/g/ - Pelit

Index Catalog Archive Bottom Refresh
Mode: Reply
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

(36.09 KB 790x543 areena5.PNG)

Anonyymi 05.12.2018 (Ke) 16:24:19 No. 130848
Osaako joku nyymi sanoa miten Areena vitosen gladiaattorien kuukausipalkka määritetään ja miten värväyksen hintavaatimus lasketaan?

Sen olen huomannut, että ikä korostuu huomattavasti siis siinä mielessä, että parikymppisten gladiaattorien palkka huutelee siellä 50 kultarahan hujakoilla kun taas jonkun 34 vuotiaan boomeritaistelijan kuukausipalkka voi värväyshetkellä olla alle 10kr. Et onkohan se joku tarkka laskelma johon vaikuttaa gladiaattorin ikä ja kovuusindeksi vai onko se joku satunnainen ikään perustuva nopanheitto vaan?
En nyt muista oikein, kun siitä on aika pitkä aika kun oon viimeks pelannut, mutta eikös se gladiaattorin kykyjen ja iän mukaan mene.
>>130849
Joo jotain sinnepäi. Sen verta oon saanut selvitettyä, että toi mystinen "kovuus" lasketaan niinki yksinkertaisesti ku ynnäämällä kaikki statsit yhteen, omistettujen aseiden statsit mukaan lukien.
(241.65 KB 650x670 yayoi.png)

Jaa näköjää toi värväyksen VAATIMUS lasketaanki niinkin yksinkertasesti ku palkka*5. Eli ton kuvan peikon kohdalla 29*5=145. Testasin muillaki ja kaava toimi.

Ny pitäs viel selvittää miten toi kuukausipalkka lasketaan ja että miten se määritetään uudestaan vuoden vaihtuessa.
En tiedä mutta joskus jonnena löysin tällaisen huijauksen pelissä: aloita yksinpeli, ensimmäisen värväyksen jälkeen ylävalikosta pelaaja -> lisää uusi pelaaja -> valitse divarisi kovin joukkue -> jätä eroanomus pelaajalla 1 -> saat käyttöösi paremmat alkuresurssit. Tämän huijauksen voi tehdä joka divarissa. Voit myös käyttää tätä kikkaa ennen epäreilua ottelua tuhoamaan vihollisjoukkueen ekonomian esimerkiksi erottamalla voimakkaat gladiaattorit tai tuhoamalla vastapuolen rahavarat osto-myynti-osto toistolla.
Ja pian jo raikuu torilla "ME OOMME SANKAREITA KAIKKI.."
(37.57 KB 788x529 21v.PNG)

(32.63 KB 788x528 21v2.PNG)

Postataan nyt vielä pari esimerkkiä jos vaikka joku nyymikanavan sademies huomais heti sen oikeen kaavan.

>>130852
Taisin joskus kakarana itekin tota kikkaa käyttää. Toinen vähän rehellisempi kikka oli värvätä aina se legendaarinen vuoden gladiaattori ja voittaa sillä CUP ja kaatomestaruus pariin otteeseen. Sillä sai hyvät alkurahat tienattua ettei tarvinnu loputtomiin RYVETÄ mutadivarissa.
(33.28 KB 785x539 34v.PNG)

(33.30 KB 783x542 34v2.PNG)

>>130853
Minulla ei kyllä koskaan kauheasti massia tullut niillä legendaarisilla, kun vaativat niin paljon palkkaa ja sitten jos seuraava legendaarinen olikin ihan paska, niin en saanut niitä muita kehitettyä niin paljoakaan ja olikin ihan paska tiimi ja hävisin. Ehkä olin vain paska pelaamaan. Voisi joskus koittaa uudestaan.
(62.02 KB 917x616 Sieppaa.PNG)

Gladiaattorin rollaus toimii jo melko uskottavasti. Viel ku keksis sen palkkakaavan.

t. amatööri koodari
Pitäisköhän pelata itekin pitkästä aikaa.
>>130856
Ei kai sen tarvi välttämättä olla sama kuin areenassa?
Ehdotan kykyihin pohjautuvaa palkkaustasoa. Eli kun kyvyt kehittyy niin palkka nousee samassa suhteessa.
Mihinkäs sä teet tota peliä? Ittelni ollu yhtenä pöytälaatikkoideana että tekis tollaisen areenakloonin mobiilialustalle. Vois olla ehkä kysyntää tuollaiselle pelille ja tuon tyyppiseen peliin saisi vielä ujutettua pelinsisäiset ostot aika kivuttomasti mukaan.
>>130856
>>130858
Laittakaa siihen sitten ihan overpowered vitsihahmoksi mutsi, vaikka avaruusmutsi (velhu), haltiamutsi (jousipyssy) ja vaikka hmm, voimamutsi (lähitaistelu) haha hels.
(30.83 KB 609x546 Sieppaa.PNG)

(19.16 KB 731x525 cui.PNG)

>>130858
C++:lla windowssille näin alkuun. Aika prototyyypivaihees viel. Ajatus olis lähinnä kloonata ja kääntää areena 5 englanniks, jotta ulkomaalaset pääsee pelaan tätä klassikkoa. Samal tarkotus on pitää kaikki noi rodut, aseet, niiden dicerollit jne tallennettuna ihan vaan perus tekstitiedostoon, jota ihmiset pääsee modaan niiden arvoja mielensä mukaan jos ei defaulttiarvot miellytä.

Pyrin myös pitämään ns pelilogiikan erillään käyttöliittymästä, jotta tälle vois väsätä vaihtoehtoset graffat sun muut ilman että pitäs ite pelimekanismeja uudelleenkoodata. Sen takia näin alkuun tää peli tulee toimimaan paskalla cmd käyttöliittymällä, mut varmaan korvaan sen kunnon graffoilla kuhan saan pelin muuten valmiiks. Siihen on tosin viel pitkä matka.
>>130860
Hyvältä vaikuttaa. :)
>>130860
Mitäs tälle projektille kuuluu?
>>130864
talviunilla, paskuus iski
>>130865
haha, vähän arvelinkin ettei kukaan nyymichanin paska mitään aikaseks saa
>>130865
Tuolle olisi joka tapauksessa tullut korkeintaan muutaman kymmenen henkilön pelaajakunta. Ei nää tekstiautismit vaan oikein pärjää enää nykypäivänä. Poikkeuksena Dwarf Fortress, mutta se onkin aivan erilainen juttu.
>>130856
Muistaakseni palkka määräytyi gladiaattorin iän ja rodun mukaan. Voisin veikata että jokaisella rodulla on aloitus/maksimipalkka (20v gladiaattori) ja sitten jonkun funktion mukaan se palkka sitten tippuu joka vuosi iän kasvaessa. Varmaan jos tilastoisi 20v-35v gladiaattorin palkkakehityksen niin saisi tuon käyrän ja siitä voisi sitten päätellä millä laskukaavalle se tulee.

Rotu+Ikä on varma, muu postaus mutuilua.
>>131059
Ei siihen rotu mitenkään vaikuta vaan kykypisteet yms.
>>131060
Tasan vaikuttaa. Tietyt rodut on aina kalliimpiaa ja tietyt rodut suhteessa halvempia. Tosin eri roduilla on eri aloituskykypisteet ja -taitopisteet että voi tulla siitä.
>>131061
Ei ole aina kalliimpia vaan ainoastaan sillon, jos niillä on korkeammat pisteet. Rotu vaikuttaa ainoastaan pisteiden maksimitasoon ja aloitustaitopisteisiin. Esim. jänis ei voi milloinkaan päästä voimassa kivihirviön maksimitasolle eikä kivihirviö nopeudessa jäniksen tasolle. Jos molemmilla on kuitenkin täsmälleen samat pisteet kaikessa niin ei kumpikaan ole kalliimpi.
(11.92 KB 796x573 2018-01-31_010801.png)

(42.01 KB 525x664 a5statit.PNG)

>>131062
Joko eri ominaisuudet painottuvat erilailla tai sitten hinta tulee jostain muusta. Kaikkien paitsi Kivihirviön ja Samoojan maksimipistebudjetti on 78. Yhteenlaskettu keskiarvo-ominaisuudet olettaen 3.5 tuloksen jokaisella d6:lla on 53. Ja yhteenlaskettu minimiominaisuudet 28. Kuitenkin jokainen peliä vähääkään enemmän pelannut huomaa että tietyt rodut ovat aina halvempia kuin toiset. Tältä pohjalta sanoisin että kyvyt (asekyvyt, loitsut, väistöt yms.) vaikuttavat merkittävämmin kuin ominaisuudet, joka taas painottaisi enemmän nopeutta, sillä se nostaa eniten eri ominaisuuksia.
Lisäksi on otettava huomioon että pisteet vaikuttavat vain lähtöpalkkaan. Itse en ainakaan muista gladiaattorin palkan nousseen kesken kauden kun sitä on treenannut tai kun tämän kyvyt ovat nousseet.
>>131063
Kukaan vähänkään peliä pelannut tietää, että joillain roduilla on lähes olemattomat asetaidot värvätessä, kun taas toisilla on melko hyvät taidot kaikissa. Se ei edelleenkään tarkoita, että rotu olisi validi muuttuja tässä funktiossa vaan ne on ne vitun pisteet, jotka sen eron tekee.
>>131064
Ja mikähän ne aloitus(ase)taidot määrittää? Olisikohan tuo rotu, jonka pohjalta eri ominaisuudet arvotaan ja jonka pohjalta eri rotukohtaiset taitoboonukset jaetaan?
>>131065
Joo, mutta tässä nyt vieläkin haettin sitä kaavaa millä se palkka määräytyy ja vieläkään rotu ei ole siinä tekijänä vaan ne vitun pisteet. Kuinka vaikea se on tajuta?
>>131066
Rotu määrittää ne vitun pisteet.
>>131067
Voi luoja kuinka tyhmä sä olet.
>>131067
Eipä, kun niiden painotuksen.


Forms
Delete
Report
Quick Reply