[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2019 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/g/ - Pelit

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Varmennus
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana
(Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

[Takaisin][Mene alas]

File: 1558401207903.jpg (274,33 KB, 1616x908, 1209480923865209385.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.130930

Moikka anoskit.

Onko sielussasi arpia? Onko mielessäsi säröjä?

Ikävä kuulla. Niin minullakin.

Olen jo vuosia oireillut mt-ongelmien sekä työttömyyden kanssa. Viimeiset vuodet olen mantranomaisesti hokenut itselleni, että kyllä se elämä siitä korjaantuu, kunhan löydän töitä ja pääsen osaksi työyhteisöä. Noh eihän se ihan niin yksinkertaista ole mielenterveysongelmaiselle korkeakoulupudokkaalle. Haastattelut ovat menneet päin helvettiä enkä ole päässyt edes ns. hanttihommiin. En muutenkaan edes osaa olla luonnollisesti muiden ihmisten seurassa. Jokainen epäonnistunut työnhakuyritys on vain lisännyt ahdistusta ja syventänyt masennusta. Pahimpina kausina minun on tehnyt vain mieli luovuttaa..

Jokin kipinä sisälläni ei kuitenkaan ole kertaakaan sammunut kokonaan, vaan on pitänyt minut elämässä kiinni. Nyt kevään korvilla tein päätöksen, että kerta minua ei haluta palkata niin alan itseni työllistäjäksi. Teen oman pelin. Maksoi mitä maksoi. Minulta löytyy siihen kuitenkin kalusto, koulutus ja kokemus, eikä pelin tekeminen välttämättä vaadi kymmenpäistä tuotantotiimiä taakseen. Ja kenties nämä omat kokemukset ja ongelmat voisivat toimia polttoaineena pelille.

Aloin viimekuussa vakavissani miettiä pelille runkoa. Ja nyt olen kirjoittanut pari viikkoa Game Design Documenttia. GDD:tä kirjoittaessani tulin siihen lopputulemaan, että peli tulee olemaan ensimmäisestä persoonasta kuvattu psykologinen tarinavetoinen kävelysimulaattori, jonka coreloop on ennalta-arvaamattomien kenttien tutkiminen ja esineiden kerääminen, kuten kulttiklassikko pelissä Yume Nikki, sillä erotuksella että tämä peli tulee olemaan 3D ja ensimmäisestä persoonasta kuvattu. Pelimaailma tulee olemaan suhteellisen minimalistinen, unenomainen ja vahvasti symboliikkaan tukeutuva. Pelin kentät pohjautuvat painajaismaisiin väännelmiin oman elämäni haasteista, taustalla kuitenkin voimakkaat negatiiviset kokemukset. Peli ottaa vaikutteita teoksista jotka ovat vaikuttaneet itseeni voimakkaasti; Liisa Ihmemaassa, Yume Nikki, The Stanley Parable, When the Darkness comes.

Miksi sitten teen aiheesta langan nyymiskään? Noh kelasin, että koska Nyymichan on ollut syntymästään asti paikka, missä jaan sekä onnistumiseni että epäonnistumiseni ja paikka missä olen purkanut välillä epäreilustikin muihin pahaa oloani mielivaltabannien muodossa, niin tämä voisi olla ikään kuin keino antaa vähän takaisin. Jos siis haluat että pelissä nähdään jotain tiettyjä nyymichan meemuja easter eginä tai jos haluat että pelissä käsitellään jokin sinulle kipeä kokemus niin laita vaan tuohon alle tai jos haluat mielummin jakaa yksityisesti niin laita meiliä osoitteeseen studiopersnetto@gmail.com. Kaikenlaiset ideat ovat tervetulleita. Myös kaikki äänitteet ja graffat koitetaan ympätä projektiin. Sillä varauksella kuitenkin että peli on tarkoitus laittaa valmistuttuaan steamiin niin ihan kaikkea sinne ei voi laittaa. Esim millun ruttu-revittelyt jätetään suosiolla pois.

Koitan pitää teidät ajantasalla projektista tässä langassa. Postailen kuvia sitten kun itse pelin rakentelu alkaa.

 No.130931

>>130930

Tuleeko mukaan toimisto, joka on salaa Nyymichan, jossa voi käydä katsomassa 'työkavereiden' näyttöjä ja kansioita täynnä meemejä?

 No.130932

File: 1558404876203.jpg (840,91 KB, 800x800, higher_than_anyone.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Mielenkiintoinen lanka.

Omaan henkilöhistoriaani liittyy yksi valtava trauma mistä en halua ja jaksa juuri nyt selittää ja sitten lukuisia pienempiä vituiksi menemisiä.

Minulla on myös optimistin asennetta ja paljon hyviäkin kokemuksia, mutta niin siinä vaan kävi, että noin vuosi sitten löysin itseni masennuksen ja burn-outin kourista. Välillä meni tosi synkissä vesissä ja välillä vähemmän synkissä, mutta opinnoista, tlistä jne. putosin pois ja taloudelliset huolet rupesivat hönkimään niskaa. Pikkuhiljaa sain paskani kasaan ja jonkinlaisen päivärytmin päälleni. Lääkitykseen en ole kajonnut missään vaiheessa vaikka hoitokontaktejakin on jo muutamia. Päätin lääkitä itseäni sienillä ja on ollut hitto vie paras päätös vähään aikaan mitä olen tehnyt. Päälle olen harrastanut meditaatiota ja oppinut käsittelemään tunteitani aikaisempaa paremmin esimerkiksi. Yhtäkkiä kaikki onkin niin kirkasta - tajuat mitä on ne isot asiat elämässä jotka parantaa elämänlaatuasi tai heikentää sitä. Tajuat 150% konkreettisesti, että vain sinä itse olet vastuussa omasta elämästäsi täällä kosmoksessa ja minkä helvetin takia haluaisit hukata elämääsi jossain masennuspaskassa kun voit ottaa itseäsi niskasta kiinni, hoitaa pienin askelein asiat kuntoon ja sen jälkeen nauttia elämästä, tehden just sitä mitä haluat ja lueskellen vaikkapa laadukasta filosofiaa.

 No.130933

Jos ei mene liian meemuiluksi niin kasuaari voisi pelissä symbolisoida kaikkea normoa ja esiintyä aina jossain taustalla uhkaavasti. Esim. jos vaikka huoneessa on joku riski niin kasuaari vaikka pehmoleluna taustalla voisi antaa vähän ennakkoaavistusta.

 No.130934

File: 1558411441450.jpg (52,68 KB, 640x640, kasuaari1.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>130931
Pelissä tulee kyllä olemaan näyttöpäätteitä joiden ruuduille olen suunnitellut laittavani nyymiskään liittyvää materiaalia. Pelissä tulee kuitenkin olemaan aika paljon rakennuksia niin eiköhän sinne NC-toimistokin mahdu. Interaktiota tietokoneiden kanssa en ainakaan näillä näkymin lisää peliin.
>>130932
Joo itsekkin olen kuullut noista psykedeelihoidoista mt-ongelmiin. Itsellä kävi vaan niin ikävästi kun söin viimeksi sieniä että olin vähän huonossa elämäntilanteessa (kodittomana ja rahattomana) niin iski huonotrippi joka oli todella painajaismainen. Tästä on jo miltein vuosikymmen aikaa mutta esimerkiksi lsdn microdosettaminen on sellainen jota tahtoisin ehdottomasti kokeilla joskus luovuuden lisäämiseksi ja flowtilaan pääsemisen helpottamiseksi. Näin tehdään kuulemma piilaaksossakin https://ylioppilaslehti.fi/2018/09/mikrottamalla-menestykseen-voivatko-psykedeeliset-huumeet-tehda-meista-onnellisempia/
>>130933
Kasuaari NPC pitää ehdottomasti olla pelissä mukana! Suunnitelmieni mukaan yksi leveli olisi sellainen jossa pelaajan täytyisi yrittää pitää puhe amfiteatterimaisessa ympäristössä siinä kuitenkaan onnistumatta. Sinne voisi laittaa yleisöksi tuimakatseisia kasuaareja kuiskailemaan. Toisen levelin pohjana on tällä hetkellä sateinen autio kaupunki jossa talojen ikkunoista kajastaa valoa mutta pelaaja ei pääse missään vaiheessa taloihin sisään. Pelaaja pystyy ainoastaan kurkistelemaan ikkunoista. Yksi rakennus olisi disco jossa valot välkkyisivät ja musa pauhaisi. Sinnekkin voisi laittaa kasuaareja jammailemaan.

 No.130935

>>130934
hahas, tuossa tapauksessa voisi olla myös kaupankassakohtaus missä kasuaarihko uhkea myyjä tuhahtelee halveksuvasti ostoksille.

 No.130936

>>130934
Vituttaa, kun kaikkialla toitotetaan flow-tilan hienoudesta, kun itse meinaan olla sen vanki, jos joku mielenkiintoinen prokkis tai peli ilmaantuu elämään. Kaikki muu elämässä jää heitteille, kun tahdon vain suorittaa sitä yhtä asiaa. H avahdun vain toisinaan ajattelemaan, että pitäis sitä varmaan ruokaa syödäkin ja tiskejä tiskata ja muuta, mutta sitten tulee taas joku idea sitä aivomatoa koskien ja pakko testata ja toteuttaa.

 No.130939

File: 1558447107875.jpg (20,47 KB, 300x300, 1558290962530.jpg) ImgOps Exif Google iqdb


 No.130944

File: 1558471966043.jpg (849,62 KB, 943x1276, 1540425918430.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>paikka missä olen purkanut välillä epäreilustikin muihin pahaa oloani mielivaltabannien muodossa, niin tämä voisi olla ikään kuin keino antaa vähän takaisin. Jos siis haluat että pelissä nähdään jotain tiettyjä nyymichan meemuja easter eginä tai jos haluat että pelissä käsitellään jokin sinulle kipeä kokemus niin laita vaan tuohon alle

Mitä jos en halunnut vastineeksi yhtään mitään vaan dildotin itseäni jokaisen bännin jälkeen?

No mutta, onnea toiminnoillesi vaikken suostu ikinä yhtymään mihinkään mitä Nyymichanissa tapahtuu, koska vastarannankiiskeys on vain niin paljon tyydyttävämpää kuin aito emotionaalinen yhteys ihmisten kanssa.

 No.130945

jos semmonen tulee joskus ulos niin pelaan kyllä
ei mulla muuta

 No.130951

File: 1559228412270-0.gif (231,66 KB, 350x350, stairs.gif) ImgOps Google iqdb

File: 1559228412270-1.jpg (39,86 KB, 644x442, smileytown.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

File: 1559228412270-2.jpg (10,51 KB, 183x275, vainoharha.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Tilannekatsaus projektista:

Game Design Document on hienosäätöä vaille valmis. Kenttäsuunittelu on tehty. Päämekaniikat lyöty lukkoon. Erilaisia kenttiä/maailmoja pelissä tulee olemaan +40.

Aloitus – Pelaaja aloittaa pelin pienestä yksiöstä. Pelaaja ei pysty avaamaan ulko-ovea. Pelaaja pystyy astumaan parvekkeelle. Kun pelaaja menee sänkyyn 4 sekunnin ajaksi niin pelaaja nukahtaa.
Nexus aka Ovihuone – Nukahdettuaan pelaaja huomaa olevansa parvekkeella. Skybox on vaihtunut epärealistiseksi. Taustalla soi mystinen ambient. Pelaaja pääsee nyt poistumaan asuntonsa ulko-ovesta. Oven takaa löytyy pikimusta pyöreä huone, jonka seinustalla on 12 erilaista ovea. Keskellä huonetta on kaivo 10 kaivon tie johon pelaaja pystyy hyppäämään. Kaivo toimii maalina. Mikäli pelaajalla on kerättynä kaikki esineet, pelaaja pääsee kaivosta maalitilaan, muuten pelaaja herää aloitushuoneesta.

Mietityttää kovasti pelimekaniikka jolla pelaaja pääsee palautumaan takaisin aloitushuoneeseen. Ideana on että pelaaja ei pääse takaisin alkuun muuten kuin heräämällä unesta. Kentät kun ovat sokkeloisia niin olisi turhauttavaa juosta aina alkuun halutessaan astua uuteen maailmaan. Mutta miten pelaaja herättäisi itsensä? Yume Nikissä tuo on ratkaistu itseänsä nipistämällä mutta jotenkin vierastan ajatusta että tässä pelissä olisi sama mekaniikka. Tämä on kuitenkin kuvattu ensimmäisestä persoonasta enkä halua että pelaajan kehoa näkyy missään vaiheessa peliä jottei immersio kärsi. Yksi idea liittyy pelissä kerättäviin esineisiin. Yksi esine on nimittäin lääkepurkki. Lääkkeitä ottamalla pelaaja pystyy nostamaan kentän valoisuutta mutta samalla lääkkeet laskevat kentän kontrastia niin että maailma muuttuu lopulta mustavalkoiseksi. Niin se mekaniikka olisi että jos pelaaja ottaa yliannostuksen lääkkeitä niin pelaaja herää huohottaen. Tuo toimisi muuten mutta lääkepurkki on kerättävä esine eikä sitä ole käytössä heti pelin alussa. Toinen idea heräämiseen oli että jos pelaaja tippuu tarpeeksi korkealta niin pelaaja herää siihen että on tippunut sängystä. Mutta tämä taasen vaatisi sen että jokaisessa tai ainakin melkein jokaisessa kentässä pitäisi olla rotko tai vastaava mihin pelaaja pääsisi tiputtautumaan halutessaan mutta se ei oikein toimisi kenttäsuunnittelun kannalta koska kaikkiin maailmoihin ei sovi rotkot.

Joitain peliin tulevia kenttiä:
-Pullomaailma, maailma jossa pelaajan täytyy etsiä reitti ulos pulloista koostuvan labyrintin sisältä. Pullojen ulkopuolella rymistelevät jättimäiset kourat. Parempi pysytellä pullon sisällä?
-Vainoharhamaailma, taivaalla jättimäinen illuminatisilmä seuraa pelaajaa kun tämä suunnistaa läpi salaliittoja pursuavan maailman jossa mikään ei ole lopulta sitä miltä päällisin puolin näyttää.
-Vankila, pelaaja on lukittu. Vapaus riistetty. Ulospääsyä ei ole. Reitti vapauteen häämöttää käden ulottuvilla mutta pelaajalle ei ole pääsyä siihen. Vai onko?
-Smileytown, iloinen kaupunki joka näyttää päällisin puolin idylliseltä kunnes pelaaja huomaa että kaikki onkin pelkkää lavasteita ja kiillotettua ulkokuorta. Talojen seinustoilla olevat valvotakamerat seuraavat pelaajan jokaista liikettä.
-Vieras planeetta, onko maan ulkopuolella elämää ja mitä ihmettä tämä pyyhe tekee täällä?
-Jäämaailma, lunta sataa. Tuuli ulvoo. Maa on jäässä. Pelaajan edessä häämöttää jäinen sokkelo jonka keskeltä kuuluu seireenin laulua. Voiko pelaaja saavuttaa tuota mystistä laulun lähdettä?
-Torni, loputtomalta tuntuva portaikko. Portaikon tasanteilla rautaisia ovia jotka näyttävät johtavan vain samanlaisiin portaikkoihin. Loppuvatko portaat koskaan? Pitäisikö kääntyä takaisin?

 No.130952

>>130951
unesta poistuminen voisi olla joku lucid-unen kokeilu, vaikka 15%(?) mahis että se onnistuisi ja saisi jonkun pienen bonuksen siinä kentässä touhuamiseen ihan lyhyeksi ajaksi jonka jälkeen heräisi aloitushuoneessa ja sit 85% todennäköisyydellä vaan herää suoraan sieltä huoneesta kun lucid menee vituiksi tai jotain.

 No.130953

>>130951
Eiks se kaivo toimis sellasena kuiluna mihin voi pudota ja herätä?

 No.130954

File: 1559231231538.jpg (261,96 KB, 706x1000, 120941905.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Nyt kun asiaa enemmän tuumi niin tuon heräämisen voisi tietenkin toteuttaa niinkin tylsästi kuin antamalla pelaajalle pelin alussa herätyskello-esineen jota käyttämällä pelaaja voisi herättää itsensä. Ei kovinkaan omaperäinen tai mielenkiintoinen idea mutta voisi toimia.


>>130952
Tämä kuulostaa mielenkiintoiselta. Kerrotko tarkemmin tuon mekaniikan idean. En päässyt oikein kärryille.

>>130953
Kyllä mutta pelaajalla ei ole kokoajan helppoa pääsyä tuohon kaivolle. Jos on vaikka keskellä tuota pullolabyrinttia ja haluaisi hypätä tuohon kaivoon niin siinä pelaaja joutuisi selvittämään aluksi tiensä takaisin ovelle josta pääsi pullomaailmaan, joka olisi työlästä eikä yhtään hauskaa. Kenttäsuunnittelun ensimmäisiä opetuksia koulussa oli että "backtracking" pelissä on lähestulkoon aina peliä ikävystyttävä osuus ellei takaisin tulemisessa ole jotain uutta ja mielenkiintoista tekemistä. Ja pelissä on muutenkin umpikujia tai siis loputtomuus-looppeja joihin pelaaja jää jumiin.
Siksi siihen tarvisi keksiä jokun mekaniikka jolla pelaaja voisi herättää itsensä.

 No.130955

>>130951
Ai teet jume nikki kakkosta? Plagiointi kovas.

 No.130956

>>130955
Tarkoitat kai kolmosta?
https://store.steampowered.com/app/774811/YUMENIKKI_DREAM_DIARY/
Kakkonenhan oli täysi fiasko.

 No.130957

File: 1559232490678.png (14,11 KB, 1410x793, 9187195113y53.png) ImgOps Google iqdb

>>130955
Joo onhan tässä paljon samaa ja corelooppikin samanlainen. Erot tulee olemaan tarinassa, mekaniikoissa, graffassa. Alkuperäinen tehtiin rpg-makerilla ja tämä oma tullaan tekemään unitylla niin tämän pelin voi viedä kuitenkin askeleen pidemmälle kun pelimoottori ei aseta rajoituksia.
Peli tule olemaan tavallaan kunnianosoitus inspiroivalla pelille, jonka teki myös samalla tavalla rajoittunut henkilö.

 No.130958

>>130954
No olisi nappi mistä pelaaja voisi kentässä yrittää päästä lucid- eli selkouneen jos noi kentät kerran on unimaailmoja.

Selkounta yritettäessä olisi vaikka se 85% mahdollisuus että selkouniyritys menee vituiksi ja pelaaja herää omasta sängystään ja voi sieltä sitten normaalisti jatkaa mihin haluaa. Tämä olisi siis selkouninapin (keksi joku parempi nimi tälle haha) pääsääntöinen toiminto, eli ihan perus herääminen.

Mutta 15% mahis olisikin että selkouni onnistuisi ja pelaaja onnistuisi toimimaan siellä unimaailmassa tehokkaammin, vaikka nyt liikkuisi nopeammin tai hyppäisi korkeammalle (mitä liikkeitä siellä sitten onkin) tai vaikka pelaaja voisi vetää vihollisia (jos niitä on kentässä) turpaan tai pimeät nurkat tai vaikka ansat näkisi selvästi, vaikkapa pullomaailmassa just pääsisi nopeammin pullosta pulloon.

Tämä selkouni-"power up" kestäisi vaikka x sekuntia, sillä voisi sitten yrittää taktikoida jos vaikka ainoa vaihtoehto on ottaa lähestyvä unilonkerovihollinen syvälle perseeseen. Noi prosentit pitäs kyllä miettiä aika tarkkaan, tai voishan ne olla erilaiset vaikka joka kentässä. Power up voisi olla vaikka silleen yksinkertaisesti yksi bonusominaisuus per kenttä, eli just yhdessä kentässä vaikka sprintti, toisessa turpaanveto, toisessa hyppy? ym. ja pelin pitäisi ilmoittaa selvästi kun tämä toiminto on käytettävissä.

Tän selkouni-power upin jälkeen sitten joko heräisi sieltä sängystä tai kenttä voisi vielä jatkua? Selkounen ei tarvisi kyllä onnistua jos olisi löytänyt senhetkisen kentän esineen kun sittenhän joutuisi turhaan vaan odottelemaan siinä vaan siitä selkouninapista pääsisi suoraan takaisin omaan sänkyynsä.

 No.130959

>>130958
Oikestaan fixuin olisi ehkä nappula missä lukee "yritä selkounta" tms. ja kun kentän on vaan läpäissyt (löytänyt sen esineen tms.) niin sen napin teksti muuttuisi "herää"-muotoon vaan. Omasta mielestäni ei olisi mitenkään kömpelö ratkaisu.

Tosin ehkä tuosta tulisi tuolla lailla liikaa sellainen keskeinen mekaniikka mikä ehkä veisi huomiota liikaa pois itse pelin pääasiasta?

 No.130960

File: 1559235844619.png (Spoiler Image, 54,3 KB, 1354x720, itemluettelo.png) ImgOps Google iqdb

>>130958
Loistava idea!
Selkouni saavutetaan yleensä unen loppuvaiheessa joten sen voisi kenties aktivoida siten että sijoittaa kenttiin sänkyjä, joista pelaaja voi ikään kuin yrittää siirtyä seuraavaan univaiheeseen eli juuri selkouneen. Ja kun sen voi vielä aktivoida sängyn avulla niin pystyn pitämään tuon käyttöliittymän mahdollisimman minimalistisena mitä olen suunnittellut. Lisäksi sängyt voisi sijoittaa sillä tavalla että sänky tietyssä kentässä antaa apuja juuri sitä kenttää varten.
Selkounille on ominaista että unen näkijä pystyy vaikuttamaan uneen ja koska nämä kentät ovat muuten painajaismaisia niin kenties sillä voisi vaikuttaa maailmaan, eikä niinkään pelihahmoon. Pelihahmolla kun on jo esineet joilla ratkaista ongelmat. Kenties tekemällä pelimaailmasta vähemmän painajaismaisen tai lamaannuttamalla viholliset tai tekemällä kenttien läpipääsystä helpompaa "lucidreittien" avulla? Lucidreitit olisivat hohtavia ja läpinäkyviä reittejä joita normaalissa unen tilassa ei ole?

Olin muutenkin suunnitellut unissa olevan mahdollista päästä syvemmälle uneen sänkyjen avulla niin tämä voisi olla yksi lisäys niihin unista löytyviin sänkyihin. Tietenkin selkounta tavoiteltavissa pitää olla mahdollisuus myös joutua unihalvaukseen eli hirveään painajaiseen josta ei ole ulospääsyä. Tyyliin pieni suljettu tila ahdistavalla musiikilla jossa seinät ja katto lähestyvät pelaajaa kunnes pelaaja herää. Näin selkounen epäonnistumisesta tulee pieni rangaistus.

Kuvassa pari esine esimerkkiä.

 No.130961

>>130960
No juu sänky kentissä (kenttäsänky hahas) onkin parempi kuin joku tyhmä nappi.

 No.130962

>>130960
Niin ja vähän ihmeellisiä noi esineiden käyttöominaisuudet. Miksi just käsipeili pienentää pelaajaa? Millä logiikalla sateenvarjo aiheuttaa ukkosen? No joo, onhan kyseessä unimaailma niin logiikkaa ei varmaan muutenkaan ole, mutta silti jotenkin ihmeellisiä. Jos tarkoituksella tuollaisia niin ei sitten mitään, ja mikäs minä olen tuomitsemaan haha. Toivottavasti esineissä on mm. chino päähän ja maastohousut. Kai joku kenttä on hampurilaisravintola missä tiskin takana on itse mcfucking tuhoaja?

 No.130963

>>130962
Sateenvarjo ja ukkosen yhteys on aika random mutta en keksinyt millä tavalla sais synnytettyä salamoita niin päädyin tuohon. Peili taasen symboloi itsetuntohaasteita. Ei pysty näkemään itseään kokonaisena vaan vähäpätöisenä ja pienenä.

Ikävä kyllä chinoa ja maastohousuja ei pysty näkemään koska peli on ensimmäisestä persoonasta kuvattu enkä ole suunnitellut rakentaa pelaajalle näkyvää hahmoa sen vuoksi että pelihahmon sukupuoli pysyy neutraalina ja että kaikki pystyy samaistumaan pelihahmoon. Kenties voisin lisätä ne tuonne aloituskomeron vaatenaulakkoon. Mcfucking tuhoajan taasen pystyn lisäämään kaupunkikenttään. Lisätääs npc-listaan.

 No.130964

>>130954
Ei mut siis tiiätkö, et jos jokaisen kentän lopussa olis kaivo, mihin voi hypätä. Se olis sellanen kuilu mikä on suhteellisen helppo melkein mihin tahansa kenttään ujuttaa, koska se on käytännössä vain reikä.

 No.130965

>>130964
nii mut jos haluaa poistua kentästä kesken kaiken, ennen loppua

 No.130966

>>130965
Miksi haluaisi tai miksi se pitäisi sallia, jos kenttien on tarkoitus olla painajaismaisia? Jos sieltä pääsee milloin tahansa halutessaan pois niin se vie heti aika paljon painajaismaisuutta pois.

 No.130967

>>130930
>Minulta löytyy siihen kuitenkin kalusto, koulutus ja kokemus
Kovasta itsevarmuudesta huolimatta joudun valitettavasti toteamaan, ettei projekti tule valmistumaan. NC:n peliprojektien historia näyttää sen, ettei kukaan tule koskaan saamaan mitään aikaiseksi. Täällä on aikojen saatossa ideoitu niin nyymi-rpg:tä kuin suomalaiseen mytologiaan perustuvaa Touhou-kloonia ja kissatasohyppelyä. Valitettavasti suurin osa näistä kaatuu raapusteluvaiheen jälkeen kun pitäisi lähteä tekemäänkin jotain. Parhaimmillaan saadaan joku alphaversion raakile, minkä jälkeen kehittäjä katoaa maan alle motivaation loppuessa/ei vaan jaksa.

Vaikka peliä ei valmiiksi asti saadakaan, olen toki kiinnostunut sen kehityksestä. Ekasta persoonasta kuvattu 3D-maailma? Jos nyt lähdetään vertailemaan, tuleeko peli muistuttamaan visuaaliselta tyyliltään Doomia, LSD Dreamsia vaiko enempi jotain Slender/SCP-tyyppistä? Onko peli/grafiikkamoottori kokonaan itsetehty vai rakennetaanko valmiille pohjalle (Unity3D, Unreal jne.)?

Ideoitsijoita ja dokumenttienkirjoittelijoita löytyy joka lähtöön. Kunnianhimoisen 3D-pelin tekeminen tulee joka tapauksessa olemaan helvetin iso henkinen taakka, vaikka olisi mitkä työkalut ja tietotaidot. Tulen kyllä maksamaan vitosen pelistä, jos siitä oikeasti saadaan joskus pelaamiskelpoinen ja päätät heittää sen johonkin indiepalveluun.

 No.130968

>>130967
Eronahan noissa aiemmissa on ollut, että niitä ei ollut aikomuskaan tehdä myytäväksi, mikä luonnollisesti pitää paskakasan motivaation aika alhaisena, kun ei siitä mitään hyödy. Ei kukaan jaksa oikeasti tehdä kokonaista peliä parin hahan vuoksi.

 No.130969

>>130968
>Ei kukaan jaksa oikeasti tehdä kokonaista peliä parin hahan vuoksi.

haha

Itte menisin vaikka hissillä kuuhun asti kunhan joku kommentoisi siihen että haha

Mut ei jaksa just nyt ;__;

 No.130970

>>130969
Tuo nyt on vähän sama kuin sanoisit, että menisit vaikka laivalla Australiaan. Se ei ihan hirveää vaivannäköä vaadi astua kulkuvälineeseen ja odottaa että on perillä.

 No.130971

File: 1559344346350.jpg (171,77 KB, 1280x853, 19515982456262.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>130967
>joudun valitettavasti toteamaan, ettei projekti tule valmistumaan
Olen tällä hetkellä aika varma että saan vietyä projektin loppuun asti, mutta toisaalta saattaahan arvostelukykyäni sumentaa kevään tuoma maniakin. Tein tämän langan osaksi siitä syystä että tämä toimisi talven kaamoksessa motivaattorina. Olen laittanut jos en nyt omaa naamaani niin ainakin oman nimimerkkini likoon asian puolesta.

>Ekasta persoonasta kuvattu 3D-maailma?

Kyllä.

>Jos nyt lähdetään vertailemaan, tuleeko peli muistuttamaan visuaaliselta tyyliltään Doomia, LSD Dreamsia vaiko enempi jotain Slender/SCP-tyyppistä?

Tyyliltään peli tulee olemaan vaihteleva. Osassa kentistä tulee olemaan realismiin tähtävää pelkistettyä graffaa, toisessa taas kubismia, kolmannessa pelkkää siluettia. Ja niin edes päin. Tämä teema kun antaa aika vapaat kädet graffaan suhteen ja mitä enemmän vaihtelua kentissä on niin sen parempi. Pysyy mielenkiinto tutkia kenttiä, kun joka oven takaa löytyy aivan uudenlainen maailma. Graffaa teen kuitenkin kenttiin aina tunnelma edellä, jotta feelsit välittyy ruudun toiselle puolelle. Jos jollakin tietyllä graafisella tyylillä saa luotua kenttään sopivan voimakkaan ilmapiirin niin menen tietenkin siihen. Peli ei tule olemaan kuitenkaan missään vaiheessa fotorealistinen koska sellaisen työstäminen vaatisi aivan liikaa aikaa ja taitoa, eikä se edes palvelisi lopputulosta. Aloitushuone tulee olemaan ainoa suoraan realismiin pyrkivä vaikka sitäkin pelkistän tietenkin. Suuressa osassa pelin ilmettä tulee kuitenkin olemaan muodot ja valot.
Audion pyrin sovittamaan tietenkin kentän tunnelmiin sopiviksi. Taustamusaksi ambientpohjaisia looppeja, noisea, absrtakteihin tiloihin jotain ääriabstraktia pimputusta, myös jotain raskasmielistä ja hidastempoista pianoa ;____; -tilanteisiin. Erikoistehosteäänet tietenkin realistisia ettei mennä aivan uusille abstraktion tasoille.

>rakennetaanko valmiille pohjalle

Kyllä. Unitylla olen suunnitellut tämän tekeväni koska sillä olen tehnyt suurimman osan projekteistani ja se tuntuu sopivammalta moottorilta tällaiseen projektiin.

Tämän hetkisestä aikataulustani sen verran että suunnittelen, kerään referenssejä yms vajaan viikon. Aloitan 3D-mallintamisen ensi viikonloppuna, jonka jälkeen rakennan peliä niin pitkälle kun ehdin lokakuuhun mennessä. Tavoitteena 4x 3d-mallia / pv. ja viikon välein 1 maailma valmis. Lokakuussa haen kulttuuriapurahaa jota muuten alettiin vihdoin ja viimein myöntämään myös videopeleille JIPPII perustelemalla että peli auttaa nuoria aikuisia käsittelemään sellaisia haastavia aiheita kuten mielenterveysongelmat, pelot ja syrjäytyminen. Jos/kun pelille myönnetään apurahaa, niin ostan peliin musiikkia, ellen saa ketään sitä tekemään tai jos en ole tyytyväinen tekijänoikeusvapaaseen musaan mitä netin syövereistä löytyy. Olen tehnyt pientä listaa suomalaisista kokeellisen ug-konemusan artisteista ei, oraalidonitsia ei ole tässä listassa joiden teoksia olen ajatellut pyytää projektiin taustamusaksi. Tämä on tietenin pelkkää hakuammuntaa, ja lähden sillä oletuksella, ettei kukaan halua lähteä projektiin mukaan, jos siitä saa palkkioksi pelkkää näkyvyyttä, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Ostoslistalla olisi myös AAA-tason erikoistehosteita, joiden tekeminen alusta asti veisi kohtuuttoman paljon aikaa. Ne antaisivat pelille viimeistellymmän ulkoasun. Mutta siis apuraha on pelkkää kiillotusta ja projektin nopeuttamista varten. Vaikken saisi penniäkään niin projekti silti valmistuisi mutta se veisi vaan enemmän aikaa, eikä lopputulos olisi yhtä kiillotettu. Alustava valmistumisarvio olisi vuoden vaihteessa ilman apurahaa, mikä olisi muutenkin otollista julkaisuaikaa tämäntyyppiselle pelille. Deadlinena apurahan kanssa pidän tällä hetkellä helmikuuta. Nuo aikataulutsuunnitelmat ovat lähinnä pitämässä itseä liikkeessä joten mitään ei ole kiveen hakattu.

Jos saisin pari tonnia kasaan niin laskelmieni mukaan se riittäisi hyvään lopputulokseen tässä projektissa. Ei tarvitsisi vetää mitään piraattipirkka-ratkaisuja eritoten noiden äänien kanssa. Äänet ovat kuitenkin aika iso osanen pelien tunnelmassa. Voisihan sitä tietenkin alkaa itse opettelemaan Fl-studion käyttöä mutta tuntuu, että se työntäisi pelin valmistumisen niin kauas että siinä ei olisi järkeä. Vaikka toisaalta minneppäs sitä työttömällä hikkyllä on kiire kun vassarihallituskin niin rahahanat aukeaa kjehkjeh ;). Miettiä tuota äänihommaa sillä aikaa kun odottelee vastausta noilta konemusaäijiltä.

 No.130972

>>130971
>kulttuuriapurahaa
Eikö mainosmassit enää riitä???

Noin muuten hahattaa hieman ajatus siitä että kulttuuri-vitun-apurahoilla tuotetaan nc-meemejä, haha

 No.130976

File: 1559684742789.jpg (313,36 KB, 1280x854, ay.jpg) ImgOps Exif Google iqdb


 No.130977

>>130976
Ai saatana tämähän on aivan loistavaa referenssimatskua.

 No.130978

>>130972
Noin muuten hahattaa hieman ajatus siitä että kulttuuri-vitun-apurahoilla tuotetaan nc-meemejä, haha

Itseä hahattaa toi oikeen kunnolla. Toi olis niinsanotusti ebin ja kunnon hikkykosto yhteiskunnalle.

 No.130984

>>130967
Realistinen arvio.
Mukiinmenevän 3D-pelin tekeminen vaatii kuitenkin reilusti enemmän panostusta kun vaikkapa nyymiskän ylläpito. Ei tästä oikein voi tulla mitään kovin hääppöistä, mutta ehkäpä projekti oikeasti valmistuu ja jonnekin itch.ion pohjamutiin päätyy taas yksi uusi yume nikki -fanipeli.

 No.130989

>>130987
>indiepeleissä yksin tehdyt pelit ovat harvinaisia
Onko ne sitten yleisiä joissain muissa?

 No.131008

Onko edistynyt?

 No.131009

File: 1563599246346-0.png (229,13 KB, 1167x713, 2019-07-20_06-31-57.png) ImgOps Google iqdb

File: 1563599246346-1.png (307,07 KB, 1065x713, 2019-07-20_06-35-40.png) ImgOps Google iqdb

File: 1563599246346-2.gif (2,92 MB, 540x540, 10985096526.gif) ImgOps Google iqdb

>>131008
Edistyminen ei ole ollut toivotun mukaista. Olen saanut valmiiksi vasta pari ensimmäistä kenttää. Aloitushuone-kentän ja nexuksen. Aloitushuoneesta tuli kyllä mukavan yksityiskohtainen, vaikka sinnekkin kyllä tarvisi ehkä vielä hieman lisää tilpehööriä (ainakin chino ja maastohousut naulakkoon hahas). Nyt olen tekemässä ensimmäistä unimaailmaa. Laiturilabyrinttia.
Takaiskuilta ei tietenkään ole vältytty. Olen joutunut viettämään paljon aikaa poissa komerostani tänä kesänä. Ennätyspaljon. Miltein kuukauden. Juhannuksena kävin vanhan yden kanssa Amsterdamissa, mikä oli superahdistavaa kaltaiselleni hikkylle. Valtavasti jengiä ympärillä, eikä sekuntiakaan palautumisaikaa ihmispaljoudesta. Paniikkikohtauksilta kuitenkin vältyttiin paikallisen lääkityksen ansiosta ;). Reissu tuhosi myös budjettini täysin, joten jouduin myymään toisen näyttöni, jotta sain maksettua reissun aiheuttamat kustannukset. Nyt vedellään sitten singlenäyttöhomona alt+tabia mallinnettaessa referenssistä, mikä hidastaa etenemistä entisestään. Oltiin kuitenkin puhuttu yläasteelta asti yden kanssa, että joskus siellä käydään ja nyt sattui osumaan tilaisuus päästä sinne edullisesti, niin matka oli tehtävä. Kaupungista sain myös loistavia uusia ideoita peliä varten!
Tämä yde myös sattuu olemaan koodari ja puhuttiin että hän liittyisi tähän peliprojektiin mukaan. Oltiin yhtä aikaa amkissa tietojenkäsittelypuolella (tosin eri kaupungeissa), minä peligrafiikkapuolella ja hän koodaripuolella. Hän myös valmistui ajallaan, toisin kuin allekirjoittanut. Hän on ensiluokkainen koodari. Tämä tietenkin helpottaa ja nopeuttaa projektia huomattavasti, kun ei tarvitse itse copypastekoodata olemattomilla koodaustaidoillani tutoriaalien avulla tarvittavia ominaisuuksia. Vaikka olin kyllä myös varautunut ostamaan projektiin hieman koodia assetstoresta. Ostoslistalla oli lähinnä tallennus ja inventory systeemit.

Pelottaa kuitenkin hieman avata projektin ovea toiselle kehittäjällä, kun on tähän projektiin kuitenkin jo ehtinyt sielua valuttamaan ja kokoajan pitänyt tätä projektia ns. "lempilapsena". Olen tätä kuitenkin jo useamman vuoden pyöritellyt mielessä. Myös se että yden kanssa tekee tällaista taiteellista tuotetta, voi olla aika haastavaa, jos tulee näkemyseroja. Sanoin ydelle että jos tämä aikoo tulla mukaan ja tällä on omia mielipiteitä esimerkiksi peli-ideasta, tarinasta tai graffasta, niin tulen kyllä puolustamaan omaa näkemystäni, jos pidän sitä toimivampana, vaikka pyrin tietenkin myös kuuntelemaan toisen mielipiteen. Yde ei kuitenkaan halua osallistua projektiin, jossa tälle ylhäältä päin luetellaan mitä pitää tehdä, vaan hän haluaa olla tasavertainen kehittäjä. Tietenkin. Itse ajattelisin hänen asemassaan samalla tavalla. Mutta toisaalta minä en halua tästä pelistä mitään kompromissien multihuipentumaa, sillä muuten alkuperäinen peli-idea hukkuu muutoksiin matkanvarrella ja lopputuloksena on mitä luultavimmin aika laimea tuote. Jo ensimmäisen keskustelun aikana kerättävät esineet ehtivät muuttua talenteiksi.. ..vaikka tällä ei nyt sinänsä ole suurta vaikutusta pelimekaniikkaan tai itse peliin, niin olisin halunnut kuulla muunkin perustelun vaihdokselle kun sen että hän haluaa tehdä sen sillä tavalla.

Huomasin kun aloin suunnittelemaan ja kirjoittamaan peliä, niin peli suunnitteli itsensä melkein itsestään. Tähtäimenä pelillä on synkkä psykologinen tarina ja kun itse alkoi epävarmuudessa kirjoittamaan sitä, niin se oli todella helppoa. Teksti ja suunnitelma syntyi käden käänteessä. Mitä varmemmaksi pelin toteuttamisesta on kuitenkin tullut, niin sitä vaikeammaksi synkistä aiheista kirjoittaminen on muuttunut. Kun elämässä on tavoite ja päämäärä niin epävarmuus ja synkkyys, jos ei nyt katoa, niin ainakin vetäytyy syrjemmälle. Tämä on hankaloittanut hieman suunnittelua. Pitää olla pohjalla, jotta pystyy kirjoittamaan uskottavasti siitä miltä pohjalla näyttää. Olen jopa joutunut lietsomaan itselleni ahdistuksen päälle erilaisilla keinoilla. Esimerkiksi olen ollut tällä viikolla 3 vuorokautta syömättä ja 2 nukkumatta. Vetänyt vaan kofeiinituotteita ja röökiä tyhjään mahaan. Vaikkakaan tuo nukkumattomuus ei ole itselleni mitään uutta, eihän minulle ole ollut unirytmiä vuosiin. Ei ehkä kovin tervettä joo, mutta on toiminut.

 No.131010

>>131009
>>131009
Hyvä että on edistynyt mutta kyllä vaan paskattaa tuo "oon hikky yhyy mut käyn kyl normoilemassa nistikaupungissa tosta vaan"

 No.131011

>>131009
Ai niin ja sinänsä tuo talenttihomma olisi voinut olla ihan hassukin jos miettisi vaikka niin että joka kentässä pitäisi vaikka voittaa joku oma pelkonsa ja siitä sitten saisi palkkioksi jonkun kyvyn… eli jos olisi vaikka ihmismassojen pelko niin kentässä x pitäisi navigoida vitummoisen ostoskeskuksen läpi tms. ja kun sen pääsisi läpi niin saisi jonkun KJT-kyvyn eikä enää pelkäisi ihmismassoja ja voisi edetä "pääjuonessa" eteenpäin, pääjuonessa olisi esim. kohta missä on vitusti ihmisiä yhdessä tilassa ja siitä ei pääsisi läpi ihmispelkoisena.

Mut joo ymmärrän kyllä täysin tuon että paskattaa jos kaveri vaatisi omia ideoitaan peliin kun projektin on ajatellut täysin omakseen.

 No.131012

>>131011
Luin ensiksi näin:
>pitäisi vaikka voittaa joku oma pelkonsa ja siitä sitten saisi palkkioksi jonkun tyvyn…
Olisi parempi systeemi minusta.

PS. Miksi käytät ellipsimerkkiä?

 No.131030

Mites on edistynyt?

 No.131070

>>131030
Entä nyt?

 No.131071

>>131030
>>131070
no mitäpä lottoot?

 No.131072

>>131071
…Mites noi naissuhteet?



Poista Viesti [ ]
[Takaisin][Takaisin ylös]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2019 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]