/g/ - Pelit

Index Catalog Archive Bottom Refresh
Mode: Reply
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

(116.58 KB 900x500 serveimage.jpg)

Anonyymi 13.11.2018 (Ti) 05:28:21 No. 130837
https://www.dsogaming.com/news/bethesda-will-use-an-upgraded-version-of-the-creation-engine-for-the-elder-scrolls-6-and-starfield/

>Bethesda will use an upgraded version of the Creation Engine for The Elder Scrolls 6 and Starfield


Haha
En kyllä ymmärrä mitä porukkaa vinkuu tosta creation enginestä. Ihan hyvin se mulla on ainakin toiminut. Jotain pikkuvikoja välillä, mutta ei mitään mikä haittaisi pelaamista.
>>130839
koska se on perseestä
>>130839
Mitä olen itse lukenut niin porukka vinkuu siitä kuinka parivuosikymmentä vanha pelimoottori on vielä käytössä ja johonka vain teippaillaan lisää ominaisuuksia ominaisuuksien päälle koodiytimen puhkuessa. Olisihan se mielenkiintoista pelata vihdoin uudella moottorilla ja nähdä mihin se pystyisi nykypäivänä mutta samaan henkeen puhutaan että ei tuo betahesdan vanha kehittäjätiimi kykene enää laadukkaaseen suunnitteluun puhumattakaan uuden pelimoottorin oppimisesta.
>>130841
Mitä nyt olen pelinkehittäjien kirjoituksia lueskellut niin uuden suuren luokan pelimoottorin luominen on aika työlästä ja paljon aikaa vievää hommaa eikä siihen varmaan moni ryhdy niin kauan kuin vanha on vielä käyttökelpoinen, vaikka vähän buginen olisikin, eikä se itseäni ainakaan haittaa. Enemmän toivoisin Bethesdalta panostusta parempaan sisältöön kuin kakun kauneuteen päällisin puolin.
>>130842
>Enemmän toivoisin Bethesdalta panostusta parempaan sisältöön kuin kakun kauneuteen päällisin puolin.
Voi vittu näitä nyymichanin kehitysvammasia taas. Oisko pelimoottori ja sen työkalut kuitenkin ne kaikista kriittisimmät elementit sisällön laadun kannalta. Eihän silmäkarkki ole kuin budjetin tuhlaamista assetteihin. Mut ei, sen sijaan että koko moottori uusittaisiin ja pelisuunnittelu vedettäisiin pohjalta asti avoimeksi niin ne tekevät Morrowindin taas kerran uudestaan pienillä iteratiivisilla eroilla, kun sen on todettu takovan rahaa ja muuta eivät osaa. Vittu hurraa.

PS. tapa ihtes
>>130843
>Oisko pelimoottori ja sen työkalut kuitenkin ne kaikista kriittisimmät elementit sisällön laadun kannalta.
No ei. Toi on sama kuin ulisisit, että kirjoissa käytetään kaikissa samaa kielioppia ja että kirja on täysi paska, jos siellä on pari kirjoitusvirhettä, ja että täydellisesti oikein kirjoitettu teksti ja uuden kieliopin keksiminen on kirjoissa tärkeämpää kuin niiden sisältö.

Tollanen ajattelu toimii ehkä jossain muissa kuin rooli- ja seikkailupeleissä, missä ei ole mitään tarinaa, mutta näissä peleissä pääpaino on tarinalla eikä minua ainakaan kiinnosta vaikka tekisivät 10000 peliä täysin samalla pelimoottorilla, kunhan tarinat ja pelimaailmat ovat hyvin suunniteltuja.
>>130844
Osuvampi kirjavertaus olisi, että sun mukaan kaikki kirjat pitäisi kirjoittaa käsin ja vieläpä vuosituhansia vanhaan malliin puuliuskoille - Paperiin, kirjapainoihin, tekstinkäsittelyohjelmiin tahi muuhun kehitykseen on turha panostaa, e-kirjoista puhumattakaan. Kunhan se kirjan tarina on hyvä.

Lisäksi tällainen maailmankuvaasi järisyttävä paljastus sulle: pelit ovat ensisijaisesti pelejä. Jos haluat tarinan, niin lue kirja. Jos ADHD vaatii ääntä ja liikkuvaa kuvaa tarinan mausteeksi, niin kato vittu vaikka leffa.
>>130846
No ei kyllä ole osuvampi. Ja tiedoksi sulle, että pelit ovat interaktiivisia, toisin kuin kirjat ja elokuvat.
Katsoo kuinka paljon ongelmia Bethesdalla oli Fallout 76:n kanssa niin parasta olisi olla 95% uudelleen kirjoitettu pelimoottori. Helpompi vaihtoehto olisi siirtyä esimerkiksi Unreal Engineen mutta firma on sen verta jääräpäinen, että he mieluummin kehittävät omaa pelimoottoriaan.
>>131081
Ihan sama mikä pelimoottori kunhan hyvät mutsitissimodit saadaan.
>>131082
En kyllä ymmärrä miksi teidän mällimaistereiden täytyy isollä kädellä seksualisoida pelihahmojanne. Pelit on pelaamista varten ja porno peniksen kautta dopamiinin douppausta varten. Mut täytyy näköjään sekakäyttää jotta hyperseksuaalisen aivotsäilyttävät uuden normaalintasonsa jottei kärsisi pumppupossun vieroitusoireista.
>>131081
Firmalla on taustalla vuosikymmenten investointi ja kokemus oman netimmerse-forkkinsa ja sen työkalujen kehityksestä. Satoja työntekijöitä jotka tuntevat tämän moottorin ja Bethesdan omat työkalut siihen. Lisäksi laajaa moottorin rendererin kehitysyhteistyötä nvidian kanssa.

Ja joku harvinaisen fiksu sälli netissä tietää, että tämä kaikki pitäisi heittää pois ja vaihtaa toiseen moottoriin, koska…? Hyvä sinä.

Protip: Jos Bethesda vaihtaisi moottoria, niin ihan samaa paskaa ne suoltaisivat edelleen. Ainoa ero olisi siinä että käytännössä firma varmaan menisi nurin siinä vuosikausia kestävässä tauossa kun pitäisi alottaa vuosikymmenten työ nollista ja suurin osa henkilöstöstä menisi uusiksi tai pitäisi ainakin uudelleenkouluttaa.

Mikäli et ole huomannut, niin Bethesda ei ole tehnyt mitään uutta Morrowindin jälkeen. Siitä eteenpäin kaikki pelit noudattavat samaa kaavaa. Uuden moottorin myötä tämä (heille) toimiva kaava pitäisi joko uudelleenkirjoittaa tai keksiä jotain uutta. Jokatapauksessa täysin turhaa työtä ja/tai liian suuri riski. Tämä on se totuus jonka orja Bethesda on.
>>131084
>seliseli


Forms
Delete
Report
Quick Reply