13 KB, 1167x713, 2019-07-20_06-31-57.png) ImgOps Google iqdb

File: 1563599246346-1.png (307,07 KB, 1065x713, 2019-07-20_06-35-40.png) ImgOps Google iqdb

File: 1563599246346-2.gif (2,92 MB, 540x540, 10985096526.gif) ImgOps Google iqdb

>>131008
Edistyminen ei ole ollut toivotun mukaista. Olen saanut valmiiksi vasta pari ensimmäistä kenttää. Aloitushuone-kentän ja nexuksen. Aloitushuoneesta tuli kyllä mukavan yksityiskohtainen, vaikka sinnekkin kyllä tarvisi ehkä vielä hieman lisää tilpehööriä (ainakin chino ja maastohousut naulakkoon hahas). Nyt olen tekemässä ensimmäistä unimaailmaa. Laiturilabyrinttia.
Takaiskuilta ei tietenkään ole vältytty. Olen joutunut viettämään paljon aikaa poissa komerostani tänä kesänä. Ennätyspaljon. Miltein kuukauden. Juhannuksena kävin vanhan yden kanssa Amsterdamissa, mikä oli superahdistavaa kaltaiselleni hikkylle. Valtavasti jengiä ympärillä, eikä sekuntiakaan palautumisaikaa ihmispaljoudesta. Paniikkikohtauksilta kuitenkin vältyttiin paikallisen lääkityksen ansiosta ;). Reissu tuhosi myös budjettini täysin, joten jouduin myymään toisen näyttöni, jotta sain maksettua reissun aiheuttamat kustannukset. Nyt vedellään sitten singlenäyttöhomona alt+tabia mallinnettaessa referenssistä, mikä hidastaa etenemistä entisestään. Oltiin kuitenkin puhuttu yläasteelta asti yden kanssa, että joskus siellä käydään ja nyt sattui osumaan tilaisuus päästä sinne edullisesti, niin matka oli tehtävä. Kaupungista sain myös loistavia uusia ideoita peliä varten!
Tämä yde myös sattuu olemaan koodari ja puhuttiin että hän liittyisi tähän peliprojektiin mukaan. Oltiin yhtä aikaa amkissa tietojenkäsittelypuolella (tosin eri kaupungeissa), minä peligrafiikkapuolella ja hän koodaripuolella. Hän myös valmistui ajallaan, toisin kuin allekirjoittanut. Hän on ensiluokkainen koodari. Tämä tietenkin helpottaa ja nopeuttaa projektia huomattavasti, kun ei tarvitse itse copypastekoodata olemattomilla koodaustaidoillani tutoriaalien avulla tarvittavia ominaisuuksia. Vaikka olin kyllä myös varautunut ostamaan projektiin hieman koodia assetstoresta. Ostoslistalla oli lähinnä tallennus ja inventory systeemit.

Pelottaa kuitenkin hieman avata projektin ovea toiselle kehittäjällä, kun on tähän projektiin kuitenkin jo ehtinyt sielua valuttamaan ja kokoajan pitänyt tätä projektia ns. "lempilapsena". Olen tätä kuitenkin jo useamman vuoden pyöritellyt mielessä. Myös se että yden kanssa tekee tällaista taiteellista tuotetta, voi olla aika haastavaa, jos tulee näkemyseroja. Sanoin ydelle että jos tämä aikoo tulla mukaan ja tällä on omia mielipiteitä esimerkiksi peli-ideasta, tarinasta tai graffasta, niin tuPostaus on liian pitkä. Paina tästä näyttääksesi koko tekstin.

 No.131010

>>131009
>>131009
Hyvä että on edistynyt mutta kyllä vaan paskattaa tuo "oon hikky yhyy mut käyn kyl normoilemassa nistikaupungissa tosta vaan"

 No.131011

>>131009
Ai niin ja sinänsä tuo talenttihomma olisi voinut olla ihan hassukin jos miettisi vaikka niin että joka kentässä pitäisi vaikka voittaa joku oma pelkonsa ja siitä sitten saisi palkkioksi jonkun kyvyn… eli jos olisi vaikka ihmismassojen pelko niin kentässä x pitäisi navigoida vitummoisen ostoskeskuksen läpi tms. ja kun sen pääsisi läpi niin saisi jonkun KJT-kyvyn eikä enää pelkäisi ihmismassoja ja voisi edetä "pääjuonessa" eteenpäin, pääjuonessa olisi esim. kohta missä on vitusti ihmisiä yhdessä tilassa ja siitä ei pääsisi läpi ihmispelkoisena.

Mut joo ymmärrän kyllä täysin tuon että paskattaa jos kaveri vaatisi omia ideoitaan peliin kun projektin on ajatellut täysin omakseen.



File: 1560974958176-0.jpg (314,42 KB, 1280x722, 903958-942067_20080923_001.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

File: 1560974958176-1.jpg (528,75 KB, 1920x1080, bloodstained-ritual-of-the….jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130997[Vastaa]

Mistä johtuu että nykyisin kaikki vitun pelit vaativat vähintään 2GB näyttiksen muistia, riippumatta siitä miltä peli näyttää? Tiedän että 1GB näyttikset on jo ihan kivikautisia, mutta itseä kuitenkin paskattaa se ettei vanha koneeni pysty enää pyörittämään ylipäänsä mitään uusia pelejä vaikka ne olisivat graafisesti paljon vaatimattomampia kuin paljon vanhemmat pelit.

Hyvä esimerkki on kuvan peleissä. Ekassa kuvassa on Stalker joka pyörii tuollaisilla graffoilla aivan hyvin 1GB koneellani. Toisessa kuvassa on Bloodstained joka vaatii 2GB videomuistia ja ei jaksa pyöriä samalla koneella yhtään siedettävästi. Vaikka en ymmärräkkään mitään pelien tekemisestä tai grafiikkojen käsittelystä, niin pystyn silti sanomaan että jokin on mennyt vituralleen viime vuosina. Ei vaan käy järkeen kun vertailee noita keskenään.

Voisiko syynä olla ettei pelejä teknisesti pyritä enää optimoimaan, koska oletusarvoisesti joka jonnella on vähintään se 1080ti?

 No.131007

>lol apua kasasin elämäni ekan tietokoneen ja tää ei ookkaan ikuisesti ajan tasalla?!
Voi helvetti että tää idioottimainen lanka paskattaa joka kerta kun tulee ukossa vastaan. Josko nyt jotain koittas vastata.

Pelit tehdään käyttämään aikakautensa rautaa. Dyykkaa nyt jo uus näyttis, vitun sossuelätti.

Kärjistettynä esimerkkinä ei kukaan selväjärkinen nykypäivänä optimoi uutta peliänsä käyttämään vain kokonaislukumatikkaa, sillä prosessoreissa on ollut viimeiset parikymmentä vuotta vakiona liukulukuyksiköt ja niiden suorituskyky on tarpeeksi.

Toki COTS-pelimoottorien saatavuus ja kaikki siihen liittyvä yleinen paskuus laskee pelien keskimääräistä laatua. Pahimmillaan pelidevaus ei nykyään edes vaadi ohjelmoijia, jolloin mikään tekninen aspekti ei voi olla kunnossa.



File: 1367690289011.png (1,62 MB, 1440x848, 1367690289011.png) ImgOps Google iqdb

 No.127762[Vastaa][Viimeisimmät 50 postausta]

>>127229
Päätti vetää itsensä bumppilimittiin. Jatketaan siis tässä vaikka servun menoista.

Kuva saattaa liittyä.
182 postausta ja 38 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.131003

Haluan pelata teidän kanssa

 No.131004

>>131003
Näistä ajoista on tosiaan se 6 vuotta aikaa ja vaikka meno oli autistista ja timanttivaras oli homo, niin vieläkin ryvetään nostalgiassa eikä kyllä pelata yhtään mitään, tuskin pelattais vaikka ois serverikin, nii!

 No.131005

Pelasinpas langan innoittamana vähän TFC:tä. Saa nähdä jaksaako taas kovin pitkään tai löytyikö edes hyvä paikka. Ton pelaamista eniten haittaa just, että täytyy kuluttaa ihan helvetisti aikaa, että löytää paikan missä ylipäänsä voi pelata, jos siis ei halua pysyä kivikaudella ikuisesti.



YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.

 No.130979[Vastaa]

Huh hele.. Baldur's Gate 3 Larian Studiosin tekemänä.
12 postausta ja Yksi kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.130995

>>130992
>Keharilautojen samahomoileva psykoosipaskapostaaja

Mitä? Nyt taisi osua ~lievät~ ironiat omaan nilkkaan mitä tuohon psykoosijuttuun tulee.

Ja ennen kuin joku mukavahahahomo lässähtää paikalle ja ilmoittaa paskatuksen olevan Nyymichan-meemi, joudun ilmoittamaan että keksin sen Ylilaudalla vuonna 2014 ennen kuin pakotin sitä täällä pari kuukautta.

 No.130996

>>130995
haha :)

 No.131006

>>130995
Jos siitä ei koskaan tullut meemiä Ylilaudalla, niin se on kylläkin Nyymichan meemi.



File: 1546309832833.jpg (31,86 KB, 282x256, ebin.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130862[Vastaa]

Mitä pelejä odotat vuodelle 2019?

Omat odotukseni:
CTR
Psychonauts 2 (?)
Doom Eternal (?)
3 postausta jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.130885

En mitään. Backlog on muutenkin kilometrien mittainen

 No.130973

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
Tämä onnistui jotenkin menemään tutkan alli.

 No.130974

>>130880
Nopeasti kun näin trailerin niin siinä näkyi olevan ostettavia skinejä hahmoille että silleen.



YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.

 No.130949[Vastaa]

Wanking sim

 No.130950

Hshs



YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.

 No.130940[Vastaa]

Onkos nyymit koskaan pelanneet tätä mainiota peliä? Videossa esittelyä ja ennen kaikkea tarinoita pelistä. Tossa hyvä wiki: https://tgstation13.org/wiki/Main_Page

 No.130943

Vaikutti aika hauskalta. Tää olis semmonen mitä vois pelata NC-porukalla, jos joskus jaksais koittaa laittaa servua pystyyn.

 No.130946

>>130943
tai mennään julkiselle serverille?

 No.130947

>>130946
Oletan, että olis mukavampi tututua peliin niin että lähes kaikki on nyyppiä. Alkaa paskattamaan, jos ei kerkeä edes tehdä mitään, kun joku jo tappaa tai jotain.



YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.

 No.130937[Vastaa]

Satuaika!

 No.130938

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
tosta voi jatkaa



File: 1515180034531.jpg (67,28 KB, 800x773, KAUR8_AE.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130640[Vastaa][Viimeisimmät 50 postausta]

Mitä pelejä odotat vuodelle 2018?

Itsellä pientä hypeä noussut Red Dead Redemption 2 kohtaan.
Switchille odotan että sais viimein sen virtual consolen, ja toivottavasti sen myötä joitain oikeasti kovia GC ja DS pelejä. En kyl tiedä kuinka realistista se on, kun en ole nintendoa vuosikausiin omistanut enkä tiedä heidän pelijulkaisupolitiilasta yhtään mitään.

Kuva ei liity.
103 postausta ja 19 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.130923

>>130920
Noi rapulaäksät onkin suora käännös PSP:n Rondosta sillä erotuksella, että sitä polygoonista uusioronttoa ei tule mukana.

Ja sama uusi paska saksan kieltä äidinkielenään puhuvan äänite Rondon introssa. Se alkuperäinen, Konamin Tokion toimiston lajittelijan antama tönkkösaksankielinen oli paljon mehukkaampi (tekijänoikeuden uudistaminen tai sen todentaminen oli ilmeisesti liian vaikeata hyötyyn nähden; tämän takia meillä ei voi olla kivoja asioita).

 No.130924

Jumalauta kun otti eteen nähdessäni, että BH/RE2:sta on julkaistu uusioversio. Pettymys oli melkoinen, kun se osoittautui kolmannen persoonaan räimeeksi nelosen tapaan.

Mutta ehkä mä haluun nähdä Tyrantin vetävän Adaa pataan silti ja Williamin kakkosmuodon.

 No.130925

>>130924
Ei hitto, videoiden perusteella pomotappelut on ihan tylsiä ja musiikkikin ihan paskaa kun vertaa alkuperäisen BH2:sen Williamin kakkosmuodon musiikkiin tai viimeiseen tappeluun Tyrantin kanssa (kun se nousee sieltä lyijyaltaasta).



File: 1553243961642.jpg (96,29 KB, 750x600, poster2152067.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130906[Vastaa]

5 postausta ja 2 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.130912

File: 1553665156413.jpg (149,22 KB, 600x665, fish malk.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>130910
Kunhan postasin kokonaisia lainauksia enkä "koottua tietoa" jossa asiat on revitty ympäröivästä kontekstista irti ja näin ollen esitetty puolueellisesti

Itsekin sisimmässäni toivon että tuo eka lainaus tarkottaa vain sitä että malkaavit esitetään astetta kypsemmin kuin lolsorandumb fishmalkkeina… aivan kuin eka pelikin teki, joten mikäs se muutos olisi? Noh, onhan se päivänselvää muusta tekstistä että transuja sun muita sukupuolimielenvikaisia pitää nimenomaan paapoa ja ylentää, sillä onhan nyt [NYKYINEN_VUOSI].

 No.130913

>>130912
>aivan kuin eka pelikin teki
Siis Redemption?

 No.130914

>>130913
Vähän tylsä nosto mutta ota tästä (Sinä) kun sitä niin kovasti kaipaat.



Poista Viesti [ ]
Edellinen [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2019 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]