Voi vittu lauantaina paluu takas Suomeen. Täällä oon ajanut Harley Davidsonia 25 asteen paahteessa kun kotona on joku -5. Tää ei ole oikein!!!
Harley Davidsonista sit ehkä laajempaa raporttia mutta seuraavat asiat totesin:
1. Nää on ylihintaisia pyöriä. Jos ajan 100 km/h, pyörä värisee niin että se haittaa suorastaan. Jos ajan 80 tai 120, värinää ei ole niin paljoa.
2. PAINAVA. Herrajestas miten painava moottoripyörä.
3. Jostain syystä vilkkukytkimet eroaa kaikista moottoripyöristä. Ja muutenkin nappien leiska on erilainen. Sen sijaan että vilkku kytketään vasemmalla kädellä liukukytkimestä, molemmille puolille on oma vilkkunappi peukulle. Joku automatia näissä on koska kytkeytyvät pois päältä - joskus. Sairaan outoa opetella tää vaihtoehtoinen leiska, pitkät valot ja torvinappi on vierekkäin... Saan pysäköidä mihin haluan (hätävilkut) nappi on koneen sammutusnapin vieressä. Konetta ei voi starttaa vaihde silmässä vaikka kytkin on pohjassa.
3. Ei bensamittaria. Paras olla bensan loppumatta... Bensakorkki lähtee irti eikä siinä ole lukkoa
4. 1200T Superlow on liian matala ja penkki liian kapea pitää touringia aatellen. Tuulilasi myös on melko yhdentekevä, koska se on liian pieni. Ajoasennon takia jalat on motarinopeuksilla liian haarallaan koska ilmavirta taittaa ne taaksepäin. Alkaa tuntumaan nivusissa ja pippelille tuli kylmä kun aurinko laski ja lämmöt tippu.
5. Tehoa on vähän mutta myös vääntöä. Oletin 1.2 litraisen moottorin tarjoavan vähän vääntöä alakierroksilla mutta ei sitä ole. Sit kun konetta revittää (kiekkamittaria ei ole) niin se liikkuu vähän mutta se sellanen vääntömomentti mutkista lähtiessä ei ole siellä. Kone on ruiskukone mutta tuntuu kaasarivehkeeltä, tää on varmaan tarkoituksellista. Matalilla kierroksilla kone nykii, ehkä vanhat tulpat, renkaat ainakin oli.
6. Startti toimii oudosti. Se toimii, mutta se miten se starttaa on että ekaks tuntuu ettei startti pyöri yhtään, sit se ikään kuin polkustarttaa koneen käyntiin. Ihan kuin se moottori olisi joku jalka joka polkasee koneen eloon. Luulin eka että akku on paskana mutta noin sen kuuluu vaan vissiin olla.
7. Kaikesta huolimatta rakastuin tohon pyörään. Ei helvetti. Se on objektiivisesti huono pyörä, mutta se V2 papatus ja että se on aito Harley Davidson... En halua myydä Hondaa mutta haluan ostaa sen lisäksi HD:n tai ees jonkun customin mistä lähteet toi ääni, V2 moottori jossa sytytysjärjestys on samanlainen että toi samantapainen ääni ja käytös saadaan aikaan. Ei helvetti, Malaga ja tämmönen moottoripyörä, ai että!!!! Saisin viikon menee helposti pelkkään ajeluun ja luulen että jos en joudu linnaan tai muuta, taidan ainakin harkita jos vuokraisin pyörän, ehkä joku heritage softtail tai muu iso Harley, ja ajelisin Espanjan läpi.