>>630624
Sauberilla nykyään. Valtteri voitti vuoden 2011 GP3 (eli nykyistä F3 vastaavan sarjan) mestaruuden, siirtyi Williamsille testikuljettajaksi, josta pääsi nopeasti kuskiksi. Williams oli tässä vaiheessa aivan sairaan paska tiimi kuten nykyäänkin vielä on ja ekat vuodet ei tuoneet mitään tulosta, koska sillä autolla ei voinut tehdä mitään tulosta. Toka vuosi Williamsilla taas oli ihan muuta, koska 2014 sääntömuutokset käänsi kaiken ylösalaisin formuloissa ja koska Williams käytti Mercedeksen koneita, auto oli nopea melko lailla pelkästään moottorinsa vuoksi. Bottas oli Williamsilla neljäs vuonna 2014 joka oli erinomainen tulos Williams-autolla ja taitaa olla niitten korkein sijoitus 2010-luvulta nykypäivään.
Vuonna 2016 Nico Rosberg voitti F1 mestaruuden mutta jätti formulat koska ei ilmeisesti kestänyt painetta. Mersu tartti nopeasti uuden kuskin, mutta mielellään ei sellaista joka on yhtä nopea kuin Hamilton, koska noi Rosberg-Hamilton vuodet oli vaikeita tallille koska taistelu oli niin vahvaa. Kummatkin oli häikäisevän nopeita kuskeja eikä kumpikaan halunnut olla tallin kakkoskuski. 2017 kaudelle Mersu tartti kuskin ja ne päätti ostaa Bottaksen pois Williams-sopimuksestaan, Williams otti rahat ja palkkas tilalle just formulat jättäneen Felipe Massan takas. Valtteri siirtyi Mersulle ja oli ekana Mersu-vuotena kolmas. 2018 meni vähän penkin alle mutta 2019 ja 2020 Valtteri oli mestaruudessa toka, tosin matka Hamiltoniin oli pitkä mutta tallille on tärkeintä turvallinen tulos ja tallimestaruus, koska se määrää paljonko palkintorahaa tulee.
Bottakselle tarjottiin vuoden sopparia vielä vuodelle 2022, mutta koska se oli vain vuoden soppari, Bottas otti mielummin ykköskuskin paikan Alfa Romeolla, joka on siis Sauber mutta Alfa Romeo maksoi tallille siitä että tallin nimi oli Alfa Romeo. Se nyt oli aika ennakoitavaa ettei se auto vienyt oikein mihinkään ja nyt kun Alfa Romeo jätti formulat väliin vuonna 2024 niin Sauber on ylivoimaisesti paskin tiimi, rahaa tai osaamista ei oikein ole, eikä kukaan jaksa keskittyä kehittämään autoa vuodelle 2024 tai 2025 koska 2026 taas mullistaa kaiken.
Bottaksella on pari vaihtoehtoa auki, mutta kaikki riippuu siitä miten Carlos Sainz päättää jatkaa. Hamilton vaihtaa ens kaudelle Ferrarille ja Ferrari potkasee Sainzin pois. Tallit alkaa jo oleen aika hermona kun Sainz ei ole vielä sopinut minkään tallin kanssa mitään, mutta vaihtoehdot ei näytä hyvältä. Tallit on joko Williams, Haas, Alpine tai periaatteessa Sauber. Kun Audi ostaa Sauberin ja alkaa pyörittämään sitä omana tallinaan, niin Carlos Sainz Sr:n (eli faijan) vahvat Audi-siteet meinaa että Sainz saa pedattua itelleen oikein kunnon mukavan paikan ykköskuskina, mutta on selvää että talli ei tuu voittamaan pitkään aikaan mitään. Periaatteessa on mahdollista että Checo potkitaan pois Red Bullista jos meno jatkuu vielä paskana, vaikka sillä on parin vuoden soppari. Siinä on ehto että suoritusten pitää olla tarpeeksi hyviä tai sopimus irtisanotaan. Checo tuo massiivisesti rahaa talliin sponsoreiden ja fanituotteiden myynnin myötä, koska on ainut eteläamerikkalainen sarjassa.
Kohta pitää alkaa oikeasti tapahtumaan kuskimarkkinoilla, toivon että suurin osa yli 30-vuotiaista kuskeista saa fudut ja tilalle otetaan paljon F2 kuskeja. Bottaksen osalta se on ohi, valitettavasti.