[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2019 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/g/ - Pelit

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Varmennus
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana (Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

[Takaisin][Mene alas]
YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.

 No.130425

"The most dynamic and immersive MMO to date, Chronicles of Elyria is the first MMORPG where your character ages and dies, encouraging you to think beyond your character to their role in a larger story.

Fearless in its design, it embraces a character's ability to impact other characters. A closed economy, finite resources, non-repeatable quests, and a fully destructible environment means the world is experienced differently for every character. Each time you log in there is something for you to participate in. Local, regional, and national conflicts are continuously unfolding, giving birth to repeated opportunities for you to change the course of history.

Enter the world as a member of a player or NPC-ran family, then work your way up from a humble adventurer to a landed vassal, develop your dynasty, and work your way to King. Not interested in running a kingdom? The fully skill-based system and lack of classes means you're rewarded with the ability to create the exact character you want to."

Chronicles of Elyriassa hahmo elää suurin piirtein 10-14 kuukautta ennen lopullista kuolemaansa, jolloin sielun voi siirtää uuteen hahmoon. Uusi hahmo aloittaa käytännössä statsien ja skillien puolesta nollasta, mutta niiden treenaaminen on nopeampaa kuin edellisessä elämässä. Jos syntyy edellisen hahmonsa jälkeläisenä, niin luonnollisesti perii myös vanhan hahmon omaisuuden.

Peli on tyyliltään vähän kuin survivalin ja MMORPGin sekoitus, joten omalla selviytymiskyvyllä on oikeasti vaikutuksensa. Jos pelissä kuolee ns. soft deathin niin menettää hiukan oman hahmonsa lopullisesta elinkaaresta ja permadeath lähestyy. Soft deadin jälkeen ruumiseen palataan jonkinlaisen spirit walkin aikana. Permadeathin jälkeen joutuu ostamaan uuden spark of lifen, jolla voi jälleensyntyä.

Peli on genreltään low fantasya eli taikuus ja muu yliluonnollinen on melko minimissään. Taikuutta on, mutta se on unohdettu ja hyvin harvinaista. Myös kaikenlaiset hirviöt ovat harvinaisia ja vaatinevat useamman pelaajan yhteistyötä tullakseen tapetuiksi.

CoE veti alkukesästä Kickstarterin onnistuneesti loppuun ja keräsi 1,35 miiljoonaa dollaria ja nyt lopultakin avasivat nettisivuillaan kaupan, josta samoja KS tierejä voi ostaa (store vaatii kirjautumisen). Erittäin mielenkiintoinen projekti ja peliyhteisö on erittäin aktiivista foorumeilla ja discordservuilla. Julkaisu arviolta joulukuussa 2017. Kannattaa ainakin vilkaista.

https://chroniclesofelyria.com/
http://chroniclesofelyria.gamepedia.com/Chronicles_of_Elyria_Wiki

Jos satutte rekisteröitymään niin käyttäkää ihmeessä minun friend code 335966 (tai mikä referrer code onkaan, saattaisin ehkä saada muutaman influence pointin. koodia ei voi lisätä enää rekisteröinnin jälkeen eikä se näy minulle tai kenellekään muulle, jos on sitä käyttänyt).

 No.130426

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
Peli on siis yhä pre-alphassa, upotteessa pelikuvaa parin kuukauden takaa.

Kun pelaaja loggaa ulos, pelihahmo jää maailmaan tekemään sille annettuja askareita ja toimii käytännössä kuten NPC, mutta omilla scripteillä.

 No.130427

Nyymien ainoa osanotto kyseisen pelin yhteiskuntaan olisi satojen ja verojen pienehkö huventaminen.

 No.130428

Aika tyhmää, ettei ole lopullista kuolemaa heti kuollessa, kun hahmo kuitenkin kuolee lopulta vanhuuteen. Olis nyt vaan laittaneet sen lopullisen kuoleman muutenkin kuollessa eikä mitään pehmeitä kuolemia. Mieluummin sitten erikseen tajuttomuustila eli esim. taistelussa voi iskuja saadessaan mennä tajuttomaksi, mutta pysyä silti hengissä. Ei noihin peleihin koskaan saada mitään realistista meininkiä, jos omien toimien riskit ei oo realistisia. Tulee mietittyä vähän tarkemmin että lähteekö sotaan, kun siellä voi oikeasti kuolla saatana.

Mikä helvetti on pre-alpha? Jossain suunnittelupöydällä vasta?

 No.130429

Onko toi ilmanen toistaseks siis?

Noi alphat ja betat ja muut on menettänyt merkityksensä nykyisessä early access ajassa. Hurjat on kyl visiot, ja uskotaan kun nähdään.

 No.130430

>>130429
>Hurjat on kyl visiot, ja uskotaan kun nähdään.

Tämä. Äkkiseltään ei tule mieleen yhtäkään Kickstarter peliprojektia, joka olisi valmistunut ajallaan ja täyttänyt kaikki lupaukset. Yleensä ovat joko vuosia myöhässä tai melkein ajallaan, mutta ihan paskoja. Annan varovaisen arvioni tutkimatta juurikaan tuon pelin kehitystahtia: luvattu 2017 joulukuuksi, valmistuu (jos valmistuu) joskus vuosina 2020-2022.

Mielenkiintoinen projekti silti, itse en kuitenkaan jaksa enää innostua Kickstarter peleistä kehitysvaiheessa. Mielummin unohdan ne ja odotan lopullista julkaisua, kyllä ne sitten tulevat netissä vastaan, jos ovat oikeasti hyviä pelejä.

 No.130431

>>130430
>Mielenkiintoinen projekti silti, itse en kuitenkaan jaksa enää innostua Kickstarter peleistä kehitysvaiheessa. Mielummin unohdan ne ja odotan lopullista julkaisua, kyllä ne sitten tulevat netissä vastaan, jos ovat oikeasti hyviä pelejä.
Tää, paitsi että se ei välttämättä tule vastaan sillon, kun kaikki ovat jo kyllästyneet siihen pelattuaan sitä vuosia kehitysvaiheessa ja näin yhteisö on jo kuollut kun peli lopulta julkaistaan, jos sinne asti edes milloinkaan päästään.

 No.130432

Joo mitäpä jos kuitenkin tää: UO.

 No.130433

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
>>130428
Mortal Onlinessa taisi olla aina kerta kuolemasta poikki. Tahtoo vain olla liian HC useimmille pelaajille. CoE:ssa pehmeät kuolemat lyhentävät elinkaarta ja mitä kuuluisampi pelaaja olet, sitä suuremman pätkän elämästä menettää. Esimerkiksi kuninkaat kuuluvat kuuluisimpaan porukkaan ja ottavat 32-kertaisen rangaistuksen kuolemasta, joka johtaa siihen, että jo muutama tappo johtaa lopulliseen kuolemaan. Eli riski kasvaa mitä enemmän pelaat ja onnistut.

Ja pre-alpha tarkoittaa sitä, että vaikka peli on jo jonkinlaisessa pelattavassa kunnossa, sitä ei ole luovutettu ulkopuolisille testaajille. Alpha alkanee joskus vuodenvaihteen jälkeen.

>>130429
Ei ole ilmanen. Pelattava offline-demo on kai saatavilla joskus lähempänä julkasua. Alpha testaajat pääsevät testaamaan myös sitä.

 No.130434

>>130432
Ois kyl kova joku NC uo-shardi.

 No.130435

>>130433
Ööö.. Eiks betassa vasta luovuteta ulkopuolisille testattavaks? Alphassa nimenomaan testaavat itse. Jos toi tosiaan ei ole edes alphassa vielä niin en kyllä usko, että saavat sitä ens vuoden loppuun mennessä valmiiksi. Vai meinasko toi "julkasu" betaan siirtymistä?

 No.130436

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
>>130435
Kyllä alphaankin otetaan pieni määrä ulkopuolisia testaajia kuten monissa muissakin peleissä, varsinkin sellaisissa, joissa tarvitaan vähän enemmän porukkaa. Useimmiten alpha-testaajat kuitenkin joutuvat allekirjoittamaan salassapitosopimuksen. CoE:n tapauksessa alphaan pääsevät $200 tai enemmän rahaa käyttäneet ja yhteisön aktiivisimmat jäsenet mikä tarkoittaa muutamaa tuhatta (Kickstarterissa oli nopeasti laskettuna n. 2400 yli $200 käyttäjää ja nyt storen avauduttua on tullut lisää porukkaa). Betaan pääseekin sitten huomattavasti enemmän väkeä.

Alpha-testauksen pitäisi alkaa alkuvuodesta ja beta muutama kuukausi sen jälkeen. Voi ihan hyvin olla mahdollista, että aikataulut ei pidä, mutta eipä ne pidä AAA-peliyhtiöilläkään.

 No.130437

>>130436
>Kyllä alphaankin otetaan pieni määrä ulkopuolisia testaajia
No eihän oteta, kun se juuri määritelmällisesti menee niin, että alpha-testaus tehdään sisäisesti ja betassa käytetään ulkopuolisia testaajia, joko suljettuna tai julkisena. Tai näin on ainakin ollut käytäntönä niin kauan, että se on ihan kyseisten käsitteiden määritelmiin sisäistetty. Nykyisin on tietysti paljon näitä amatööriprojekteja, jotka heitetään johonkin early accessiin ennen kuin on edes päästy beta-vaiheeseen. Sinänsä kyllä aika nurinkurinen järjestely, kun oikeastaan pelinkehittäjän pitäisi maksaa pelaajille alpha-versioiden testaamisesta, mutta nykyisin testaajat laitetaan maksamaan kehittäjälle siitä.

>Voi ihan hyvin olla mahdollista, että aikataulut ei pidä, mutta eipä ne pidä AAA-peliyhtiöilläkään.

Sehän se pointti nimenomaan on. Jos edes AAA-peliyhtiöt eivät pysy aikatauluissa niin aika vaikea uskoa, että nuo saisi vuodessa noinkin kunnianhimoista projektia valmiiksi.

 No.130438

>>130437
Ilmeisesti esimerkiksi Blizzard ja Ubisoft kuuluvat näihin "amatööreihin", jotka päästävät ulkopuolisia alphatestaukseen mukaan? Kyseessä on kuitenkin MMO, joten serverien stressitestejä sun muuta paskaa varten tarvitaan jo aikaisessa vaiheessa enemmän väkeä.

Ja minkä ihmeen takia siihen julkasupäivään pitää takertua joka hemmetin pelissä? Kaikki tietävät, että projektien aikataulut elävät ja kehittäjät antavat oman arvionsa aikataulusta, mutta peliteollisuudessa porukka rähjää, jos jotain suunnitelmaa muutetaan.

 No.130439

>>130438
Ei sillä julkaisupäivällä itsellään ole varsinaisesti väliä. Häiritsee nimenomaan se, kun "Kaikki tietävät, että projektien aikataulut elävät", mutta silti kehittäjät antavat täysin aivovammaisia arvioita, että joo kyllä me saadaan tää homma vuodessa tehtyä, vaikka oikeasti tähän menee neljä vuotta. Sellasia tyhjiä lupauksia, jotka eivät herätä luottamusta kehittäjiin. Laittaisivat samantien arviota yläkanttiin niin sitten voisi yllättyä positiivisesti, kun se valmistuikin odotettua aiemmin.

 No.130440

>>130439
Totta, olishan se asiakkaan kannalta parempi saada vähän rehellisempi arvio, mutta kehittäjän kannalta on parempi antaa tiukempi aikataulu. Helpompi saada asiakkaita ja sijoittajia laittamaan rahaa likoon, kun projekti arvioidaan valmistuvan aikaisemmin. Lisäksi jos kehittäjä laittaa deadlinen liian kauaksi, niin ylipäätänsä kehitys voi mennä turhaksi löysäilyksi. Pikku paine on ihan hyväski.

 No.130447

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
Storeen tullut layaway eli osamaksu. Eli tällä hetkellä voi varailla noita halvempia ja parempia tierejä maksamalla 10% ja sitten myöhemmin loput ku jaksaa ja pystyy. Ei vaadi edes mitään kuukausittaisia maksuja. Eli halvimman tierin hinta on $35 niin sen voi nyt varata $3,5 (n. 3,20€) ja maksaa loput vaikka sitten ku julkaisu on lähempänä (tai jättää maksamatta jos ei julkasta tai ei muuten kiinnosta).

Itellä menee varmaan toi Bloodline tier ihan vaan koska haluan tukea projektia ja himottaa betateistailut sun muut.

 No.130505

File: 1494291018172.jpg (500,46 KB, 1900x1069, 45fbd0d897e04f1981b76e1193….jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Ja tässä kuussa olis 10% alennukset menossa pelipaketeista vuosipäivän kunniaksi.

Friend code: 335966

 No.130506

Lakkaa mainostamasta peliäsi täällä.

 No.130507

>>130506

Tämä on /g/…

 No.130508

>>130507
Niin on mut se ei tarkoita mainosalustaa.

 No.130509

File: 1494355847562.gif (2,48 MB, 600x338, ActualFeistyBettong.gif) ImgOps Google iqdb

Yritän vaan herättää keskustelua, mikä on vähän vaikeaa, jos heti ekana kielletään edes mainitsemasta koko peliä ¯\_(ツ)_/¯

Hypetrain Choo Choo!

 No.130510

>>130509
>Storeen tullut layaway eli osamaksu. Eli tällä hetkellä voi varailla noita halvempia ja parempia tierejä maksamalla 10% ja sitten myöhemmin loput ku jaksaa ja pystyy. Ei vaadi edes mitään kuukausittaisia maksuja. Eli halvimman tierin hinta on $35 niin sen voi nyt varata $3,5 (n. 3,20€) ja maksaa loput vaikka sitten ku julkaisu on lähempänä (tai jättää maksamatta jos ei julkasta tai ei muuten kiinnosta).
>Ja tässä kuussa olis 10% alennukset menossa pelipaketeista vuosipäivän kunniaksi.

>mä vaan yritän herättää keskustelua enkä mitään mainostaa ja kaupitella tätä peliä

 No.130511

>>130510

Ehkä se haluaa peliseuraa nettimoninpeliin?

 No.130512

>>130510
>Perustiedot kerrottu
>kysymyksiin vastattu
>bumppaa lankaa pari kertaa asioilla jotka sattu olemaan ajankohtasia
>saa paskaa niskaa kaikesta

Perus lautakyrpäilyä <3

 No.130513

>>130511
>niin yksinäinen ano ettei ole edes mmo-kavereita
>yrittää epätoivoisesti saada mörppiseuraa nyymäristä
Surullinen tarina ;__;

 No.130514

>>130512
Mitäpä jos vaikka kertoisit, kuinka pelin kehitys on edistynyt tai jotain muuta itse pelistä, jos haluat herättää keskustelua siitä pelistä. Mut ei, sä tuut tänne vaan kaupittelemaan.
>hei nyt olis oiva paikka ostaa tää peli, tää on nyt alennuksessa!
>ostakaa hei tää peli!

 No.130515

YouTube video. Toista klikkaamalla kuvaa.
Kehitys on edennyt odotetusti ja ilmeisesti online-hommien puolella odotettua nopeammin. CoE tulee käyttämään SpatialOS teknologiaa ja sen kehittäjä Improbable on jonkinlaisessa yhteistyössä Googlen kanssa, jonka kautta varmaan löytyy resursseja. PAX Eastiä varten SbS teki demon, jossa esiteltiin perusmekaniikoita ja kiipeilyä, ja pienessä määrin taistelua.

Parin viikkoa sitten julkaistiin ekat tiedot heimoista ja parin viikon sisään tulee enemmän asiaa niistä.

Viimeisin blogi: https://chroniclesofelyria.com/blog/18969/It-Takes-An-Adventurous-Spirit
Tässä blogissa oli vähän enemmän tietoa SbS on viime aikoina tehnyt: https://chroniclesofelyria.com/blog/18362/The-Game-Garden-Grows

Upotteessa PAXin demon design walkthough

 No.130516

>>130515
>CoE tulee käyttämään SpatialOS teknologiaa ja sen kehittäjä Improbable on jonkinlaisessa yhteistyössä Googlen kanssa, jonka kautta varmaan löytyy resursseja.

Höhö, nyt ei ainakaan kukaan folio anos pelaa tuota.

 No.130769

>>130516
Päättivät luopua tuosta SpatialOS:stä. Tukevat kyllä kivasti pelintekijöitä kehitysvaiheessa, mutta melko jäätävät datamaksut tulevaisuudessa.



Poista Viesti [ ]
[Takaisin][Takaisin ylös]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2019 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]