/g/ - Pelit

Index Catalog Archive Bottom Refresh
Mode: Reply
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

Peli-ideat Anonyymi 08.08.2020 (La) 09:32:47 No. 131205
Millaisen pelin tekisit jos sinulla olisi siihen kaikki tarpeelliset resurssit?

Olen miettinyt ideaa ensimmäisestä persoonasta kuvatusta tasoloikkapelistä. Liikkuminen olisi parkour-tyylistä kuten Mirror's Edgessä tai Dying Lightissa. Pelaaja voisi myös heittää ympäristöstä löytyviä esineitä kuten laatikoita ja palloja; tätä voisi hyödyntää esimerkiksi pulmanratkaisussa.
Pelin graafinen tyyli muistuttaisi 90-luvun tietokoneanimaatiota. Se tarkoittaisi nykymittapuulla yksinkertaisia 3D-malleja, joissa värikylläisyys olisi korkea ja jotka näyttäisivät muovisilta. Pelissä voitaisiin kuitenkin hyödyntää moderneja 3D-grafiikan renderöintitekniikoita kuten säteenseurantaa, HDR:ää ja parallax occlusion mappingia.

Upote liittyy vahvasti, se toimii hyvänä referenssinä tavoittelemastani graafisesta tyylistä. Tämän lisäksi pelien konseptitaide, ensirenderöidyt välinäytökset ja 3D-grafiikkaa hyödyntävät elokuvat samalta aikakaudelta ovat hyviä referenssejä.
Ei minulla taida kyllä olla kuin ideoita, jotka aion toteuttaa, kunhan jaksan ja ehdin. Mitään toiveprojekteja ei oikein ole, mitä tässä kai haetaan.
Joskus oli semmonen että world of warcraft mutta yksinpelinä isometriseseen tyyliin, ja ohjattaisiin 5 hengen ryhmää. Taistelumekaniikat pitäs tietysti yksinkertaistaa kun ei rotaatiota vois joka hahmolla yksin pyörittää. Joku reaaliaikainen niin että hahmot vetää turpaan ja loitsii automaattisesti (vaik aluevahinko eri moodina valittavissa erikseen päälle ja pois) ja sitten vois pausettaa milloin vaan ja erikoiskykyjä vois naksutella taas erikseen (dispel, parannusloitsut ym) huhhels. En tiiä jaksaisko enää, mutta silloin joskus olisi tullut vähän hunajaa suuhun, eikun housuun. Isometriset autisminysväyskamankeräyssimulaattorit on aina ollut lähellä sydäntä mutta mitään haastavampia en ole koskaan osannut pelata.


Forms
Delete
Report
Quick Reply