[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2020 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/g/ - Pelit

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Varmennus
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana (Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4, m4a, ogg, aac, webp,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

[Takaisin][Mene alas]

File: 1398605797264.jpg (897,46 KB, 1680x1050, 1398605797264.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.129337

Älä vain seisoskele siellä. Käy peremmälle!

Stalker Lost Alpha on julkaistu. Kyseessä on itsenäinen peli jonka tarkoitus on palauttaa lopullisesta julkaisusta pois jätetyt alueet ja ominaisuudet. Et siis tarvitse Stalkeria tämän pelaamiseen.

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha
http://gameupdates.org/details.php?id=5770

 No.129338

Lopeta paskominen.

 No.129347

Olen varmaan vammainen mutta en ihan tajunnut lost alphan juttua, siis julkaisuversiosta pois jätetyt alueet ja uusi tarina? Aseet ja niiden päivitys kuin CoP:issa?

 No.129348

File: 1398951230029.jpg (564,57 KB, 1920x1080, 1398951230029.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>129347
Tarina vaikuttaisi olevan pääpiirteiltään sama. En ole päässyt pitkälle sillä peli on vielä melko herkkä kaatumaan.

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha/features/lost-alpha-faq

 No.129349

Lisenssi on kyllä aika mysteeri, kun alkuperäistä peliä ei vaadita (edes keinotekoisesti, vaikkapa asentaessa levyä tai tuoteavainta kysymällä). Mikähän länsimaisen ja ryssäjulkaisijan mielipide on tästä, koska SoC:in julkaisuversion koodiakin (ja tekstuureja, malleja ja ääniä) tässä on.
Toisaalta GSC julkaisi pari kehitysversiotakin lähivuosina "vapaaehtoisesti," joten ehkä ketälohi on tiensä uinut.
Lost alphan kehitystiimillähän ei oikeuksia kaikkeen koodiin ole, se on varma, eikä GSC (nykyisellään yksi henkilö) voi sellaista ilman julkaisijan, joka on THQ SoC:ille Euroopassa, lupaa laillisesti antaa.

Vaikuttiko tuon Lost alphan kehitysversion vuotaminen a) siihen, että tästä olisi mahdollisesti ehkä jopa melkein tai sitten ei tullut virallinen julkaisu tai b) siihen, että oliko sillä vaikutusta julkaisuajankohtaan, on yhdentekevää. Pääasia on, että paska saatiin viimein ulos ja sen lopullisen korjaustyön pääsee hyvin todennäköisesti tekemään muut kuin Dezowaven alkuperäiset jäsenet.

 No.129350

>>129349
Xray enginen sorsa vuodettiin vähän aikaa sitten, siitäpä se lost alphaankin päätyi.

Tämä on se mitä stalkerin tekijät halusivat. Peli on kulttiklassikko ja modikommuuni kukoistaa vielä firman kaaduttuakin.

 No.129351

File: 1398988738059.jpg (188,81 KB, 1920x1080, 1398988738059.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>129349
Sopimukset julkaisijoiden kanssa ovat voineet hyvinkin jo mennä umpeen. Näin kävi mm. Operation Flashpointin kanssa jonka Bohemia julkaisi uudelleen nimellä ARMA: Cold War Assault.

 No.129352

Erireiluja Venäläisiä.
Heität niitä pultilla niin kostavat ak:illa koko läänin voimin.

 No.129374

Pääsin juuri muutama päivä sitten Stalker Complete 2009:n läpi. En siis koskaan ennen stalkeria ole pelannut ja arvosanaksi annan 5/5. Mielestäni tätä peliä kuuluu pelata vaikeimmalla tasolla, koska selviytyminen ja taktikointi on ilmiselvä osa tämän pelin ideaa. Kyllä siitä saa tylsän rynnimisräiskinnänkin jos haluaa. Vittumainen sattuma oli se kun kuulin koko Lost Alphan olemassaolosta kun olin pelannut jo lähes loppuun asti. Mutta en ilmeisesti nyt niin hirveästi ole menettänyt, koska Complete 2009 sisältää myös selvästi parannellut graffat ja paljon sisältöä jotka oli jätetty alkuperäisestä pelistä pois. Vanhemmille koneille saattaa Complete olla parempi vaihtoehto, varsinkin jos Lost Alpha kaipaa vielä korjailua.

Clear Sky ja Call of Pripyat ovat jo lautauksessa.

 No.129376

>>129374
>Complete 2009 sisältää myös selvästi parannellut graffat ja paljon sisältöä jotka oli jätetty alkuperäisestä pelistä pois.
>Nope.jpg
Kaiken pahan lisäksi vielä tuhoaa pelin epätasapainojärjestelmän. Vilkaiskaapa vähän niitä konffitiedostoja, niin huomaatte mikä vaikutus vaikeuasteella on luotien tehoihin ja tarkkuuteen. Complete pilaa tämän ominaisuuden täysin.

 No.129381

>>129376
Unohdin kokonaan mainita että käytin Realistic Weapon Damage -addonia. Se tekee pelistä sellaisen että viholliset kuolevat vaikeimmallakin aivan parista luodista, mutta niin myös pelaajakin. Eiköhän siinä ole jo ihan tarpeeksi haastetta ajatellen että pelissä taistellaan lähes aina yksin jopa paria kymmentä vihollista vastaan. Mielestäni on aivan naurettavaa että viholliseen pitäisi tyhjentää lippaallinen luoteja, varsinkin kun luoteja saa jatkuvasti etsiä joka paikasta tai muuten ne äkkiä loppuvat. Mielestäni juuri se pilaa koko tunnelman ja peli on parempi tällaisella modilla.

Enkä oikein ymmärrä tuota nope.jpg kommenttia, kun Completessa nyt vaan ihan oikeasti on ne uudet tekstuurit, äänet, musiikit ja sääefektit, parempi tekoäly, pidempi piirtoetäisyys jne. Mutta tuo "uusi sisältö" oli kai vähän harhaanjohtavaa, koska sillä tarkoitin vain monia pieniä ominaisuuksia, enkä mitään isoja juttuja kuten uusia aseita, kenttiä tms. Toisaalta yksi aika iso ominaisuus on mahdollisuus liittyä factioneihin joihin ei alunperin voinut liityä.

 No.129385

>>129381
>ihan oikeasti on ne uudet tekstuurit, äänet, musiikit ja sääefektit, parempi tekoäly, pidempi piirtoetäisyys
Ihan oikeasti
>parannellut graffat
on mielipide, ei fakta.
AMK ja OL ovat sisältömodeja ilman turhaa tauhkaa tai vaikeusastejärjestelmän tuhoamista.
Katsos kun siinä muokkaamattomassa pelissä vaikeuaste määrittää luotien tehon ja tarkkuuden. Korkeimmalla vaikeusasteella luodit ovat tehokkaampia niin pelaajaa kuin tekoälyä vastaan.
Eli
>Mielestäni on aivan naurettavaa että viholliseen pitäisi tyhjentää lippaallinen luoteja, varsinkin kun luoteja saa jatkuvasti etsiä joka paikasta tai muuten ne äkkiä loppuvat
on puppua, koska kahdella korkeimmalla vaikeusasteella jok\'ikinen ihmisvihollinen tipahtaa yhdestä pääosumasta.
Jokaisessa kentässä on vähintään yksi suuri, usean sadan kuulan ammuskätkö. Cordonista poistuttaessa viholliset tiputtelevat enemmän kuulia kuin reppuun mahtuu.
Complete tipauttaa vaikeusasteen (valittaessa korkeimmankin vaikeusasteen) pojutasolle.

 No.129453

1.3002 päivitys julkaistu.

 No.129465

>>129453
Oiskohan tuo jo pelattava versio? On nimittäin kauhea autismiräiskinnänpuutos mutta ei nappaisi mitään bugiläjää vieläkään pelata. Miksei dezowaven sivutkaan ole toiminut aikoihin, onko joku ryssähaxor tehnyt pahojaan…

 No.129474


 No.129479

>>129385
>Korkeimmalla vaikeusasteella luodit ovat tehokkaampia niin pelaajaa kuin tekoälyä vastaan.
On muuten pelkkää urbaanilegendaa tuo, kuten muissakin peleissä korkeammalla vaikeusasteella sinä otat enemmän lämää ja vihut vähemmän, helpommalla sinä otat vähemmän ja vihut enemmän. En itsekkään uskonut aluksi kun kerrottiin tuo mutta testasin ja totta se oli. Helpoimmalla perus rookie stalkker meni alas 3-5 makarovin kudista torsoon ammuttuna ja vaikeimmalla tarvi ampua lähes kaksi lipasta. Pelaajalle vaadittiin suunnilleen saman verran kuteja mutta käänteisesti.

 No.129480

>>129479
Kirjoitat paskaa, luotien tehokkuus nousee vaikeusasteen myötä kummallekin osapuolelle. Näin on varmasti ainakin 1.0, 1.004 ja 1.005 versioissa.
Clear skysta ja Call of Pripyatista en tiedä.

Muistaakseni muuttujia oli kaksi, tehokkuusmuuttuja ja osumistodennäköisyysmuuttuja (hit probability jotain)
Ensimmäinen itsestäänselvä, jälkimmäinen hyvin yksinkertainen: masterilla 100% luodeista on toimivia, stalkerilla 80 tai 90 & ja niin edelleen, eli mitä alempi vaikeuaste, niin sitä useampi luoti on "susi" vaikka se "osuisi" kohteeseen.

 No.129481

>>129479
Masterilla jokainen ilman pääsuojausta oleva ihminen (myös pelaaja) tipahtaa yhdestä 9x18 kudista, alemmilla vaikeusasteilla ei.

 No.129482

File: 1405866402371.jpg (22,07 KB, 250x503, 1405866402371.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>129480
Puhun ihan vanilja SOCista. On totta että vaikeustasoa nostaessa luotien teho nousee mutta samalla nostetaan NPC hahmojen vastuskykyä niitä kohtaan. Hit probability ei edes ole toiminnassa, jos luoti osuu johonkin niin se tasan tarkkaa osuu siihen ja tekee vahinkoa. Luotimäärät muistin muuten väärin, kokeilin uudestaan ja helpoimmalla kuvan herra söi about 5 kutia ja vaikeimmalla 8.
>>129481
Tolik tippui sekä vaikeimmalla että helpoimmalla ihan yhdestä 9x18 luodista otsaan.

Jos ette usko niin menkää ja kokeilkaa itse.

 No.129484

>>129465
Sagetus seis ja kertokaa

 No.129498

File: 1406406733387.jpg (645,53 KB, 1920x1080, 1406406733387.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Onhan tuo ihan nätti peli yhä, hirveän raskas vaan uudemmallekin koneelle. Aiemmin päivällä sain fps:n johonkin vajaaseen 60:een kun otin ruohon varjot pois ja vähän laskin slidereitä maksimista. Illalla pelatessa fps ei noussut yli 30, kai täytyy vaan raakasti pistää efektejä pois päältä.

Tuossa kun alkuun vähän seikkailin niin onhan se hienoa kun on uusia alueita ja kaikkea mutta helvetin tyhjäähän kaikki on. 80% pelistä on nyt edestakaisin juoksemista. Hyviäkin hetkiä on, ko. autiotalossa oli yöpynyt homokääpiö ja voi vittu että imaisin kassini sisäänpäin kun pelästyin sitä.

Saa nyt nähdä jaksaako tätä tyhjissä kentissä juoksentelua enää loppuun asti, voi olla että tarvii pistää Misery-modit tulille COP:iin, siitäkin on tullut 2.1.1-versio, tosin muutokset 2.1:een on aika pieniä tietenkin.

 No.129499

Aika erikoinen tapaus tämä Areal. Väittävät tekevänsä hengellisen jatkon Stalkerille, olevansa entisiä Stalkerin kehittäjiä ja pyysivät rahaa Kickstarterissa vaivaiset 50 000$. Heti alusta lähtien saivat syytöksiä kusetuksesta ja eivät saaneet rahoja, vaikka rahoitus saavutti tavoitteen. Syyttivät tästä mm. Venäläisiä, jotka olivat suuttuneet Ukrainan tilanteesta ja muita samankaltaisten pelien kehittäjiä. Misery modin kehittäjät julkaisivat pitkän kirjoituksen syitä, miksi Areal on kusetus, mutta poistivat sen myöhemmin, koska ilmeisesti se rikkoi Kickstarterin sääntöjä. He hankkivat myös rahoituksensa Kickstarterista aiemmin pelille The Seed. Tällä hetkellä West Games kerää Arealia varten rahaa omilla sivuillaan.

https://www.kickstarter.com/projects/1577656602/areal
http://areal.west-games.com/

 No.129501

File: 1406411982611.png (5,2 KB, 564x391, 1406411982611.png) ImgOps Google iqdb

>>129499
STALKERin ympärillä on paljon aika mielenkiintoista häslinkiä.

Onhan Metro 2033:nkin tekijöissä samaa väkeä jotka alunperin (2000-luvun alkupuolella) puursivat stalkkerin parissa ja A4-pelimoottori käyttääkin koodia xray enginestä.

Suurin ero taitaa olla siinä että Metron kehittäjillä oli osaavia bisnes/lakihemmoja mukana, toisin kuin Arealin porukoilla jotka kerjäävät rahaa netissä.

 No.129502

>>129501
Eniten ihmetyttää tuo pieni summa mitä pyytävät kehitykseen. Paljon yksinkertaisemmat projektit pyytävät enemmän rahaa ja osa niistä on sen saatuaan epäonnistunut. Aikovat myös julkaista pelin kuudelle eri alustalle, lokalisoida yhdeksälle eri kielelle ja saada sen valmiiksi vuodessa. Heidän mukaan peli ei ole vielä alpha-vaiheessa, eikä heillä ilmeisesti ole juuri mitään näytettävää.

Miseryn kehittäjien poistetut mietteet:
http://archive.today/ZqZH1

 No.129503

File: 1406426873077.png (280,11 KB, 804x768, 1406426873077.png) ImgOps Google iqdb

>>129502
Jep. Saa nähdä mitä tuosta seuraa. Kuitenkin sen verran epäilyttävää touhua.

 No.129504

Arealista puheen ollen, tää oli kanssa hyvä röle:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=858232

>Putin invites Areal developers to Kremlin so he can play their Alpha… they believe

 No.129510

>>129498
Sun shadows ja sun rays luonnollisesti olivat syylliset fps:n kuolemaan. Kellarissa oli fps 150+ ja pelissä illan tullen taas 30 kun aurinko paistoi puiden takaa. Hels.

 No.129511

>>129498
Päin honkia säädetty näyttö, r3-renderi tai molempia.
Jos jälkimmäinen, niin nosta r2_sun_lumscale_amb asetus arvoon 0.8 .

 No.129517

File: 1406652942201.jpg (406,78 KB, 1920x1080, 1406652942201.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

ilmeeni kun pelaan pasianssi stalkerissa

 No.129519

File: 1407092861937.png (3,69 MB, 1920x1080, 1407092861937.png) ImgOps Google iqdb

Tahtoisin vain tietää että pitääkö tuo teidän vaikeustasoburgerointi vielä paikkansa lost alphassa vai onko sitä muutettu? Pelailin tässä babbynä stalker-tasolla koska muutenvaan. Monoliitin homotkin kuolevat parista luodista, pseudogiant meni muutamalla haulikonlaakilla alas jne., vaikeustason mataluudesta tulee juurikin complete-modit mieleen. Googlasin aikani mutta en saanut tähän varmuutta että masterilla aseet olisivat tehokkaampia lost alphassa.

1.3002 on tähän asti toiminut oikein hyvin, kerran on kaatunut kun kopteri ammuskeli minua kun olin trade-ikkunassa ja säätila jumittui pilvikseksi (korjautui vaihtamalla r1-renderille, tallentamalla pelin, vaihtamalla r3-renderiin takaisin ja lataamalla tallennuksen) Rostokissa mennään.

Lähiaikoinahan on tulossa taas uusi pätsi, en kyllä jaksa aloittaa uutta peliä sen takia joten tällä mennään.

 No.129520

>>129519
>Lähiaikoinahan on tulossa taas uusi pätsi
Tuli jo.
Miksi käytät tähtäinkuviota? Miksi toi on niin ruma?

 No.129521

>>129520
varmaan ärsyttääkseen sinua

 No.129524

File: 1407672725192.png (283,57 KB, 600x400, 1407672725192.png) ImgOps Google iqdb

Onkos täällä muuten ketään jotka olisivat päässeet myös survariumin suljettuun betaan? Kyseessä on siis stalkkerin tekijöiltä nettiräikintä RPG elementeillä. Mainostettu stalkkerin henkisenä jatkajana, löytyy anomaaleja, artifakteja, mutantteja ja factioneissakin on jotakin tuttua…

 No.129525

> Älä vain seisoskele siellä. Käy peremmälle!

tämmöset läpändeerokset on ihan vitun paskoja

 No.129527

>>129524
Ois aika siistiä pelata nyymiporukalla survariumia, valittaisiin vain autistisimmat tiimiin niin ei olisi kaljaa juovat normot häiritsemässä. Tosin en mä kyllä uskaltais, alkais ahdistaa. Ja joku ois kuitenkin tämmönen northpolelainen joka ulisisi joka virheestä ja "vitun idiootti miks käytät asetta X, Y on parempi"-valitusta.

>>129525

Täs on yks äkäpussi kans.

 No.129528

>>129524
En ole hirveän tarkkaan seurannut mutta pelikuva mitä olen nähnyt on ollut erittäin geneeristä eräpohjaista räiskintää.

 No.129530

File: 1407774793835.jpg (2,42 MB, 1920x1200, 1407774793835.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>129528
>erittäin geneeristä eräpohjaista räiskintää
PvP on kyllä aika geneerinen tiimi vs tiimi, sitä en kiellä, mutta co-op ja free play pelimoodeissa tulee oleman sitä talkkari tunnelmaa. Räiskintä on kyllä muuten tehty tuossa mielestäni jopa paremmin kuin talkkareissa, aseet ovat tehokkaita, äänekkäitä, rekyyliäkin löytyy ja aim sway tekee tarkasta tähtäämisestä hankalempaa, plus aseet ovat nätin näköisiä.
>>129527
>"vitun idiootti miks käytät asetta X, Y on parempi"
Tästä ei ole huolta, jokaiselle aseelle kyllä löytyy käyttöpaikkansa.

 No.129531

>>129524
>stalkkerin tekijöiltä
Ei ole.
>RPG elementeillä.
Ei.
>anomaaleja, artifakteja, mutantteja ja factioneissakin
Nyt vittu.

Lisäksi jonnepeli.

 No.129532

>>129531
>stalkkerin tekijöiltä
>Ei ole.
http://en.wikipedia.org/wiki/Survarium
>In March 2012, former employees from GSC Game World founded Vostok Games with capital from Vostok Ventures Ltd
http://en.wikipedia.org/wiki/GSC_Game_World
>On December 9, 2011, GSC dissolved[1] and 2 new studios were formed with S.T.A.L.K.E.R. employees Vostok Games[2] and 4A Games.
http://www.cinemablend.com/games/Vostok-Explains-How-T-L-K-E-R-2-Collapsed-49374.html

>RPG elementeillä.

>Ei.
Ai skillit ja hahmon kehitys eivät ole RPG elementtejä?

>Lisäksi jonnepeli.

No se on sinun mielipiteesi, mutta saisiko jotain perusteluja miksi muka jonnepeli?

 No.129533

>>129532
>Ai skillit ja hahmon kehitys eivät ole RPG elementtejä?
Eivät varsinaisesti. Ei roolipeli tarvitse noita ollakseen roolipeli.

 No.129536

Vitun elite anos detector. Pitää pahempaa meteliä kuin palovaroittimeni. En löytänyt äänitiedostoista oikeaa piippausääntä eikä googlekaan auttanut. Missä tuon paskaläjän piippaus on, haluan mcfucking vaientaa sen.

>inb4 älä käytä sitä vitun kasuaali babby +sage

 No.129537

>>129536
Haha, löysinpäs.

da-2_alarm_loop.ogg

 No.129542

File: 1409822238853.jpg (139,18 KB, 1058x705, 1409822238853.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Ilmeeni kun olen aamuyöstä asti etsinyt ja yhdistellyt eri modeja shocciin.

 No.129557

File: 1411731796632.jpg (99,09 KB, 800x585, 1411731796632.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>SANEX A-life+xStream AI+Bak AI+AMK Loot

 No.129672


 No.129673

>>129672
Toivottavasti tosiaikanaksua, sen kun jotenkin osaavat (Cossacks on hyvä, American Conquest todella hyvä).

 No.129722

File: 1420378316724.jpg (138,69 KB, 1280x560, 1420378316724.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Onko kukaan pelannut Szone/Stalker onlinea? Aika testivaiheissa kai vielä, mutta saa steamista 0,99$. Itse ostin kun on ollut käyttämättömänä 1,5€ steam walletissa pari vuotta, mutten ole vielä pelaillut

http://szone-online.net/

https://www.youtube.com/watch?v=hYtmVSQyQCY

 No.129723

>>129722
Mikähän tarina tuonkin takana on. Kaksi samanlaista peliä eri nimellä. Steamista sitä ei ilmeisesti enää voi ostaa ja tekijöiden sivuilta voi ladata ilmaiseksi.

http://szone-online.net/
http://en.stalker.so/

 No.129724

>>129723
Jaa a, mutta ilmaiseksikin näköjään saa. Itse peli oli kyllä ihan hirveää paskaa, lähinnä ei tuo mmorpg-aspekti kiinnosta kyllä yhtään. Eli pelissä on classit, levelit, questeja tyyliin; tapa 5 rottaa jne.

 No.130500

Lost Alpha on kyllä buginen.
>heh, varo nyymi; vihollisia , anomaleja, mutantteja, blowoutia ja pelin kaatumista.

helppoa kuin heinän teko.

Tosin, en kokenut kuin pari kertaa blowoutin kun se taisi bugasta ja sekä sateet tais myöskin bugasta.

Lost Alpha on kyl jees, mutta viholliset on kovia kuin kiviä. Exoskeleton monolith jäbään meni 48 ammusta 9x18mm äänenvaimentulta makarovilta ja 88 MP5 (FMJ ammuksilla).

En ampunu päähän.

 No.130501

>>130500
Lisäten siis yhteensä 136 ammusta molemmilta aseelta ja vaikeus taso oli master.

 No.130502

>>130501
Ammu päähän, käytä AP (ei se homo) luoteja ja hanki parempi pyssy.

 No.130503

Nii joo ja lost alphasta pitäis ilmestyä uusin developers cut edition kohtapuoliin. Vielä kun ilmestyis uusi versio Miserystä (ja CoCista ja CoMista kans huhhels)

 No.130504

>>130502
Sain tälläistä infoa tästä vihollisesta kun sekin oli bugannut eikä ampunut takaisin päin.

Yleensä kannan 5.45X39mm tai 5.56X45 rynkky sekä pistoolina 9X19mm ja jos kova paikka tulee (rynkystä loppuu kudit ja vihoja edelleen on) niin kannan yhteensä kolme asetta (esim. AK-74,MP5 ja pistooli). Joku 600 kutia rynkkyä ja 200-300 9mm niin hyvää tulee. Lost Alpha muuttuu oikein mieluisaksi kun saa auton taikka toisen johon jemmata tavaraa.



Poista Viesti [ ]
[Takaisin][Takaisin ylös]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2020 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]