/m/ - Masiinat

Autot ja mekaniikka

Index Catalog Archive Bottom Refresh
Mode: Reply
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

(219.48 KB 800x533 128197773132.jpg)

Anonymous 16.08.2010 (Ma) 16:55:31 No. 46078
Maailman paras urheiluauto. Kertoo paljon kuinka vitusta suomen automaku on, näitä löytyy suomesta vain muutama.
(46.51 KB 640x465 128197866011.jpg)

kuva liittyy, siinä varmaan osasyy tähän.
>Maailman paras urheiluauto
oliko vitsi oma keksimä?
>>46078
Mikä tuo on?
>>46088
kai sen autoa pitäisi esittää...
>>46089
Ja aika helvatan hienoa autoa esittää.
Hieno auto, varmasti hauska ajaa. Harmi vaan että tullessaan markkinoille oli ylihintainen ja alitehoinen verrattuna kilpailijoihin.
>>46099
Honda NSX-R 3.2
279.8hp / 1270kg ~= 220hp/1000kg
BMW M3 E46 3.2:
342.7hp / 1570kg ~= 218hp/1000kg

Alitehoinen siksi, että japanissa oli rajoitettu henkilöautojen maksimiteho 280 hevosvoimaan (en löytänyt wikipediasta lähdettä, löytäiskö joku muu?). Ylihinnoittelu sen sijaan on sääli, ehkä Honda yritti Ayrton Sennalla rahastaa NSX:n ostajia?
>Kertoo paljon kuinka vitusta suomen automaku on, näitä löytyy suomesta vain muutama.
Taitaa enemmän olla autoverotuksesta ja säästä kiinni
(370.37 KB 608x352 128198380580.png)

>>46105
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline_GT-R
>The lower published figure was Nissan's response to the need to abide by a gentleman's agreement between the Japanese auto manufacturers not to release a car to the public exceeding 280 PS (276 hp) of power output.
(102.07 KB 600x400 12819845292.jpg)

>>46105
Unohditko tämän kuvan postauksestasi?
(1.27 MB 2592x1944 128198700367.jpg)

>>46078
>>46105
>Maailman paras urheiluauto.

Honda NSX-R 3.2
279.8hp / 1270kg ~= 220hp/1000kg

McLaren F1 LM
680hp / 1062 kg ~= 640hp/1000kg


Ei mulla muuta.
>>46121
Arvaappas mistä autosta on otettu mallia tuon F1 suunnitteluun?
Jos laitan Ladaan suihkumoottorin kiinni, niin onko se silloin maailman paras auto?

Sehän antaisi joku 2000 - 3000 heppaa per 1000 kiloa.
(303.17 KB 640x352 128198834784.png)

>>46121
>McLaren F1 LM
>urheiluauto
>>46124

Painu vittuun ääliö.

t. >>45464
>>46122
Mallia? Eipä oikeastaan mistään muusta autosta, siinä tosin käytettiin osittain Formula 1:ta varten kehitettyä tekniikkaa, joten ehkäpä niistä on saatettua jotain mallia ottaa. Myöskin BMW:llä on pitkä kokemus moottoreiden rakentamisesta, joten ei tota V12 konetta ihan tyhjästä alettu luomaan. Honda NSX:llä ajaessaan McLarenin pääinsinöörille tuli mieleen rakentaa kyseinen superauto, tehden siitä kaikin puolin paremman kuin NSX. Mitään mallia siitä ei kuitenkaan ole kyseiseen autoon otettu, vaan kaikki ratkaisut aina rungosta moottoriin ovat varsin erilaisia.
>>46127
Miks?
(28.23 KB 450x338 128199163819.jpg)

Haastaja ilmaantuu
>>46128
Itse asiassa rungon suunnittelussa on käytetty hyväksi NSX:ää. Ei toki suoraan mutta...
(46.26 KB 526x327 128203614898.jpg)

>>46138
>>46170
Nyt oikeesti, vertaatte Hondaa (kallein semmonen kylläkin) johonki limited edition Ferrariin ja McLaren-Mersuun? Kumpikin maksaa uutena yli 10 kertaa NSX-R:n verran? Eikä nuista kumpikaan ole suunnitteltu edes urheiluautoksi vaan ns. GT-autoksi, koska moottori on kuljettajan etupuolella (jotta peräkonttiin mahtuu golf-varusteet..). Nuo autot kilpailevat ennemmin esim. Aston Martin DBS:n, Corvette ZR1:n ja BMW M6:n kanssa. NSX on tietääkseni tehty samoille markkinoille Porsche 911:n, Ferrari 360 Modenan ja BMW M3:n kanssa.

>>46105
Tietääkseni NSX-R:ien teholukemaksi ilmoitettiin täsmälleen 280.0 hevosvoimaa juuri tuon herrasmiessopimuksen takia, vaikka koneesta löytyykin 300 hevosvoiman paremmalta puolelta tehoja. (sama homma myös esim. R33 Skyline GT-R:n kohdalla, jonka tehoiksi ilmoitettu tasan 280 hevosvoimaa, mutta poikkeuksetta löytyy noin 320-330 hevosvoimaa mitattuna)
Se on ihan sama kuinka paljon noissa todellisuudssa on tehoja, kun kaikki japsit on rajattu jokatapauksessa 180km/h.
t: japaniasta auton tuonut.
>>46178
No jos Hondaa väitetään "maailman parhaaksi urheiluautoksi", niin totta vitussa sitä silloin verrataan muihin superautoihin...
(70.10 KB 750x600 128204389360.jpg)

>>46180
>Implikoi, että sen rajoituksen poistaminen olisi mahdotonta ja että sitä tehoa ei pääsisi käyttämään kunnolla ennen 180km/h nopeuttakin.

Se, että se fanittamasi Mustang pysyy vain suoralla tiellä ei tarkoita, että kaikki autot olisi siihen tarkoitettu..
>>46182
Mee pelaan Gran Turismoas.
:D :D :D
>>46184
Japsit ajaa japsiradalla, ja ei meinaa kunnon autot pysyä hanskassa.
>>46078
en usko että se Suomi ostaisi mitään vaikka sillä olisikin automaku, ne on ihan ne ihmiset jotka ostaa
en nyt menisi maailman parhaimmaksi huuteleen, mutta yhdeksi parhaimpiin luettavaksi.

eikä se sitä paitsi markkinoille tullessa ollut alitehoinen, facelift/toisen nsx tullessa markkinoille se oli alitehoinen.

alumiininen korihan tuossa kikottimessa on, ja senna osallistunut auton ohjauksen suunitelluun.

ja syystä että suomessa on v*tun moinen verotus, ei noita uutena montaa jos yhtään hankittiin ja käytettynäkään harvalla on intoa tuoda, koska verojen jälkeen puhutaan helposti 50-60tuhannen autosta, sillä saa jo uudempia ja tehokkaampia autoja suomesta.
>>46193
niin ja siis tuo 50-60k on nsx'stä, nsx-r on tuplasti enempi ja ylöspäin
(145.85 KB 1600x1200 128287099953.jpg)

Piittaamaton bump.
>>46182
Sama tahtoo kuulema olla Porscheissa. Niiden ohjattavuus on jo useita vuosikymmeniä ollut täyttä paskaa, mutta heidän autoillaan nii paljon muuta myyntiargumenttia(muotoilu, tehot), jotka myy.
>>47485

>muotoilu,
> tehot

Yritätkö kertoa että Porsche olisi tuottanut viimeiseen 20 vuoteen auton joka näyttää siltä ettei olisi wtf-pöllö liimattu nokkaan esittämään ajovaloja tai että et olisi saanut tehokkaampaa halvemmalla?
>>47487
Jostain syystä se Porschen omistaminen on aina ollut ns. arvostettu status, joten pakkohan niissä on jotain hyvääkin olla.
>>47489
Mm. se että Porsche on saksalainen laatutuote. Joka jumalan yksityiskohta on niissä paremmin hiottu kuin fordeissa; siitä hinta.
(101.23 KB 500x377 128290570216.jpg)

Porsche on niitä harvoja aikuisten oikeasti urheiluautoksi luettavia autoja joilla voi ajaa päivittäiset ajot mukavasti ja ongelmitta, käydä viikonloppuna kenkimässä possua radalla ja mennä sillä taas maanantaina ruuhkaliikenteessä töihin (ainakin jos on pysynyt Zuffenhausenin masiina vanttuussa eikä ole sulattanut renkaitaan siellä radalla päästellessä).
Aika kallis ylläpitää mutta urheiluautoksi ihan inhimilliset kustannukset.
Eikä tarkoita että NSX olisi paska vekotin, päin vastoin, suorastaan aliarvostettu ominaisuuksiinsa nähden.
Kuva ei suoranaisesti liity mutta piti postata kun laittoi hymyilemään :-)
>>47485
Porschan on nykyään tunnettu laadusta ja hyvästä ajettavuudesta. Enpä ole törmännyt tällä vuosikymmenellä sellaiseen artikkeliin, jossa porschen ohjattavuutta olisi moitittu.

Takamoottorisen porschen vaikea ajettavuus taitaa olla vain ajatusjäänne jostain 70-luvulta. Vilkaisu moottoriurheiluun, erityisesti GT-luokkiin ei kieli huonosta ohjattavuudesta.
(53.90 KB 120x89 128291749587.gif)

>Honda
>Maailman paras
>>47487
Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä. Omasta mielestäni Porsset ovat erittäin komean näköisiä.
(108.46 KB 1024x768 128295297140.jpg)

Kuvan autossa on huono ajettavuus.
TL: Autossa on hyvä/huono ajettavuus vaikka en ole koskaan ollut edes kyydissä.
>>47596
Eihän porcheja sanota kuin ajettavuuden esimerkiksi johon kaikki pyrkivät. Tai sitten trollaat ja väität juuri päinvastoin.
>>47611
Tai sitten joka Top Gearin jaksossa kun taas testataan uutta superautoa, sanotaan: "Pakko tosin sanoa että tämä on huomattavasti parempi kuin porsche"
Hieno Toyota ap:n kuvassa! Tommoseen kun olis joskus varaa...
>>47612
Toisaalta pitää katsoa hintaa ja jokapäiväistä käytettävyyttä. Alle sadantonnin porchea on vähän huono verrata 300k ferrariin jolla ei pääse edes hidasteen yli.
(43.49 KB 640x480 128300582017.jpg)

Rallisubaru
(141.72 KB 1024x768 128300586611.jpg)

Valitettavasti.
>>47638

Tohon kun laittaa Turbon niin se on monta _SATAA_ heppaa lisää. Pitää olla aika kova vakiobemari että menee edelle.
>>47638
Helvetin hieno auto ja cossuversio varsinkin tekniikaltaan erinomainen, vituttaa kun junttiamikset raiskanneet sierran
>>47600
Tämä.


Forms
Delete
Report
Quick Reply