[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2018 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]

/fit/ - Liikunta

Nimi
Email
Aihe
Viesti
Tiedosto
Upote
 [▶ Näytä lisäasetukset & rajoitukset]
Kuvake
Spoiler
Salasana (Tiedoston poistoon.)
» Sallitut tiedostopäätteet
jpg, jpeg, bmp, gif, png, wav, mp3, swf, webm, mid, mp4,
» Suurin sallittu tiedostonkoko on 10Mt
» Upotteeseen videon koko URL, ei siis pelkkä ID.
» 200x200 pikseliä suuremmat kuvat piennetään.
» Lankakerä

File: 128146322650.jpg (34,05 KB, 294x456, 128146322650.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18180[Vastaa]

Puolet ketjuista käsittelee sixpackia, salia tai lisäravinteita. Skeittiketjukin löytyy. Onko rullauistelu niin spedeä tai keski-ikäistä ettei ole omaa lankaa? Itse pidän, enkä missään pitkillä suorilla maaseudulla vaan keskustassa missä on vähän yllättäviä tilanteita ja vaihtelua maastossa.
20 postausta ja 3 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18553

>>18549

Ei, vaan laakerihuollot on tarpeellisia vain suurilla kilometreillä muuten ne on ajan hukkaa ja tarpeetonta. Samalla kun aukoo ja sulkee lähes huoltovapaata laakeria on suurempi mahdollisuus hajoittaa se kokonaan. Lisäksi teflonsprayn käyttö, sehän karkaa heti kun laakerilämpenee ja valuu pois kun ei nuo ole tiivistettyjä laakereita. Koita vaikka pelkkiä renkaita pienen lenkin jälkeen ja huomaat niiden lämmenneen, ajattele sitten mikä laakerin lämpö voi olla kun se pyörii villisti ja renkaan lämpö johtaa myös siihen. Mutta kuten sanoin, kukin tavallaan ja voithan sinä päteä vielä vähän. Todennäköisesti myös muutkin toimenpiteesi on omia keksintöjä ja varmasti parempia mitä valmistaja on päätellyt, autoonkin laitetaan 120e/L maksavaa formula öljyä vaikka valmistajan suositus olisi normaali 10w40 synteettinen 30e/4L.

 No.18620

Kädettömiä nyymejä. Toinen ei saa laakereita auki ja toinen pelkää rikkovansa ne.

 No.18832

File: 12824713904.jpg (25,46 KB, 400x302, 12824713904.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

Onko kukaan käynyt talvella tai syksyllä radalla luistelemassa? Kehtaako sinne mennä ihan tavallisten 80mm luistinten kanssa, vaikka onko siellä ainoastaan fitnesporukkaa kuvan hifi-luistinten kanssa?



File: 128128022215.jpg (28,79 KB, 314x300, 128128022215.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18039[Vastaa]

Operaatio alfa?

100kg, 185cm.

Vinkkiä jonkin sortin ohjeisiin, millä painoa sais nyt aluksi edes 5kg pois, esim juoksemalla. Tällä hetkellä en harrasta minkäännäköistä liikuntaa, enkä ole hetkeen harrastanutkaan. Nyt tekisi mieli, on jo tehnyt tovin. Olisi kiva saada esim lenkkeily rutiiniksi. Mitä teen? Vaikuttaako epätasainen unirytmi ja syöminen paljon kehoon? hjälp.

ps. en tosiaan tiedä mistä aloittaa (paitsi täältä)
32 postausta ja 2 kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18811

>>18785
hyvä startti. elä luovuta

 No.18830

>>18315
Sipsinhimosta pääsee kun ei päästä itseään nälkäiseksi. Jos kuitenkin alat himoitsemaan sipsejä, tiedosta, että kehosi vain huutaa nopeaa hiilihydraattitankkausta. Korjaa tilanne esim. parilla palalla ruisleipää.

 No.18831

ite puotin 10kg pelkästää syömäl vähemmän. Otti tarkotuksel vähä turhan pienen annoksen ja sit lopetti vaik oli viel vähä nälkä. Vettä ku joi pari lasillist ni vei nälän, eri juuri kuten äiti pienenä sanoi: Älä juo liikaa tai ei mahu ruokaa enää mahaa. Näillä siis minä 90-> 80kg



File: 128241387514.jpg (51,54 KB, 555x325, 128241387514.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18817[Vastaa]

Olen todella narukäsi, ja nostellut painoja. Miksi käteni eivät saa paksuutta?

 No.18818

Ole kärsivällinen, ota mitat nyt ja 6kk jälkeen uudestaan. Treenaa ja syö enemmän.

 No.18824

rupeet syömään vitusti. ja treenaat haukkaria ja ojentajaa tasapuolisesti.

(tää on kirjotettu ihan mututuntumalta)



File: 128232776184.jpg (206,72 KB, 1348x1276, 128232776184.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18759[Vastaa]

Terve, minulla on suhteellisen narutyyppiset kädet (vasta hiljattain olen aloittanut salilla käymisen) mutta eniten ärsyttää nämä saatanan ohuet ranteet kuvassa ei ole omani. Saako niiden kasvua nopeutettua mitenkään esimerkiksi puristelemalla esineitä (?) tai tekemällä jotain erikoisia lihasharjoituksia, vai tuleeko niihin ihan omia aikojaan sitä massaa muun käden mukana?

 No.18760

File: 128232833825.jpg (45,72 KB, 433x650, 128232833825.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

No siis ihan tarkalleen ottaen ei ranteen kohtaa voi juurikaan paksuntaa, sillä siinä ei ole lihaksia ollenkaan vaan ainoastaan jänteitä. Kyynärvarteen (aka. forkkuihin) sen sijaan voi kasvattaa kokoa ja ohuet ranteet ovat tässä tapauksessa vain hyvä asia, sillä ne luovat suuremman kontrastin ja saavat kyynärvarret näyttämään suuremmilta.

Forkkuja voi treenata salilla erilaisilla rullauksilla, pidoilla tai sitten ostaa kotiin puristimia kuten Captains of Crush -sarjaa.

 No.18766

>>18760
siinä poika tehny pari toistoa vittu minkä kokoinen forkku.

 No.18784

http://www.youtube.com/watch?v=RgOf3Uu9Ee8
Lee Priest neuvoo. Paras liike on varmaan tuo mistä puhuu @ 0:55



File: 128233542448.jpg (24,56 KB, 334x450, 128233542448.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18773[Vastaa]

Tietääkö joku mikä on kuntopyöräilyn suurpiirteiset kalorikulutukset? Pyörän omaan laskuriin en luota pätkääkään, sillä sen tulokset ovat aivan päättömiä.

Mitä kuluttaa kevyellä vastuksella tehty reipas polkeminen keskimäärin?
Mitä kuluttaa raskaalla vastuksella tehty reipas polkeminen keskimäärin?

 No.18774

>Mitä kuluttaa kevyellä vastuksella tehty reipas polkeminen keskimäärin?
>Mitä kuluttaa raskaalla vastuksella tehty reipas polkeminen keskimäärin?

Kovin vaikea sanoa. Vastuksen keveys ja raskaus kun on aika subjektiivisia asioita ja kulutukseen vaikuttaa näiden lisäksi paljon kuntoilijan paino, pituus ja kuntokin kait.

Käytä oikeaa sykemittaria polkiessasi (ei mitään halpahallin mittaria sitten, sellainen sinulla on jo kuntopyörässäsi). Se on varmaan fiksuin tapa saada selville "todellinen" kulutus.



File: 128230183943.jpg (37,34 KB, 499x414, 128230183943.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18730[Vastaa]

millainen on nyymin kuus pakki?

 No.18734

hävinnyt mitä siitä nyt näkyikään ens kesäks jos saisi.



File: 128146257390.jpg (33,86 KB, 288x384, 128146257390.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18177[Vastaa]

Mitä teen olen keväästä lihonnut 12 kg tosiaan lihasmassaa on tullut kyllä mukanakin, en ole vain jaksanut käydä koko kesänä lenkillä mutta salilla on tullut käytyä ainakin kerran viikkoon. Antakaa nyt jotain motivaatiota ettei minusta tule läskiä!
4 postausta ja Yksi kuvavastaus jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18706

Kiitos vinkeistä täytyy koittaa ennen on tullu jopa tehtyä 4 tunnin lenkkejä. Jos tekisin useammin lenkkejä ei tarvisi tehdä niin pitkiä mutta joutuu taas useammin lähtemään.

 No.18711

File: 128226195084.jpg (32,67 KB, 618x513, 128226195084.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

>motivaatiolanka

;____;

 No.18729

>>18196

En ole koskaan kuullut että kukaan treenaisi tuolla tavalla.
Tuleeko lihasta tai voimaa vai laihdutko vain tuolla treenillä? Mitä liikkeitä teet?

Kuulostaa todella hyvällä jos tuollaisellakin treenillä tosiaan tuloksiin pääsee.



File: 128228555167.jpg (222,16 KB, 1680x1050, 128228555167.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18716[Vastaa]

Eli siis, tilanne on tämä; olen 20-vuotias nuori "mies", 175/60kg eli langanlaiha (kynäniska) nörtti, joka ei ole urheilua harrastanut lähes ollenkaan satunnaista pyöräilyä lukuunottamatta 14 ikävuoden jälkeen. Viimeiset neljä vuotta on tullut ketjupoltettua aski päivässä ja vaikutukset alkavat kyllä näkymään, hengästyn portaissa ja 5km pyörälenkkikin alkaa tuntua pahalta. Nyt olisikin tarkoituksena alkaa nostamaan lihaskuntoa ja peruskuntoa sille tasolle, että voisi ottaa perusharjoittelun rinnalle jonkun kamppailulajin(vapaaottelu kiinnostaisi sinänsä mutta vituttaa kaikki VAPA TAPPELIJAT sen verran että kallistun varmaan thaiboxingin tms puolelle ainakin aluksi).

Suositelkaas siis aloittelijalle joitain ohjelmia ja vastaavaa millä saisi painoa nousemaan, lihaskuntoa paremmaksi etc. Ongelmana itsellä ei ole koskaan ollut ylipaino, päinvastoin, minulla taitaa olla sen verran nopea aineenvaihdunta että olen "syön-mitä-vaan-enkä-liho"-tyyppiä enemmänkin. Lisäpaino ei tietenkään haittaisi yhtään, vähentäisipähän ainakin noita vittuiluja yms, parantaisi ehkä hieman itsetuntoakin jos saisi jotain oikeasti näkyvää aikaan. :)
2 postausta jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18720

>>18719
Starting Strength.

 No.18721

Kannattaa tehdä paljon liikkeitä vapailla painoilla, jotka rasittavat mahdollisimman paljon kehon isoja lihaksia, kuten kyykyt, pystypunnerrus, maastaveto, penkki jne... Näillä saat tehokkaimman vaikutuksen lihaskasvuun. Jos teet esim. hauiskääntöjä tuella, niin rasitus ulottuu ainoastaan niihin onnettomiin naruhauiksiin, jotka sinulla todennäköisesti on, maastaveto sen sijaan rasittaa jalkoja, käsiä, selkää ja kaikkia lihaksia joita joudut käyttämään tasapainottaaksesi liikkeen.

Eli paljon raskailla painoilla tehtäviä mahdollisimman paljon koko kroppaa rasittavia liikkeitä, tämän lisäksi syöt oikeasti PALJON. Eli 2-3 kertaa päivässä iso lämmin ateria, leipää, salaattia yms. aina päälle, hedelmiä välipalaksi ja maitoa juomaksi. Lisäksi joku palautumisjuoma treenin jälkeen, niin kyllä se paino alkaa nousta.

 No.18746

Onko pakko tehdä joka vitun päivä tälläinen lanka? Ketään ei juuri kiinnosta sinun elämäntarinasi, ja muuten perustat ovat samat jokaiselle.

Liikunnan ja syömisen suhteuttaminen:
Enemmän kaloreita kuin kulutus -> massaa lisää
Vähemmän kaloreita kuin kulutus -> massaa vähemmän

Punttisalilla ja lihaskuntoliikkeitä tekemällä enemmän massaa ja aerobiselle liikunnalla enemmän kuntoa.

Ei voi olla näin vaikeata.

Lisäksi jokaisessa langassa on erittäin hyvät linkit ja treeniohjelmat, niin etkö vain voisi katsoa jostain muualta?

Sage+hide



File: 128215667664.jpg (240,57 KB, 520x600, 128215667664.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18648[Vastaa]

Pistäkäähän aloittelevalle salinyymille treeniohjelmaa ja mitä venytyksiä ennen salia yms. Ja jos tilaisi jotain proteiinia yms. fitnesstukusta niin linkittäkää niitä kans, ja mitä teen välipäivinä.
5 postausta jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18686

>>18682
Liikeradat pienenee, jos ei venyttele.

 No.18695

>>18680
En vissiin röllännyt?
T:>>18659

 No.18704

>>18695
et ole /b/ssä, eli älä rölläile.



File: 128216049845.jpg (196,42 KB, 425x282, 128216049845.jpg) ImgOps Exif Google iqdb

 No.18657[Vastaa]

Onko pahaksi (tai hyväksikään) jos käyn lepopäivinä uimassa 1-2h, ja sitten mitä venytyksiä tekisin ennen salia , ettei olisi niin jumissa paikat. Saliohjelmani : Maanantai HAUIS/OJENTAJA/VATSA , Keskiviikko RINTA/HARTIAT/POHKEET , Perjantai SELKÄ/KYYNÄRVARRET/VATSA , Lauantai JALAT. Mitä venytyksiä tekisin milläkin päivänä?
3 postausta jätetty näyttämättä. Paina vastaa näyttääksesi.

 No.18681

>>18673
Tuohon ei venyttely auta, velitiedettä. Näyttäkää yksikin tutkimus jossa on todettu että venyttely vaikuttaisi paikkojen kipeytymiseen selvästi. Jos paikat kipeytyvät salitreenistä, kyseessä on luultavasti DOMS (Delayed onset muscle soreness) eli viivästynyt lihaskipu, joka lähtee itsestään ja ajan mittaan ehkäistyy, kun hermosto/lihaksisto tottuu rasitukseen. Wikipedioissa ym. naistenlehdissä kyllä "suositellaan" venyttelyä hoitona tuohon lihaskipuun, mutta mitään kunnollisia perusteita tällaisille suosituksille ei ole. Venyttely auttaa lähinnä venyvyyteen.

DOMSin hoitoon voi kokeilla kylmähoitoa (jääpussit, kylmässä vedessä pulikointi), ennaltaehkäisyyn BCAA- eli haaraketjuisia aminohappoja sisältäviä valmisteita.

 No.18684

>>18681
Venyttely ei auta lihaskipuun, mutta sillä voidaan ehkäistä sitä. Ainakin itsellä aktiiviurheiluaikoinani (10 vuotta) tämä toimi..

 No.18685

>>18684
Niin ja siis kipeää lihasta saa treenata. Kestää hetki, että lihas totttuu erilaiseen rasitukseen. Jos esim. ottaa uutta treeniää mukaan..niin rasitus tietty hieman erilainen.



Poista Viesti [ ]
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9]
[ Etusivu ] [ /Ukko ] [ b / flode / a / it / g / m / me / n / ak / art / pol / h / fap / t / fit / nom / hikky / he / evo / velho / epic / meta / 2018 ] [ /Bannerit / NChat / Etsi / Bannit ]