[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2020 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/g/ - Pelit

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Varmennus
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana (Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4, m4a, ogg, aac, webp,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

[Takaisin][Mene alas]

File: 1475784495697.jpg (946,3 KB, 1848x2103, Gradius_Gaiden_Art_01.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130424

Pääsin viimein Gradius Gaidenin vaikeimmalla ('hardest') vaikeusasteella lävitse. Eihän siihen mennytkään kuin 15 vuotta. SCPH-1080 -ohjaimella, en osaa räimeitä pelata tikulla (tappelupelejä kylläkin, mistä lie johtuu).
Paljon vaikeampi kuin ykkösen, kakkosen tai kolmosen kolikkopeliversiot.

Gradius-lanka.

 No.131197

Pitkästä aikaa tuli pätkäistyä Gradius kakkonen (Deluxe pack) Saturnilla vaikeimmalla. Oli se kyllä sittenkin aika haastava, mutta ei niin vaikea kuin Gaiden.

Ykkösen vetää ihan leikiten, mutta se on siltikin paras Gradius ja melkeinpä paras STG koskaan. Lähes eka ja paras.

Raportoin vain.

 No.131200

En tiedä kyseistä peliä, onko se niitä bullet hell pelejä? Jos on, niin onneksi olkoon. En ymmärrä miten joku niissä pystyy olemaan hyvä, on niin sairasta.

 No.131203

itse en ole pelannu gradiusta

 No.131204

>>131200
Gradiukset ei oo luotihelvettejä. Tai no toi käsite on tietysti aika tulkinnanvarainen, koska kyllähän kaikissa kolikkopeliräiskinnöissä lentää papanaa ruudulla vaikka kuinka (siks, että niihin menis fyrkkaa mahdollisimman paljon).
Tossa Playstationille ja Saturnille julkaistussa Gradius Deluxe Packissa on ykkösen ja kakkosen suorat kolikkopelikäännökset.
Tosin niissä voi säätää vaikeusastetta ja ruutukokoa (jotkin kohdat on paljon helpompia koko ruudun tilassa).

Itse en tykkää noista danmakuista vai miksi niitä luotihelvettejä sanotaan. Olen läpäissyt vain Gigawingin Dreamcastilla ja sekään ei ollut lainkaan hauskaa.

 No.131253

File: 1599300285934-0.jpg (14,35 KB, 480x360, vihoviimeinen_haaste.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

File: 1599300285934-1.jpg (44,56 KB, 288x336, kuvansuurennuksenmuuttajap….jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>131204
Ei ole tulkinnanvaraista. Tai sen enempää kuin peligenreistä puheen ollen yleensä. Luotihelvetistä on kyse, jos ruudun pinta-alasta on käytetty enemmän ammuksiin kuin tyhjään tilaan. Jos ruudulla olevien ammusten määrän pystyy laskemaan, on kyseessä normi shmuppi. Molemmat pelityypit voivat olla perkeleellisen vaikeita, mutta sehän on ihan normaalia wanhan coulucunnan arcadepeleille.

Gradiuksen OIKEA nimi suomessa on muuten Nemesis. Mut vaikka klassikosta on kyse, en tiedä menisinkö sanomaan paremmaksi kuin R-Type.

 No.131254

>>131253
Muistankohan väärin vai olikohan Linnanmäellä joskus Gradius? Siis kolikkopeli. Tai siis ilmeisesti just Nemesis.

Joo, noin se varmaan on luotihelvettien suhteen. Gradiuksen FC/NES-versiossa (ja PC Enginellä) sitä papanaa on tosin aika paljon vähemmän ruudulla kuin kolikkopeliversiossa.

R-tyyppi on ihan sieluton peli, kuten kaikki muutkin Iremin räiskinnät. Ja siinä sekä kaikissa kyseisen puljun peleissä (ei vain räimeissä) on uskomattoman kuppaiset musiikit. Tietysti on aika epäreilua vertailla niitä johonkin Konamin julkaisemien pelien musiikkeihin, sillä kun on oli uskomattoman hyviä säveltäjiä-kehittäjiä palkkalistoillaan.

 No.131255

>>131254
R-Typen musiikit on ehkä yksiä parhaimpia ikinä peleissä, oot vaan homoperse.

 No.131256

>>131255
Oot vaan massaa.

 No.131257

>>131255
Ei kyllä oo, ainakaan SFC/SNES-version. Ainoo hyvä puoli tossa on, että Sonyn äänipiiri kyseisellä konsolilla ei päästele ihan tavallisimpia, ärsyttäviä ääniään, johtuen Iremin tyypillisestä outoudesta.

PCE-versiossa on melkein siedettävät musat. Ja siis onhan tossa R-Typessä jotain hyviäkin juttuja, kuten eka ja vika pomotappelu ja ne yleensäkin on yksi asia, jossa se todellakin päihittää alkuperäisen Gradiuksen (mutta ei tietenkään kakkosta tai Gaidenia, joissa on mukavia pomoja).

Jos ne musat ois hyvät, niiden pitäisi tulla helposti mieleen, mutta ei kyllä tuu, toisin kuin Gradiuksen musat, jotka soi kun nauhalta miettimättäkin. Ja oon kyllä tota rtyyppiäkin ihan riittävästi pelannut muistaakseni.

Kirjoitin muuten paskaa: Image Fight on Iremin peli ja se on ihan jees. Ja onhan In the hunttikin räiskintä ja aika hyvä.
Ninja Spirit ei oo räiskintä, mutta tosi hyvä PC Enginellä, mutta voi kiesus niitä musiikkeja!

 No.131258

>>131257
Ja tosta Ninja Spiritistä tosiaankin muistan yhden äänen elävästi: sen helvatan suden (vai mikä yamatokoira onkaan) raastavan ulvonnan introssa.

 No.131259

>>131257
>>131257
En tiedä noista porteista, arcade-versiota lähinnä käyttäisin referenssinä. Tsekatessani juutubesta Amiga-version pimputukset ainakin olivat surkeampia kuin muistin, ainoa hyvä tuossa portissa oli intromusiikki, joka oli joku Chris Hülsbeckin oma sävellys, jota ei muista versioista löydy. Mutta arcadeversion musat rokkaa edelleen. Olen aina ollut eniten vaikuttunut siitä, miten omaperäisiä nää on tyyliltään, siis missään muualla en muista kuulleeni mitään samanlaista. Tää voisi olla ihan oma musiikkigenrensä. R-typecore? Ihan kipeitä sävellyksiä.

Gradiuksen musiikit on toki myös legendaarisia, mutta paljon sovinnaisempia tyyliltään, monessakin aikakauden japsipelissä oli samalta kuulostavaa renkutusta.

https://www.youtube.com/watch?v=tXrxov_0oj0&list=PLNV87pz_tYpSXjXwRZemRhMtaOqLO_XvB

https://www.youtube.com/watch?v=8IFlKk8SGI4



Poista Viesti [ ]
[Takaisin][Takaisin ylös]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2020 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]