[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2018 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/fit/ - Liikunta

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana (Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

File: 128154821075.jpg (24,04 KB, 400x266, 128154821075.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18267[Vastaa]

Pelaako kukaan frisbeegolfia? Aloitin lajin kaksi kuukautta sitten ja olen täysin koukussa.

Tässä langassa voisimme keskustella rataennätyksistä, pituusennätyksistä sekä neuvoa aloittelijoita (allekirjoittanut).

Aloitan: meilahti -2, tali +12, kirjurinluoto +9, siltamäki +2.
15 postausta ja 2 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18612

>>18598

emme vihaa, sillä olet kyllä oikeassa. Budi kiertää aika usein pelaajalta toiselle.

>>18576

Leopard on varmasti yksi parhaimmista drivereista aloittelijalle, mutta kun heittokäsi kehittyy, lähtee leopard hyvin voimakkaasti kaartamaan oikealle

 No.18631

>>18612
>kaartamaan oikealle
>Yrittää vihjata, että peliväline olisi epäsymmetrinen

 No.18683

jotain 2 vuotta pelannut/harrastanut parissa turnauksessa käynnyt.
tänä vuonna en ole vielä päässyt heittämään yhtään olkapää kipujen takia mutta 186 metriä lentää driveri.
hangossa heitäänyt -2 a-banalla b:llä +3



File: 127733596746.jpg (37,71 KB, 300x375, 127733596746.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.15699[Vastaa][Viimeisimmät 50 postausta]

Täytä seuraava

Paino/Pituus/Ikä

Penkkitulos:
Kyykkytulos:
Mavetulos:
Punnerrustulos:
Leukatulos:
Dippitulos:
Coopertulos:
Mitä lajeja teet:
Millä autolla ajat:
Mikä naistilanne:
Tuleeko tapeltua:
Ruokavalio:
Hauiksen ympärys:
Peniksen pituus:
127 postausta ja 9 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18569

80kg/183cm/20

Penkkitulos: 90kg
Kyykkytulos: -
Mavetulos: -
Punnerrustulos: 95
Leukatulos:21
Dippitulos:
Coopertulos: 3380
Mitä lajeja teet: Juoksu, uinti, pyöräily, random jumppa pururadan kuntopisteellä
Millä pyörällä ajat: Nishiki RH 80D
Mikä naistilanne: 19-vuotias nätti ja mukava vaaleaverikkö. Suhde kestänyt noin puolisen vuotta.
Tuleeko tapeltua: Hyvin harvoin. Kerran on Kalajoen Juhannuksessa puukolla tuikattu itseä vasempaan olkapäähän. Lähti nopea ja äkäinen oikea suora kohti rintalastaa.
Ruokavalio: Terveellinen
Hauiksen ympärys: -
Peniksen pituus: ~17cm?

 No.18671

File: 128221115359.gif (12,82 KB, 110x49, 128221115359.gif) ImgOps Google iqdb

67/180/18

Penkkitulos: 65Kg
Kyykkytulos: 100Kg
Mavetulos: Ei tietoa
Punnerrustulos: 40 Putkeen
Leukatulos: 30
Dippitulos: Ei tietoa
Coopertulos: 2900M
Mitä lajeja teet: Juoksu, Spinning, Pyöräily, Luistelu
Millä autolla ajat: Opel
Mikä naistilanne: Keskinkertainen, olisi parempi jos olisin akitiivisempi, ei vaan kiinnosta nyt.
Tuleeko tapeltua: Harvoin
Ruokavalio: Melko terveellinen
Hauiksen ympärys: Pikkupatti
Peniksen pituus: 16-18cm

 No.18679

Täytä seuraava

Paino/Pituus/Ikä

Penkkitulos: 100kg
Kyykkytulos: 140kg
Mavetulos: 160kg
Punnerrustulos: 30-40
Leukatulos: 5
Dippitulos: 10
Coopertulos: eipä oo 6 vuoteen tullut kokeiltua
Mitä lajeja teet: en mitään tällä hetkellä
Millä autolla ajat: en aja autolla, liikaa pyöriä
Mikä naistilanne: niitä on internet pullollaan
Tuleeko tapeltua: ei
Ruokavalio: mitä sattuu suuhun menemään
Hauiksen ympärys: 41cm
Peniksen pituus: 3cm



File: 128206471710.jpg (10,98 KB, 250x280, 128206471710.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18599[Vastaa]

Kävin työpäivän jälkeen urheiluliikkeessä ostamassa kalliit lenkkarit, teetätin itselleni tukipohjalliset (nilkat kiertää sisään tjsp.) ja kävin äsken lenkillä. Juoksin kelloa vastaan ja tulos oli 2400m/12 min. Maasto melko nousutonta asfalttia ja soraa. Tulos oli siis yhtä paska kuin intin cooperissa mosakaudella.

En odottanutkaan että välineillä musta tulee sprintteri, mutta nyt voin sanoa että puitteet kunnossa, loppu tahdonvoimasta kiinni.

Miten juoksen ensi kesänä +3000 tuloksia ?
BMI 21, eli en läski.

Juoksu / lenkkeily on mulle vieras ja uusi tuttavuus.
AP.
2 postausta jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18609

Yritin etsiä cooper ohjelmaa jonka joskus taannoin löysin internetin kätköistä siinä kuitenkaan onnistumatta. (prkl)

Joka tapauksessa juoksemisessa pitkällä aikavälillä kannattaa pitää kiinni monipuolisuudesta: myös PK-lenkit ehdottomasti mukaan (pitkiä lenkkejä rauhallisella sykkeellä).
Vauhtikestävyyttä voit harjoitella lyhyemmillä matkoilla tai vedoilla eli nopeutta vaihtelemalla.

Joka tapauksessa älä itseäsi liikaa rääkkää vaan nauti juoksemisesta.
Itse juoksin alle vuoden säännöllisellä harjoittelulla juuri tuon 3000m kun lähtötaso oli ehkä 2600m luokkaa.

 No.18664

Kun aikajänne treenaamiselle on näinkin ja reilu ja samalla myös realistinen niin kannattaa muistaa myös se PK-treeni.

Jos aiot tehdä enemmän VK tai jopa MK treeniä tulee pohjien olla kunnossa. Eli raa'asti sanottuna 80 prossaa reenistä tulisi olla PK:ta ja sit loput VK:ta ja kerran pariin viikkoon yksi MK.

Eli jos juokset viikossa viis treeniä niin noin yksi voisi olla sitten vetotreeni tai sit tasavauhtinen nopeampi. Toki PK-lenkeillä voi hieman juoksuleikitellä ja spurttailla esim. parin puhelinpylvään välin, mutta muuten pitää treenin rauhallisena.

Muista myös treenin jakaminen noin kolmen tai neljän viikon sykliin jossa treenimäärä aina kasvaa ja sitten joka neljäs tai kolmas viikko on sitten hieman rauhallisempi. Kilsamäärinä vaikka 15, 17, 20, 23. Seuraavalle kiekalle sit kilsa tai pari per viikko lisää.

Kyl se siit. Rentoi lenkkei!

 No.18670

AP, tutustu juoksufoorumiin. Seponkotisivuillta on hyödyllisiä ohjelmia eri matkoille.



File: 128215804261.jpg (69,8 KB, 640x480, 128215804261.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18653[Vastaa]

Kertokaapas hyviä laihdutusvinkkejä 19wee pojalle. 180cm/95kg. Tarkoitus olisi pudottaa n.15kg. Uinti, pyöräily?

 No.18655

Uinti, juoksulenkki, kuntosali, sinänsä ihan sama.

Liikunnan pointtihan on laihduttamisessa lisätä kulutusta. Sitä tärkeämpää on ruokavalio. Puhtaasti ideana on kaloreita sisään vähemmän kuin kuluttaa.

Tietysti jätät pois ensimmäisenä karkit, burgerit ja muut isokaloriset. Sen jälkeen vähennät, tai oikeastaan lopetat vaaleat leivät, riisit, pastat ja muut nopeat hiilihydraatit. Ota tilalle tummat versiot ja syö niitäkin kohtuudella.

Syö proteiinia, kuten lihaa ja maitotuotteita ja lisää ruokavalioon runsaasti kasviksia, varsinkin vihreitä vihanneksia. Hitailla hiilihydraateilla verensokerin heittelykin vähenee huomattavasti ja jaksat paremmin. Lautasmalli on oikeasti aika hyvä suunta siitä miten pitää syödä.

Ja niin, syö usein, mutta pieniä annoksia. Koita pitää annosvälinä n. 3-4 h, niin aineenvaihdunta pysyy käynnissä. Vedät välipalana vaikka palan pari kokojyväleipää, jossa päällä jotain järkevää.

Rasvaa itsessään ei kannata pelätä. Siitä saa makroravinteista eniten kaloreita, mutta se on myös elimistölle välttämätöntä.

Kannattaa myös ottaa enemmänkin selvää ravinnosta, sitä voi hifistellä hyvin pitkälle. Netistä löytää monia hyviä kalorilaskureita, kuten vaikka http://kalorilaskuri.fi/ tarkkaile kulutustasi ja syömistäsi, ja ÄLÄ SYÖ LIIAN VÄHÄN. -1000 kcal päivässä on ehdoton maksimi, sen alle ei ole järkevä mennä.

Laihdutus ei ole mikään pyrähdys, se vaatii pysyviä elämäntapamuutoksia, jos lopputuloksesta tahtoo kestävän.

 No.18669

Liikunta on auttanut itseäni oman kehon arvostukseen ja täten estää syömästä mitä tahansa paskaa. Myös tulee huolehdittua hiilarin/proteiinin/rasvan käytöstä oikeisiin tilanteisiin, jolloin ravinto tulee optimoiduksi suunnittelematta.

Suhde alkoholiin muuttunut kännäämisestä enemmänkin terveysvaikutteista nauttimiseen. Hyvin tummat oluet, hyviä vitamiineja ja aromeita. Näitäkin kohtuudella, suosikki koffin portteri 8%, jotenkin ei mene alas nuo vaaleat vesioluet enää, niistä ei maistu ravinto-aineet.

Todellakaan mitkään "laihdutusvinkit" ei auta pidemmän päälle, vaan kyseessä on elämäntapamuutos. Liikunta ei vaikuta suoraan yhtä paljon kuin ruokavalio, mutta auttaa tekemään muutoksia.

Tärkeintä on edetä pienin askelin, eikä odottaa mitään radikaalia tapahtuvan kuukaudessa tai parissa.

Ruokaohjelma:
Syö päivällä tarpeeksi. Alkaa vaan väsyttämään ja vituttamaan jos ei syö mitään. Alat myös päivän mittaan himoitsemaan nopeita hiilihydraatteja (karkit, sipsit yms. turha). Terveellisimmin syöt silloin kun et ole nälissäsi.

Lihastreeniohjelma:
Tee punnerruksia 5 kertaa niin monta kuin tuntuu hyvältä. Esim. 2+2+1+1+1=7. Pidä päivä väliä (välipäivä on erittäin tärkeä) ja toista. Kun kirjaat paperille joka kerran tuloksen, huomaat, kuinka helposti saat tulosta aikaan pienellä vaivalla. Eikä tarvitse tehdä yhtään enempää kuin mikä tuntuu hyvältä.
Kun pääset punnerrusten kanssa vauhtiin, tee sama jonkun muun liikkeen kanssa. Esim. leuanveto.

Juoksutreeniohjelma:
Osta lenkkarit.
Etsit 2km lenkkireitin ja alat kulkemaan sitä aina kun tuntuu siltä. Jos et jaksa juosta, kävelet reippaasti ja välillä teet pieniä pätkiä juoksuaskelta. Jotkut pitkään harrastaneet juoksevat tunnin lenkkejä, se on jo hyvin paljon. 15 min jos jaksaa juosta tuota 2 kilometriä, se on jo hyvä tulos jos ihan rapakunnosta lähtee.

T: 183cm/125->90kg (ja paljon lihasta)



File: 128198687366.jpg (29,07 KB, 550x367, 128198687366.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18561[Vastaa]

Vittu kun en tänäänkään päässyt lenkille koska pohje revähtänyt.
6 postausta ja 3 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18623

>>18593
Lisää vinkkejä pyydän! Olen salityttöjen iskemisessä vain pelkkä padawan. :(

 No.18632

File: 128213262182.jpg (60,81 KB, 567x429, 128213262182.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>>18593

Totta, en osaa. Kiitoksia vinkistä.

Jospa se vaikka ei jättäisikään sinne tangon alle yksinään äkistelemään. Ja vaikka salimimmi jättäisikin ähisemään loppuyöksi siihen tangon alle, niin onpahan aikaa miettiä syntyjä syviä paskan valuessa punttiin.

Onko lenkkeillessä helpointa tutustua naisiin kompastumalla ja tarttumalla heidän housujensa kauluksiin siinä samalla puolivahingossa?

 No.18668

Vittuku vedin 2vkoa 40km/vko ja sen jälkeen iski penikat, nyt vuoden juossut satunnaisesti ja maratooni taas kaukana haaveissa, perkele.



Poista Viesti [ ]
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] Seuraava
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2018 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]