[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2018 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/m/ - Masiinat

Autot ja mekaniikka
Nimi
Email
Aihe
Viesti
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana (Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

[Takaisin][Mene alas]

File: 128258320253.jpg (53,66 KB, 500x315, 128258320253.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.47034[Viimeisimmät 50 postausta]

>Isä lupasi tukea 5000e:llä auton hankintaa ja itsellä on pari tonnia säästössä. Mitä mieltä tällaisesta? Joku "sporttisen" näköinen pienempi auto olisi hakusessa kuitenkin rauhalliseen ajoon, ei mikään tuninghirvitys vaan peruskulkupeli. Riittää että kyytiin mahtuu minä ja tyttöystävä, tarvittaessa vanhemmilta saa isomman auton lainaan jos tarvitsee :)

Ajattelin tehdä uuden langan jossa ehdoteltiin erilaisia autoja.
Itse olen nyt ajanut jo 3 vuotta 88 vuotisella autolla. Auto alkaa olemaan sen verran lopussa, että pitäis varmaan viimeistään ensi kesänä hommata uudempi. Olen ajatellut toyota celicaa. Pieni kulutus, halvat osat jotka löytyvät jopa motonetin hyllyltä. Ei täysin tylsä, mutta ei liian huomiota herättävä. Tilava tavaratila auton kokoon nähden.

Mitä muut mieltä? Ja jatketaan muutenkin keskustelua.

 No.47036

Joku mazda

 No.47038

>>47034

Tavaratilassa voi olla kokoa, vaan lastausaukko on pieni ja korkealla. Jo kaliakorin nostaminen kyytiin on perseestä. 1.8-litraisena kulkee kohtuullisesti, mutta kyytiin ei käytännössä kahta henkilöä enempää saa. Kaksi ovea alkaa muuten vituttamaan ennenpitkää. Jos ei kuskia itteä, niin ainakin takapenkkiläisiä.

Osta ranskis: http://www.nettiauto.com/peugeot/406/3381382

Hitto, huomasin sitten, että tässä etsittiin pienempää autoa. No, osta sitten celica.

PS. Ja ne pari säästötonnia kannattaa säästää auton käyttö- ja ylläpitokuluihin. Oikeastaan kannattaa maksattaa papalla koko pirssi ja vetää kurkusta alas ne pari tonnia, kun siihen kerran kuuluu olevan mahdollisuus.

 No.47048

>>47034

Osta tuo mitä ajattelitkin mutta yksi korimalli vanhempi ja neliveto. Tiedät mitä tarkoitan.

 No.47050

>>47048
En ole AP, mutta haluaisin kuulla perustelut tälle. Miksi?

 No.47051

Osta vaan toi Celica, ihan siisti ja sporttisen oloinen auto.

Tämä lanka karkaa varmaan taas johonki v8 jenkkeihin, turbobemareihin ja siihen kuinka et pärjää etuvedolla, kun amisviljami voittaa sut takavetoautollaan ja vie naiset.

 No.47054

>>47034
älä osta kaikkia celicoja, mäkin haluan yhden kunhan rahaa semmoseen löytyy

 No.47055

>>47034
Jos tuon korisen Celican meinaat ostaa niin suosittelisin etsimään T-Sport mallin, olisi suorituskyky vähän parempi. Jos kuitenkin pärjäät normin 143hevosella niin niitä saisi sopuhintaan, T-Sportissa on 192hevosta.
Toyotan luotettavuushan tuossakin on eikä varaosatkaan ole kalliita.

 No.47058

>>47051
>...siihen kuinka et pärjää etuvedolla, kun amisviljami voittaa sut takavetoautollaan ja vie naiset.
Protip: autoissa on ohjaus etuakselilla, veto taka-akselilla ja kone pitkittäin.

 No.47059

>>47058
Ja tästä se poijjaat lähtee.

 No.47060

Hyundai Coupea kannattaa harkita vaihtoehtona.

 No.47077

>>47058
tämä

 No.47080

Osta siisti sivikki.

 No.47088

Celica, olkoonkin ylihinnoiteltu haluttavuutensa tähden, on oikeasti ihan pirun fiksu valinta.
Toyotat ovat teknisesti varsin luotettavia ja osia tosiaan löytyy halvalla mistä vaan.
Ainakin nuo edellisen korimallin Celicat ovat varsinaisia ikiliikkujia jollei niitä ole joku teinipelle revittänyt loppuun, kuvan korimallista ei ole kokemusta itseltä eikä tuttavilta.

 No.47093

>>47060
Olen sitäkin harkinnut. Hieno peli ja halvempi kuin celica, mutta varaosien saanti on hankalaa, joka sijoittaa sen jonossa celican alapuolelle. Tiedän, että ei ole mikään tehokas urheiluauto, mutta tarkoitus onkin saada joku vähän tavallista autoa erikoisempi, mutta kuitenkin järkevän kulutuksen omaava mihin saa helposti varaosia.

>>47055
T-sport olisi aina plussaa, mutta normi karvalakkikin kelpaa. Enemmän ulkonäkö kysymys kun teho. Oon nyt ajellu 148 heppasella autolla, mikä on riittänyt mulle ihan hyvin. Sekin on jo 20 vuotta vanha, et hevoset karannu jo kauan sitten.

>>47048
Olen enemmän mieltynyt tähän uudempaan. Se vanhempi on ihan hieno myös, mutta näyttää jo aika vanhalta. Tarkoitus olisi kuitenki ostaa auto mikä on 2000 -luvun puolelta.

Mutta jatketaan keskustelua. Lisää autoja,ehdotuksia,mietteitä. Ja tämähän on jatkoa sille edelliselle jossa oli se mx-5. En ole siis sama AP.

 No.47110

>>47093
Oletkos muuten katsellut T-Sport Corollaa? On vaan hieman tylsän näkönen.
MR2 olet varmaan jo katsonut.
Muita nyt ei tietystikään tule mieleen.

 No.47113

File: 128264513567.jpg (106,14 KB, 1024x768, 128264513567.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Peugeot 206 GTi

 No.47118

Protip: Celica on ruma amisjonneauto.

 No.47119

>>47110
Missään nimessä MR2 en suosittele aloittelevalle kuskille, varsinkaan ahdettua mallia. Muuten saadaan lukea lehdistä kuinka joku valopää veti taas nätin auton tolppaan.

 No.47120

>>47119
Tosiaan tämä ongelma siinä varsinkin talvella. Jos haluat pienen testin tehdä niin heitä vasaraa varsi edellä.

 No.47122

>>47113
Ranskanpaskoihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.

 No.47124

>>47122
Painavana perusteluna se, että selainen jätti äidiltäsi lainaamasi Yariksen valoista lähdetäessä.

 No.47126

>>47124
Tai sitten äidiltä lainattu ranskis jätti (kymmenennen kerran) valoihin sähkövian takia. Korjaamolta kotiin ajettaessa sitten levisi se surullisen kuuluisa taka-akseli.

Sitten se pantiin paaliin ja ostettiin upouusi Toyota.

 No.47226

>>47113
Pösö 206GTI on hyvä auto ajaa ja ketterä, mutta tekniikkaan ei ole luottamista.
T. ex-206GTI kuski. nyt ajan Volvo s40 t4 enkä ole katunut hetkeäkään, kaikin puolin parempi auto paitsi bensan kulutuksen osalta.
ps. tunnistajat tunnistakoon.

 No.47242

File: 128268708211.jpg (35,88 KB, 240x180, 128268708211.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>47119
Mikä aloitteleva kuski kolme vuotta ajanut nyt muka on? Sitäpaitsi pelkkää plussaa jos autossa on vähän potkua, pyöränyyminä tuntuu ettei oikein mikään kulje mihinkään.

 No.47243

File: 128268719958.png (463,05 KB, 588x377, 128268719958.png) ImgOps Google iqdb

Mitä mieltä nyymi on tällaisesta? Ensiautoa nyt kohta ostamassa ja kovasti miellyttää silmää tämän näköinen Golf. Pienellä laitolla saa 5/5. Budjetti about 7000e.

 No.47244

>>47243
Golf on ihan ok

 No.47246

>>47110
Corolla on vähän tylsän näköinen. MR2 muuten ok, mutta avoauto ei oikein talviautona ole hyvä. Ja varaosa saatavuuskaan ei varmaan kovin hyvä ole. Kun tarkoitus olisi käyttöautoksi hankkia.

>>47122
Joo en mielellään ranskalaista ostaisi vaikka se uusi 407 ihan hieno onkin.

 No.47247

>>47243
Tuollaisesta pulkasta maksaisin maksimissaan 1500€, varsinkin jos on hieman vanhempaa mallia.

 No.47248

File: 128270885826.jpg (93,29 KB, 682x400, 128270885826.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Osta tollanen Voorti.
Kuvassa siis etualalla Puma.

 No.47255

Budjettiin vähintään 2000e äänentoistoa varten.

 No.47280

>>47247
Ajattelin juuri tuota neloskoppaa, koska en muista korimalleista tykkää.

 No.47296

>>47058

protip: jos pyörä ei vedä, se jarruttaa.

 No.47301

File: 128274975970.jpg (94,12 KB, 750x600, 128274975970.jpg) ImgOps Exif Google iqdb


 No.47307

>>47296
Protip: neliveto kuuluu traktoreihin.

 No.47308

Protip: minkä auton ikinä omistatkaan, jonkun mielestä se on aina paska.

sama pätee siinä, mikä pää autossa vetää

 No.47315

>>47242

Aloitteleva kuski voi olla vaikka 20 vuotta ajanut ja kokenut kuski toista vuotta ratissa. Se on niin kuljettajasta kiinni. Näkeehän noita huonoja kuskeja liikenteessä joka päivä vaikka kuinka monta vaikka olisivatkin näitä kokeneita.

Se on kyllä meille pyöräileville harmittavaa, kun auto ei enää tunnu kulkevan mihinkään sen repivän supersportin tai ison supermoton jälkeen.

 No.47329

VW Golf IV GTi vai Audi A3?

Esimerkiksi juuri tämän >>47243 näköinen Golf miellyttää silmää. Täysin vakiokuosiset eivät yhtään.

 No.47332

>>47329
Golffi tietenkin.

 No.47333

>>47329
Audi tietenkin.

 No.47357

>>47332
Tämä

 No.47362

>>47333

Tämä.

 No.47378

>>47329
Samaa paskaa eri paketissa. Jos jompaankumpaan päädyt niin varaudu vähän rahallisestikin tekemään remonttia.

 No.47395

>>47362
Tämä

 No.47397

>>47333
Tyylikäs ja menevä GTi Golffi vs. joku ruma 1.6l karvalakki-Audi...

 No.47398

>>47397
Mk4 Golf GTi menevä? Mitähän sieniä olet vedelly?

 No.47405

Jos tossa kopassa (lasken tähän nyt mukaan kaikki "rinnakkaismallit" golf IV:lle) pitäisi auto saada, ja 1.8T:llä, niin vaihtoehdot ois A3 1.8TQ tai Leon 1.8T 4motion. Jälkimmäinen mielestäni ehdottomasti "urheilullisin" ajettava TT:n jälkeen, mitä kyseisellä pohjalevyllä on. Muotoilu-ja merkkiseikat sitten ovat nyansseja, joista ei voi kiistellä, tekniikka on silti samaa. Totuushan vain on, että ei mahdu AP:n budjettiin. Joku vanhahko vajaavetoinen 1.8t golffi isoilla kilsoilla nyt on kaikkea muuta kuin hauskaa.

 No.47447

Golf vs A3 bump

 No.47459

>>47447

GTI-kolopallon hinnalla saanee vain neekerimallin A3:sia.. En jaksa edes tarkistaa asiaa.

 No.47466

File: 128285978232.jpg (41,29 KB, 640x480, 128285978232.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

miksi tätä ei ole postattu?

 No.47517


 No.47522

>>47517

Missä GTI-golf, missä A3 ?

 No.47551

>>47522
no sori, R32 nyt sattuu olemaan vielä tehokkaampi kuin GTI ja tuo S3 sattui samaan hintaluokkaan. Etuvetona GTI ei mun mielestä ole kovinkaan järkevä vaihtoehto, neliveto ennemmin. Jokaisella on tietysti omat mieltymyksensä, itse olen pitänyt Quattrosta todella paljon nyt viidentoista vuoden ajokokemuksella.

 No.47586

>>47551
Luitko aloitusviestiä ?
>"sporttisen" näköinen
>peruskulkupeli
> 5000e:llä auton hankintaa ja itsellä on pari tonnia

Ei ihan R32 tai S3 liene ensiauto tuossa budjetissa.. Puhumattakaan käyttö ja huoltokuluista. Tämänhän toki 15v quattro-kokemuksella tiesitkin :)

Virallisen maahantuonnin kautta ei muutenkaan ole tuotu GTI-golfia suomeen nelarina joten..

 No.47647

Olisko Audi A4 sedaniversio varteenotettava vaihtoehto Golf GTi:lle? Mielenkiintoni laski kolmosta kohtaan. Onneksi ei ole auton oston suhteen mikään kiire, hyvin selviää ilman vielä. Kuume on kova.

 No.47661

>>47647
on ihan varteen otettava vaihtoehto kun valikoit 6 ja 1.8t koneella olevia

 No.47662

>>47661
Mietin juuri tuota 1.8t-koneella olevaa quattroa.

 No.47669

>>47662

Itsellä on ollut ajatuksissa myös tuo B5-korinen A4 1.8tq, mutta tuntuu, että omaan, noin 8-9000 budjettiin ei mitenkään saa alle 200tkm ajettua autoa, ei ainakaan ´99-> (facelift). Suomivehkeissä tuntuu otantani mukaan olevan kovin ankea varustelu ja sisustus , joten olen omat hinkuni suunnannut VW Passatin puolelle. Neliveto on mulle ehdoton, kun pari edellistäkin VAG:iakin on ollut, joten kone on silloin 193hv 2.8 30V V6, kun diesel on mulle kannattamaton. Näissä varustelu yleensä on jo lähtökohtaisesti sporttinahkaa & automaatti-ilmastointia suomiautoissakin, tilaa on A4:sta enemmän jne. Menee kyllä jo enemmän perheautosegmenttiin, mutta menkööt, ei hyvät tilat takamatkustajalle ole ainakaan miinusta.. Käytännön kulutus ei käsitykseni mukaan ole kuitenkaan sairaasti enempää (pl. tolkuton kaupunkipyörittely) kuin 1.8T:ssä (jota en kuitenkaan malttaisi olla lastuttamatta halvan lisätehon kiilto silmissä)

 No.47674

>>47669
Mieti tuota moottoria kahdesti, itse en edes vihamiehilleni suosittelisi sitä.

 No.47676

>>47674

Korjaan näitä työkseni, en jännitä. Kerro toki vapaasti miksen ?

 No.47710

>>47586
no ei nuo ole todellakaan halpoja pitää, varsinkin s-audit on saatanallisen hintaisia korjailla. kuvittelis tietysti että r32 on aika saman hintainen jos siitä jotain leviää pahemmin. linkkasin nuo nyt ihan sen takia että halusin vaan näyttää että R32n (joka kuitenkin periaatteessa on vaan tehokkaampi gti) saa jo hyvän s3n, ei sitä "neekerimallia"

 No.47721

>>47710
>R32n (joka kuitenkin periaatteessa on vaan tehokkaampi gti)

Pakko väittää vieläkin vastaan. R32 ei todellakaan ole vertailukelpoinen GTI:n kanssa, vaikka kori ulkoisesti onkin sama. Ennemminkin vertaisin 3.2 TT:hen, jonka kanssa alustarakenne on lähes 1:1. Etuvetoisen 1.8T Golfin kanssa millään ennenmainituilla autoilla ei ole teknisesti juuri muuta tekemistä keskenään, kuin noin suurpiirteisesti samat pohjalevyt. Sen verran on näitä jokaista mallia tullut alaviistosta tutkailtua, että uskallan väittää..

 No.47736

>88 vuotisella autolla
Eli auto on tehty 1922?

 No.47737

http://www.nettiauto.com/mazda/rx-8/2984881

hieno, sopivan sporttinen ja 4henkilöökin mahtuu sisälle

 No.47738

>>47737

OT: Noissa wankereissa on kyllä litratehot kohdallaan. Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia kestosta ja noin muutenkin, kun itselle perinteiset otto-moottorit oikeastaan ainoa tuttu ja turvallinen..

 No.47739

>>47737
Näitä tuskin saa alle kymppitonnin?

 No.47751

>>47738
Menee käyttöautonakin jos on rahnaa, huollot on suht hinnakkaita ja niitä useammin kuin yleensä ja vaatii sitten todella tarkkaa huolenpitoa moottorin osalta.

 No.47759


 No.47761


 No.47767

>>47759
>>47761
Mitä vittua? Ap selvästi etsii jotain menevän näköistä autoo eikä mitään vitun amerikkalaista paskaa joka kuluttaa 30l/100km talvella bensaa.

 No.47772

osta se yamaha pv

 No.47783

>>47674
bumpbump, haluan lisää perusteluita!

T: >>47676

 No.47785

File: 128309747373.gif (35,48 KB, 640x481, 128309747373.gif) ImgOps Google iqdb

>>47738
Wankel on hauska idea mutta ei toimiva ajatus.
Kuluu nopeammin kuin mäntämoottori, kulutus on järkyttävä ja jopa päästöt korkeammat.
Mazda on ainoa joka enää yrittää noiden kanssa pelleillä ja ei niilläkään taida monessa mallissa Wänkkeriä olla :-)

http://www.brighthub.com/engineering/mechanical/articles/4948.aspx

 No.47786

>>47785
Toimintaperiaate yms. tuttuja, kaipasin lähinnä empiiristä kokemusta k.o moottoreista käytännössä. Tuo männän "kulmatiiviste" ilmeisesti jonkinlainen akileen kantapää noissa, terävähkö laakeriliuska, joka on kovan pintapaineen alla. Öljyäkin tuo pyyhkii väistämättä palotilaan, joka varmasti osaltaan vaikuttaa päästöihin. Ihme, jos näitä jatkossa enää eurooppaan saadaan, mikäli edes nipponissa jaksavat uutta painosta tehdä..

 No.47794


 No.47817

>>47767
>implikoi että ford galaxie ei olisi urheilullisempi kuin alle 2 litraiset peugeotit ja Golfit

 No.47820

>>47817
No mutku miehekkäiden V8-koneiden murina on niin pelottavan kuuloinen että lasken aina alleni :(

 No.47825

http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/3436535
Miten tällaisella ajaminen onnistuu talvella?

 No.47827

>>47817

Menee niillä mutkiin silti kovempaa, vaikka hopassa louskuttaisi 9000ltr.

 No.47850

>>47825
Aivan normaalisti.








..jos noihin oli/on kovakatto saatavilla, niin sellaisella varustettu yksilö lienee valintasi.

 No.47853

>>47850
Ajattelin rättikattoa. Kuinka paljon se sitten lämmittää talvella kun pitää olla ympärivuotinen auto? Löytyykö näistä yleensä ilmastointia ilman, että siitä erikseen ilmoituksessa mainitaan?

 No.47863

>>47817
no voi vittu todellakin implikoin, tollasilla ei ajeta muutakun jossain jenkkiautomiiteissä ja hämeenkatua edestakasin viikonloppusin.

 No.47876

>>47827
>implikoi että AP olisi koskaan ajamassa mutkaan kovaa autollaan
Joku "sporttisen" näköinen pienempi auto olisi hakusessa kuitenkin rauhalliseen ajoon
>>47863
>parturikampaaja

 No.47877

>>47853

Tarkoitan erillistä, talveksi kiinnitettävää kovakattoa. Ilmastoinnista en tiedä, luulisi että mainittaisiin ilmossa mielellään. Eipä silläkään hirveitä avossa tee..

 No.47878

File: 128314008290.jpg (335,65 KB, 1280x715, 128314008290.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/3211733

Siitä lamamallin jiideeäm takaveto sunny. Kyllä markettien lippispäät ois niin kateellisia.

 No.47895

>>47877
Kyllä ilmastointi on avoautossa kova sana.
Ei kaksista vesisadetta tai kosteaa syksyä tarvita että se on ihan höyrykoppi sisältä ja milläs ne ikkunat saakaan auki kuin taikasauvan heilautuksella? No ilmastoinnillapa tietenkin.

 No.48059

trolololloolllooo

 No.48078

File: 1322502596752.jpg (53,61 KB, 630x420, 1322502596752.jpg)

opel calibra? suhtkoht halvat osat, ei niin harvinainen, jo pienimmällä koneella tarpeeksi vääntöä, moottori vaihtoehtoja on kolme, katso lisää googlesta yms.

 No.48079

>>48078
Itse suosittelisin Opelin sijaan ostamaan auton…

 No.48080

>>48079
>>48079
älä nyt ala spurdoilemaan, opel on ihan luotettava nykyään ja ei ole ruostumis ongelmaa jos osaa huolehtia korista

 No.48081

puolet enemmän tilaa ja 2.0 16v on jo aika ripeä, 150 hv

 No.48082

>>48080
Okei myönnetään, ettei Opel ihan susipaska ole. Omassa Corsassa kesti 1.0 246tkm, kunnes kadotti puristukset 2. pytyltä. Nyt on taas kaikki hyvin ja pellin alla uus pata.

Mutta tosiaan noi Calibrat alkaa lähes kaikki olla loppuunpoljettuja ja paskana. Omistajana jossain vaiheessa on kuitenkin ollut joku ammaritollo, jolla ei ole ollut varaa huoltaa autoansa.
Hyvin suurella todennäköisyydellä saa käsiinsä totaalisen pommin

 No.48091

>>48082
tutulla on saksasta tuotu ja maksoi veroineen vähän päälle 5000e, mutta ei ole pahemmin ruostetta ollut ja kestänyt ihan perushuolloilla

 No.48092

>>48081
siis calibrassa

 No.48104

vastailehan ap välillä viesteihin

 No.48108

>>47034
mitäs muita vaihtoehtoja olet katsellut?

 No.48142

File: 1322682128442.jpg (65,93 KB, 604x290, 1322682128442.jpg)

>>47120
>>47246
Kolmas talvi ahdetulla ja hieman kutitellulla MR2:lla menossa.

Ihan itsestä se on kiinni pysyykö se ladulla. Mainittakoon eduiksi, että talvella jauhaa vaikka hangessakin. Paremmin se etenee ja lähtee liikkeelle kuin etuvetoiset.

Saa muuten myös kovalla katolla, joskin harvinaisempi.

 No.48204

>>48142

Mitä vittua täällä tapahtuu, yhtäkkiä japanilaisia ranskalaisia !?!?!

 No.48205

File: 1329248538422.jpg (46,13 KB, 1329248538422.jpg)

>>48204
>yhtäkkiä

 No.48209

File: 1332444447810.jpg (58,96 KB, 1332444447810.jpg)

Lada! PS. päivittyykö tämä paska koskaan?

 No.48215

mx5 miata, tahtoisin vain ;___;



Poista Viesti [ ]
[Takaisin][Takaisin ylös]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2018 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]