/m/ - Masiinat

Autot ja mekaniikka

Index Catalog Archive Bottom Refresh
Mode: Reply
Nimi
Asetukset
Aihe
Viesti

Viestin enimmäispituus: 4096

Tiedosto

Tiedoston enimmäiskoko: rajaton

Saapuvan pyynnön enimmäiskoko: 10MB

Maksimi määrä tiedostoja: 5

Tuetut tiedostotyypit: txt, jpeg, jpg, bmp, gif, png, ogg, webm, mp4

E-mail
Salasana

(käytetään tiedostojen ja viestien poistamiseen)

Muut

Muista käyttäytyä -> säännöt

!BetaTesting! Bugeja, postauksien katoamisia yms. paskaa voi ilmetä.

(53.66 KB 500x315 128258320253.jpg)

Anonymous 23.08.2010 (Ma) 17:06:43 No. 47034
>Isä lupasi tukea 5000e:llä auton hankintaa ja itsellä on pari tonnia säästössä. Mitä mieltä tällaisesta? Joku "sporttisen" näköinen pienempi auto olisi hakusessa kuitenkin rauhalliseen ajoon, ei mikään tuninghirvitys vaan peruskulkupeli. Riittää että kyytiin mahtuu minä ja tyttöystävä, tarvittaessa vanhemmilta saa isomman auton lainaan jos tarvitsee :)

Ajattelin tehdä uuden langan jossa ehdoteltiin erilaisia autoja.
Itse olen nyt ajanut jo 3 vuotta 88 vuotisella autolla. Auto alkaa olemaan sen verran lopussa, että pitäis varmaan viimeistään ensi kesänä hommata uudempi. Olen ajatellut toyota celicaa. Pieni kulutus, halvat osat jotka löytyvät jopa motonetin hyllyltä. Ei täysin tylsä, mutta ei liian huomiota herättävä. Tilava tavaratila auton kokoon nähden.

Mitä muut mieltä? Ja jatketaan muutenkin keskustelua.
>>47517

Missä GTI-golf, missä A3 ?
>>47522
no sori, R32 nyt sattuu olemaan vielä tehokkaampi kuin GTI ja tuo S3 sattui samaan hintaluokkaan. Etuvetona GTI ei mun mielestä ole kovinkaan järkevä vaihtoehto, neliveto ennemmin. Jokaisella on tietysti omat mieltymyksensä, itse olen pitänyt Quattrosta todella paljon nyt viidentoista vuoden ajokokemuksella.
>>47551
Luitko aloitusviestiä ?
>"sporttisen" näköinen
>peruskulkupeli
> 5000e:llä auton hankintaa ja itsellä on pari tonnia

Ei ihan R32 tai S3 liene ensiauto tuossa budjetissa.. Puhumattakaan käyttö ja huoltokuluista. Tämänhän toki 15v quattro-kokemuksella tiesitkin :)

Virallisen maahantuonnin kautta ei muutenkaan ole tuotu GTI-golfia suomeen nelarina joten..
Olisko Audi A4 sedaniversio varteenotettava vaihtoehto Golf GTi:lle? Mielenkiintoni laski kolmosta kohtaan. Onneksi ei ole auton oston suhteen mikään kiire, hyvin selviää ilman vielä. Kuume on kova.
>>47647
on ihan varteen otettava vaihtoehto kun valikoit 6 ja 1.8t koneella olevia
>>47661
Mietin juuri tuota 1.8t-koneella olevaa quattroa.
>>47662

Itsellä on ollut ajatuksissa myös tuo B5-korinen A4 1.8tq, mutta tuntuu, että omaan, noin 8-9000 budjettiin ei mitenkään saa alle 200tkm ajettua autoa, ei ainakaan ´99-> (facelift). Suomivehkeissä tuntuu otantani mukaan olevan kovin ankea varustelu ja sisustus , joten olen omat hinkuni suunnannut VW Passatin puolelle. Neliveto on mulle ehdoton, kun pari edellistäkin VAG:iakin on ollut, joten kone on silloin 193hv 2.8 30V V6, kun diesel on mulle kannattamaton. Näissä varustelu yleensä on jo lähtökohtaisesti sporttinahkaa & automaatti-ilmastointia suomiautoissakin, tilaa on A4:sta enemmän jne. Menee kyllä jo enemmän perheautosegmenttiin, mutta menkööt, ei hyvät tilat takamatkustajalle ole ainakaan miinusta.. Käytännön kulutus ei käsitykseni mukaan ole kuitenkaan sairaasti enempää (pl. tolkuton kaupunkipyörittely) kuin 1.8T:ssä (jota en kuitenkaan malttaisi olla lastuttamatta halvan lisätehon kiilto silmissä)
>>47669
Mieti tuota moottoria kahdesti, itse en edes vihamiehilleni suosittelisi sitä.
>>47674

Korjaan näitä työkseni, en jännitä. Kerro toki vapaasti miksen ?
>>47586
no ei nuo ole todellakaan halpoja pitää, varsinkin s-audit on saatanallisen hintaisia korjailla. kuvittelis tietysti että r32 on aika saman hintainen jos siitä jotain leviää pahemmin. linkkasin nuo nyt ihan sen takia että halusin vaan näyttää että R32n (joka kuitenkin periaatteessa on vaan tehokkaampi gti) saa jo hyvän s3n, ei sitä "neekerimallia"
>>47710
>R32n (joka kuitenkin periaatteessa on vaan tehokkaampi gti)

Pakko väittää vieläkin vastaan. R32 ei todellakaan ole vertailukelpoinen GTI:n kanssa, vaikka kori ulkoisesti onkin sama. Ennemminkin vertaisin 3.2 TT:hen, jonka kanssa alustarakenne on lähes 1:1. Etuvetoisen 1.8T Golfin kanssa millään ennenmainituilla autoilla ei ole teknisesti juuri muuta tekemistä keskenään, kuin noin suurpiirteisesti samat pohjalevyt. Sen verran on näitä jokaista mallia tullut alaviistosta tutkailtua, että uskallan väittää..
>88 vuotisella autolla
Eli auto on tehty 1922?
http://www.nettiauto.com/mazda/rx-8/2984881

hieno, sopivan sporttinen ja 4henkilöökin mahtuu sisälle
>>47737

OT: Noissa wankereissa on kyllä litratehot kohdallaan. Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia kestosta ja noin muutenkin, kun itselle perinteiset otto-moottorit oikeastaan ainoa tuttu ja turvallinen..
>>47737
Näitä tuskin saa alle kymppitonnin?
>>47738
Menee käyttöautonakin jos on rahnaa, huollot on suht hinnakkaita ja niitä useammin kuin yleensä ja vaatii sitten todella tarkkaa huolenpitoa moottorin osalta.
>>47759
>>47761
Mitä vittua? Ap selvästi etsii jotain menevän näköistä autoo eikä mitään vitun amerikkalaista paskaa joka kuluttaa 30l/100km talvella bensaa.
osta se yamaha pv
>>47674
bumpbump, haluan lisää perusteluita!

T: >>47676
(35.48 KB 640x481 128309747373.gif)

>>47738
Wankel on hauska idea mutta ei toimiva ajatus.
Kuluu nopeammin kuin mäntämoottori, kulutus on järkyttävä ja jopa päästöt korkeammat.
Mazda on ainoa joka enää yrittää noiden kanssa pelleillä ja ei niilläkään taida monessa mallissa Wänkkeriä olla :-)

http://www.brighthub.com/engineering/mechanical/articles/4948.aspx
>>47785
Toimintaperiaate yms. tuttuja, kaipasin lähinnä empiiristä kokemusta k.o moottoreista käytännössä. Tuo männän "kulmatiiviste" ilmeisesti jonkinlainen akileen kantapää noissa, terävähkö laakeriliuska, joka on kovan pintapaineen alla. Öljyäkin tuo pyyhkii väistämättä palotilaan, joka varmasti osaltaan vaikuttaa päästöihin. Ihme, jos näitä jatkossa enää eurooppaan saadaan, mikäli edes nipponissa jaksavat uutta painosta tehdä..
>>47767
>implikoi että ford galaxie ei olisi urheilullisempi kuin alle 2 litraiset peugeotit ja Golfit
>>47817
No mutku miehekkäiden V8-koneiden murina on niin pelottavan kuuloinen että lasken aina alleni :(
http://www.nettiauto.com/mazda/mx-5/3436535
Miten tällaisella ajaminen onnistuu talvella?
>>47817

Menee niillä mutkiin silti kovempaa, vaikka hopassa louskuttaisi 9000ltr.
>>47825
Aivan normaalisti.








..jos noihin oli/on kovakatto saatavilla, niin sellaisella varustettu yksilö lienee valintasi.
>>47850
Ajattelin rättikattoa. Kuinka paljon se sitten lämmittää talvella kun pitää olla ympärivuotinen auto? Löytyykö näistä yleensä ilmastointia ilman, että siitä erikseen ilmoituksessa mainitaan?
>>47817
no voi vittu todellakin implikoin, tollasilla ei ajeta muutakun jossain jenkkiautomiiteissä ja hämeenkatua edestakasin viikonloppusin.
>>47827
>implikoi että AP olisi koskaan ajamassa mutkaan kovaa autollaan
Joku "sporttisen" näköinen pienempi auto olisi hakusessa kuitenkin rauhalliseen ajoon
>>47863
>parturikampaaja
>>47853

Tarkoitan erillistä, talveksi kiinnitettävää kovakattoa. Ilmastoinnista en tiedä, luulisi että mainittaisiin ilmossa mielellään. Eipä silläkään hirveitä avossa tee..
(335.65 KB 1280x715 128314008290.jpg)

http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/3211733

Siitä lamamallin jiideeäm takaveto sunny. Kyllä markettien lippispäät ois niin kateellisia.
>>47877
Kyllä ilmastointi on avoautossa kova sana.
Ei kaksista vesisadetta tai kosteaa syksyä tarvita että se on ihan höyrykoppi sisältä ja milläs ne ikkunat saakaan auki kuin taikasauvan heilautuksella? No ilmastoinnillapa tietenkin.
trolololloolllooo
(53.61 KB 630x420 1322502596752.jpg)

opel calibra? suhtkoht halvat osat, ei niin harvinainen, jo pienimmällä koneella tarpeeksi vääntöä, moottori vaihtoehtoja on kolme, katso lisää googlesta yms.
>>48078
Itse suosittelisin Opelin sijaan ostamaan auton…
>>48079
>>48079
älä nyt ala spurdoilemaan, opel on ihan luotettava nykyään ja ei ole ruostumis ongelmaa jos osaa huolehtia korista
puolet enemmän tilaa ja 2.0 16v on jo aika ripeä, 150 hv
>>48080
Okei myönnetään, ettei Opel ihan susipaska ole. Omassa Corsassa kesti 1.0 246tkm, kunnes kadotti puristukset 2. pytyltä. Nyt on taas kaikki hyvin ja pellin alla uus pata.

Mutta tosiaan noi Calibrat alkaa lähes kaikki olla loppuunpoljettuja ja paskana. Omistajana jossain vaiheessa on kuitenkin ollut joku ammaritollo, jolla ei ole ollut varaa huoltaa autoansa.
Hyvin suurella todennäköisyydellä saa käsiinsä totaalisen pommin
>>48082
tutulla on saksasta tuotu ja maksoi veroineen vähän päälle 5000e, mutta ei ole pahemmin ruostetta ollut ja kestänyt ihan perushuolloilla
>>48081
siis calibrassa
vastailehan ap välillä viesteihin
>>47034
mitäs muita vaihtoehtoja olet katsellut?
(65.93 KB 604x290 1322682128442.jpg)

>>47120
>>47246
Kolmas talvi ahdetulla ja hieman kutitellulla MR2:lla menossa.

Ihan itsestä se on kiinni pysyykö se ladulla. Mainittakoon eduiksi, että talvella jauhaa vaikka hangessakin. Paremmin se etenee ja lähtee liikkeelle kuin etuvetoiset.

Saa muuten myös kovalla katolla, joskin harvinaisempi.
>>48142

Mitä vittua täällä tapahtuu, yhtäkkiä japanilaisia ranskalaisia !?!?!
(46.13 KB 1329248538422.jpg)

>>48204
>yhtäkkiä
(58.96 KB 1332444447810.jpg)

Lada! PS. päivittyykö tämä paska koskaan?
mx5 miata, tahtoisin vain ;___;


Forms
Delete
Report
Quick Reply