[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2020 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/fit/ - Liikunta

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Varmennus
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana
(Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4, m4a, ogg, aac, webp,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

[Takaisin][Mene alas]

File: 128256249615.jpg (33,1 KB, 400x564, 128256249615.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18890

Elikkäs näitä lankoja on jo kymmeniä mutta päätin silti tehdä uuden. Olen 173cm pitkä ja painan noin 60kg. Tavoitteena olisi saada lisää massaa ja lihasta kehoon. Kämpästä löytyy melkein samanlainen penkki kuin kuvassa, sitten on käsipainot ja leuanvetotanko. Hirveän paljon en ole minkäänlaista ohjelmaa suunnitellut, eli kaikkia neuvoja otan mielellään vastaan. Minkätyyppisiä selkä ja vatsalihasliikkeitä kannattaa tehdä? Entä onko 3x viikossa reenaaminen sopivasti? Olen ajatellut myös jotain protskujauheita ostaa. Minkätyyppipisiä minun kannattaisi ostaa ja mistä saisi halvalla? Ruuasta sen verran että pitääkö kaikki epäterveellinen jättää pois? Olen sen tyyppinen ihminen että en liho vaikka söisin kuinka paljon. Aloitan tänään reenin ja lihotuskuurin ja kaikki järkevät neuvot kirjoitan ylös. Jos tiedätte jonkun foorumin missä ois samasta aiheesta keskustelua niin linkkiä jos sais. Kiitos jo etukäteen.

 No.18891

pakkotoisto.com

 No.18892

Turha sitä roskaruokaa on jättää kokonaan pois jos haluu lihasmassa. Keho tarvii kaloreita että haba kasvaa, mukana tulevat fläsät voi sitten laihdutella pois joskus. Tietty kannattaa suosia kovaa rasvaa ja proteiinia(=lihaa roskaruuassa). Eli mäkkärissä ei kannata ottaa big mac plus ateriaa vaan 2x quater pouder ja 12 packi nugettei. Treenistä en jaksa alkaa saarnata. Osta lisäravinteeksi jotain missä on n.50/50 hiilihydraatteja ja proteiinia, kaikki muu on hifistelyä.

 No.18893

Jos kyseisestä laitteesta voit tehdä kyykkyjä, niin jepa.

Lue http://stronglifts.com/

 No.18897

>Kämpästä löytyy melkein samanlainen penkki kuin kuvassa, sitten on käsipainot ja leuanvetotanko.
Penkki ja leuanvetotanko on hyvä, saat treenattua yläkroppaa. Alakroppa jää vaan sitten treenaamatta mikä EI ole hyvä asia. Kyykky ja maastaveto EHDOTTOMASTI pitäisi kuulua joka treeniohjelmaan.

>Hirveän paljon en ole minkäänlaista ohjelmaa suunnitellut, eli kaikkia neuvoja otan mielellään vastaan.
Vähäjakoiset ohjelmat ok (1-2 jakoiset, toki muutkin voi toimia), pääpaino perusliikkeillä (kyykky, maastaveto, penkki, leuanveto), vähemmän sitten hifistelyä (tyyliin 10 sarjaa hauiskääntöä loppuun asti joka sarja NO PAIN NO GAIN), pyri sarjapainojen progressiiviseen kehitykseen pääliikkeiden osalta.

>Minkätyyppisiä selkä ja vatsalihasliikkeitä kannattaa tehdä?
Alaselkä treenautuu hyvin jo kyykyssä ja maastavedossa. Selälle paras liike leuanveto lisäpainoilla, muita hyviä kulmasoutu. Hyviä vatsaliikkeitä voimapyörä ja tavalliset vatsat lisäpainoilla. Ja se 1000 vatsaa päivässä ei ole parempi kuin esim 3x15 vatsaa lisäpainoilla.

>Entä onko 3x viikossa reenaaminen sopivasti?
Alussa riittää 1-2 treeniä viikkoonkin. Pikkuhiljaa lisäilemään treenien määrää. Yksijakoisella treenatessa 3 krt/vko aika optimimäärä. Yli 2-jakoisissa ohjelmissa 3 krt/vko alkaa olemaan jo aika vähän.

>Olen ajatellut myös jotain protskujauheita ostaa. Minkätyyppipisiä minun kannattaisi ostaa ja mistä saisi halvalla?
Laita ensin perusruokailut kuntoon, ala sitten vasta hifistelemään palautusjuomilla. Jos muut ruokailut on mitä sattuu ja pelkkä palautusjuoma niin hyöty on aika olematon. Lihaa, kalaa, maitoa, maitorahkaa, kananmunia, raejuustoa, riisiä, spagettia, kasviksia, vettä. Jos ostat palautusjuomia niin osta hiilarit ja protskut erikseen ja sekoita 50:50, tulee halvemmaksi kuin valmiiksi tehdyt paketit.

>Ruuasta sen verran että pitääkö kaikki epäterveellinen jättää pois?
Ei tarvitse. Jos ruokailu muuten 90% kohdallaan niin ei se niin justiinsa. Laihduttaessa joutuu toki jättämään epäterveelliset ja yleensä hyvä ruuat välistä.

>Olen sen tyyppinen ihminen että en liho vaikka söisin kuinka paljon.
Valetta. Laita ylös päivässä syödyt ruuat ja laske kalorit. Luulet vain syöväsi paljon.

>Jos tiedätte jonkun foorumin missä ois samasta aiheesta keskustelua niin linkkiä jos sais. Kiitos jo etukäteen.
Pakkotoisto

 No.18899

>>18897
Kiitos paljon! T: AP

 No.18922

Vaikutat kloonatulta minulta (olen myös 173cm pitkä, painan 60kg, en liho vaikka mitä söisin), niin kerronpa tässä että ainakin itse olen ihan rantakelpoisen vartalon saanut melko pienellä vaivalla (2x viikossa salibandyharjoitukset, kerran viikossa salilla, silloin tällöin kotona haukkari- ja ojentajatreeniä sekä vatsalihaksia), joten en nyt tiedä onko sinun sitten tarvis tiukasti säännöttää koko elämääsi hyvän vartalon saadaksesi. On tietenkin eri asia, jos aiot alkaa joksikin bodariksi, mutta itselle ainakin pääsyy hommata lihaksia on se, että vartalo näyttäisi hyvältä, ja sen saavuttaa suhteellisen helposti (ainakin normaalipainoinen henkilö).



Poista Viesti [ ]
[Takaisin][Takaisin ylös]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2020 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]