Oli nii pitkä paasaus et piti jakaa kahtia. Jatkuu:
Mitähä kaikkee tossaki oli. Oli siinä muutakin mut en muista enää mitä kaikkea. Käytännössä myyntipäätökseen halvalla vaikutti ihan etunenässä se ruoste lokarin kotelossa, se oli aika pahasti mätä. Ei kantavassa paikassa ja tää oli tapahtunut jo pidemmän aikaa, mutta se ois vaatinut sen verran hitsihommia ettei se ois ollut halpaa. Todennäköisesti ei tuu esiin sieltä piilosta 2-3 vuoteen, ehkä. Sit vitutti kun ne pintaruosteet tuli takas, ilmeisesti jokin meni maalinpinnan preppauksessa väärin ja pohjamaali irtosi. Sit tietty ne iskarit olis olleet 800€ remppa minimissään. Lopulta toi katsastuslista olis ollut n. tonnin eikä mitään taetta ettei ensi vuonna olis toinen tonni korjauksiin menossa. Mä olin vaan niin sairaan loppu kun se auto alkoi kulumaan tosi nopeasti, se kulutus oli järkyttävän korkea ja sillä ei viittinyt ajaa yhtään enempi kuin on pakko.
Nyt kun on ollut toi Clio niin se on vaan niin paljon mukavampi omistaa. Se on pieni joten se on helppo pitää siistinä. Maalipinta on kunnossa ja valkoinen niin lika ei näy kurakeleillä. Kaikki on pientä ja yksinkertaista, ei oo niin paljoa mitään vammaisia sähköjuttuja jotka ei toimi. Mä tankkaan ton bensan ollessa joku 1.7€ melkein tyhjästä täyteen alle 60€ ja tankkaan kerran 3 viikkoon. Toi volvo vei samassa ajossa sen verran bensaa että kilometrejä säästäen tankkasin vähintään 2 kertaa viikossa, kun tankki on melkein tyhjä sinne meni 90€ edestä ETANOLIA. Siis E85 joka on joku 1.4€/litra. Se ois ollut bensalla etenkin kun hinnat huito aina 1.8€/l niin kallista etten haluu ees ajatella. Etanolia toki kuluu 20% enempi mutta sentään se vähän helpotti ettei pumpulla mennyt yli 100€ kerralla. Mut kaiken kaikkiaan, toi Volvo vei kuukaudessa n. 200€ edestä polttoainetta. Mä pääsen Cliolla n. 100€:llä kuukauden, eli mulle jää n. 100€ talteen pelkässä polttoainesäästössä. Auton erämaksut on 85€ kokonaisuudessaan eli sillä mitä säästän maksan tota autoa pois ja silti jää rahaa. Sit on autovero, Volvoon se oli joku useampi sata, oisko ollut 450? Clioon vero oli 130 luokkaa, maksoin sen kerralla pois kun oli niin vähän. Vakuutus oli Volvoon n. 450€/v pelkällä liikennevakuutuksella, mulla on Clioon 650€/v täyskasko.
Se Volvo oli ihan tyhmä ostos kun miettii, mutta mä siihen aikaan vuonna 2020 poltin paljon pilveä ja kattelin nettiautoa pilvessä ja siellä se oli. Sit töissä ehdin olla maanantaina koko päivän kunnes lähdettyäni soitin sille omistajalle ja sanoin et hei mä tuun kattoo huomen. Sit menin kattoo, se oli just pesty ulkoota ja sisältä, kaikki toimi. Jotain vähäistä kulumaa toki 320tkm rullatussa 2004 vuoden Volvossa oli mutta ei mitään hullua. Me saatiin hinta sorvattua 2130€ eli siihen nähden mitä sain, se oli epäilyttävän halpa. Laskin että sen tulis kestää n. 3 vuotta sit heitän sen menee, mut se kesti pidempään. Ois pitäny toki myydä se jo pois 2023 viimeistään mut tää nyt meni miten meni.
Se oli hyvä auto toki. 2.5 Turbon kaa se kyl liikkui kun piti, automaatti oli kiva ton moottorin kaa. Kun kaikki toimi se oli tosi paljon autoa per euro mutta siks noi isot paljon kuluttavat autot on halpoja, kukaan ei halua enää dumpata niin paljon raha sellaisen ylläpitoon ja bensaan, etenkään mun käytössä siitä ei ollut apua koska ajan niin lyhyitä etäisyyksiä ettei toi mukavuusaspektikaan ehdi vaikuttamaan asiaan.
Tulipahan taas paasattua... Tohon hintaan bensaa sai ennen koronaa tai joskus silloin kun se oli alkumetreillä.